ارسال به دیگران پرینت

رسانه کره ای: پرداخت ۷۰ میلیون دلار بدهی ایران به شرکت های کره ای

تارنمای "کی. بی. اس" وابسته به رادیو و تلویزیون کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد به دنبال صدور معافیت جزیی آمریکا برای آزاد سازی بخشی از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی، تهران حدود ۷۰ میلیون دلار بدهی شرکت های صادر کننده کره جنوبی به ایران را پرداخت کرده است.


رسانه کره ای: پرداخت ۷۰ میلیون دلار بدهی ایران به شرکت های کره ای

ایرنا: "کی بی اس" در گزارشی نوشت: با این حساب براورد می شود که ایران هنوز حدود ۲۰ میلیون دلار به حدود ۱۰ صادر کننده کره جنوبی بدهکار باشد.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز چهارشنبه هفته گذشته به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که آمریکا به ایران اجازه داده است تا از منابع مالی مسدود شده خود در ژاپن و کره جنوبی برای بازپرداخت بدهی‌های خود به این دو کشور استفاده کند.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا لغو تحریم های مربوط به آزادسازی بخشی از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی و ژاپن را امضا کرده و به این دو کشور  ۹۰ روز فرصت داده است تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

این منبع آگاه گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ابتدا در ماه مارس /اسفند ۱۳۹۹/ این معافیت را امضا کرده و در ژوئن /خرداد ۱۴۰۰/ به مدت ۹۰ روز آن را تمدید کرده بود.

یونهاپ نوشت: این معافیت به ایران این امکان را می دهد که بدهی های خود را به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن که پیش از تحریم های ترامپ، کالاهایی را به ایران صادر کرده بودند تسویه کند.

گفته می شود حدود ۷ میلیارد دلار وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی مسدود است.

این منبع به یونهاپ گفت: بیشتر شرکت های کره جنوبی قبل از پایان ماه ژوئن / خرداد ۱۴۰۰/ پرداخت های خود را تسویه کردند، اما برخی از شرکت های ژاپنی قادر به انجام این کار نبودند و به همین دلیل ایالات متحده تمدید معافیت را امضا کرد.

به گفته این منبع، تقریبا ۴۰ شرکت کره جنوبی حدود ۱۰۰ میلیارد وون (۸۷ میلیون دلار) از ایران طلب داشته اند.

کی بی اس نوشته است که تهران همچنین در اوایل سال جاری از محل دارایی های مسدود شده خود در کره جنوبی برای پرداخت بدهی خود به سازمان ملل و همچنین خرید ۳۰ میلیون دلار واکسن کرونا استفاده کرده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه