ارسال به دیگران پرینت

پاکستان مرز خود را با افغانستان بست

پاکستان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تصرف گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در خاک افغانستان توسط گروه طالبان، برای آمادگی در برابر هرگونه وضعیت غیرمنتظره، مرز مشترک خود در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان را بست.


پاکستان مرز خود را با افغانستان بست

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه اعلام کردند: پس از ادعای طالبان مبنی بر کنترل کامل گذرگاه مرزی مشترک افغانستان (اسپین بولدک) با پاکستان (چمن) ، تدابیر امنیتی در خاک پاکستان و نقاط مرزی این کشور تشدید شد و مرزبانان به حالت آماده باش درآمدند.

یک مقام دولتی در مرز چمن پاکستان به رسانه‌های محلی گفت گذرگاه مرزی با افغانستان بسته شد.

هنوز هیچ موضع رسمی از سوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد اعلام نشده است.

سخنگوی گروه طالبان امروز مدعی شد گذرگاه تجارتی اسپین بولدک-چمن میان افغانستان و پاکستان در قندهار را به کنترل خود درآورده است. ذبیح الله مجاهد در توییتی نوشت که بعد از توافق با پاکستان، رفت و آمد و انتقال اموال از "اسپین بولدک" به حالت عادی برخواهد گشت.

دولت افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

همزمان ژنرال «شیر علی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان امروز (چهارشنبه) طی سفر رسمی به پاکستان و دیدار با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور درباره اوضاع افغانستان به ویژه تحولات پیرامون مرز مشترک تاجیکستان و افغانستان که دو روز پیش به طور کامل به کنترل طالبان درآمده است، گفت وگو کرد.

طالبان در حالی مدعی تسلط بر گذرگاه مرزی اسپین‌ بولدک-چمن در جنوب ولایت قندهار شده که این گروه پیش از این سه گذرگاه مرزی – تجارتی دیگر را نیز تصرف کرده است.

گذرگاه‌های مرزی اسلام‌قلعه، ابونصر فراه و شیرخان قندوز در حال حاضر درکنترل طالبان قرار دارد.

طالبان چند روز پیش اعلام کرده بود که بر «۸۵ درصد» از خاک افغانستان مسلط شده است. نبردها میان طالبان با نیروهای دولتی افغانستان از دو ماه پیش شدت گرفته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه