ارسال به دیگران پرینت

گشایش سفارت امارات در اسرائیل ۱۰ ماه پس از امضای توافق ننگین

۱۰ ماه پس از امضای توافق‌ ننگین عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل‌آویو، امارات صبح امروز (چهارشنبه) سفارت خود را در فلسطین اشغالی به طور رسمی افتتاح کرد.

گشایش سفارت امارات در اسرائیل ۱۰ ماه پس از امضای توافق ننگین

در مراسم افتتاحیه اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و محمد الخواجه سفیر امارات در تل آویو حضور داشت.

همزمان با برگزاری این مراسم، امارات متحده عربی پرچم خود را بر فراز سفارتخانه به اهتزاز درآورد و سفیر اماراتی در سخنانی گفت که برپایی سفارت امارات در اسرئیل سنگ بنای ادامه همکاری مشترک دو طرف است.

محمد الخواجه افزود: از زمان عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل، برای اولین بار شاهد بحث‌ها و رایزنی‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری و تجارت و همکاری علمی و پزشکی خواهیم بود.

در همین حال، روزنامه اماراتی البیان گزارش داد که سفارت جدید امارات متحده در ساختمان بورس تل آویو واقع شده است.

طبق دعوتنامه رسمی، برنامه‌های مراسم شامل افتتاحیه، بازدید شخصیت‌ها از مقر سفارت و همچنین افتتاح روز تبادل معاملات بورس است.

 لازم به ذکر است که افتتاح سفارت امارات در فلسطین اشغالی دو هفته پس از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی با حضور وزیر خارجه اسرائیل صورت گرفته است.

نمایندگان امارات متحده عربی ۱۵ سپتامبر طی مراسمی در کاخ سفید توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند. پس از عادی سازی روابط ابوظبی و تل آویو، این موضوع مورد بحث بود که امارات متحده عربی سفارت خود در اسرائیل را در قدس راه اندازی می‌کند یا تل آویو.

امارات به عنوان کشور پیشتاز عادی سازی روابط با اسرائیل، در حالی سفارت خود در اراضی اشغالی را افتتاح کرده که با مخالفت‌های گسترده داخلی و خارجی روبروست.

از سوی دیگر، افتتاح این سفارت تنها چند هفته پس از جنگ ۱۲ روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دستکم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه به دست رژیم صهیونیستی شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» دو هفته پیش طی بیانیه‌ای، افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی را اصرار امارات متحده عربی بر گناه خود که با امضای توافق عادی‌سازی روابط مرتکب شده‌ است، دانست.

قاسم با تاکید بر اینکه توافق عادی‌سازی بین اسرائیل و برخی کشورهای عرب، تل‌آویو را در خصوص سیاست‌های ضد فلسطین تشویق می‌کند، اظهار داشت: عملیات تخریب در محله سیلوان قدس شرقی و افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی هم‌زمان صورت گرفت. برای بار دیگر هشدار می‌دهیم که توافق‌های‌ عادی‌سازی، نیروهای اشغالگر را برای تشدید دشمنی خود نسبت به مردم و مقدسات‌مان تشویق می‌کند.

قرارداد سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کرد.

کارشناسان و ناظران مسایل غرب آسیا می‌گویند که افتتاح سفارت امارات در فلسطین اشغالی پس از عادی‌سازی روابط امارات با این رژیم، خیانتی دیگر به ملت و آرمان فلسطین و کل امت اسلامی و عربی است.

 

 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه