ارسال به دیگران پرینت

۶۶ زندانی در زنجان با عفو رهبری آزاد شدند

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان، از آزادی ۶۶ زندانی زنجانی با عفو مقام معظم رهبری خبر داد.

۶۶ زندانی در زنجان با عفو رهبری آزاد شدند

محمد جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به موافقت مقام معظم رهبری در عید سعید فطر با عفو یا تخفیف مجازات ۲۱۸۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح، مشمول عفو شدند که با توجه به دستور صادر شده از سوی مقام معظم رهبری، ۶۶ زندانی در استان زنجان نیز مشمول این عفو شدند.

وی افزود: در مرحله اول، پرونده ۱۴۰ زندانی از طریق شورای طبقه‌بندی زندان‌های استان به کمیسیون عفو استان ارسال و پس از بحث و بررسی توسط اعضا، ۷۳ پرونده در این کمیسیون مورد تایید و برای رأی نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد که در پایان با عفو یا تخفیف مجازات ۶۶ نفر از زندانیان استان به مناسبت عید سعید فطر موافقت به عمل آمد.

این مسئول از تعامل سازنده مسئولان قضایی استان در اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته استان زنجان در شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری تعیین شده از سوی سازمان در رتبه‌های بالای کشوری قرار گرفت.

جوادی با اشاره به الزام کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در سال‌جاری، تصریح کرد: توجه به امور زندان و زندانی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان، از برنامه‌های مهم دوره تحول دستگاه قضایی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی قضات و اداره زندان‌های استان، اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان انجام شده که در این راستا با کاهش قابل توجه جمعیت کیفری زندان‌ها مواجه هستیم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه