ارسال به دیگران پرینت

منابع عربی:

محمد بن نایف از افزایش رنج بسیار زیادی می‌برد

حساب افشاگر «العهد الجدید» طی سلسله توییت‌هایی از وخامت حال «محمد بن نایف»، ولی عهد برکنار شده سعودی خبر داد. العهد الجدید نوشت: «محمد بن نایف در وضعیت بهداشتی وخیمی است و بعید نیست که به زودی بمیرد. بین او و مرگ هم ‌اکنون به اندازه یک تار موی فاصله است».


 محمد بن نایف از افزایش رنج  بسیار زیادی می‌برد

برخی از منابع عربی در منطقه از وخامت اوضاع جسمانی ولی‌عهد سابق عربستان سعودی که توسط محمد بن سلمان کنار زده شده، خبر می‌دهند.

 حساب افشاگر «العهد الجدید» طی سلسله توییت‌هایی از وخامت حال «محمد بن نایف»، ولی عهد برکنار شده سعودی خبر داد.

این حساب توییتری که پیش‌تر در برخی مسائل علیه آل سعود دست به افشاگری زده بود، سه‌شنبه به وعده خود عمل کرد و جزئیاتی از اوضاع بن نایف، پسر عمو و رقیب سیاسی بن سلمان منتشر کرد.

العهد الجدید به نقل از منابع خود گزارش اخیر یک رسانه آمریکایی (ان‌بی‌سی نیوز) درباره وضعیت محمد بن نایف تأیید کرده‌ و افزود که او از افزایش میزان قند خود به میزان بسیار زیادی رنج می‌برد و هیچ گونه دارویی هم دریافت نکرده است که همین مسئله باعث شده است بن نایف طی این مدت 22 کیلو از وزن خود را از دست بدهد و دچار افسردگی شدید و روان‌پریشی شود.

بر اساس اعلام این منابع، ولی‌عهد سابق عربستان شکنجه بدنی سختی دیده و علاوه بر این او شکنجه روحی نیز شده و از خوابیدن محروم شده و برای چند روز چشم، پا و دست بسته بوده است.

العهد الجدید نوشت: «محمد بن نایف در وضعیت بهداشتی وخیمی است و بعید نیست که به زودی بمیرد. بین او و مرگ هم ‌اکنون به اندازه یک تار موی فاصله است».

او ادامه داد: « آنچه در ارتباط با محمد بن نایف به معنای واقعی کلمه اتفاق می‌افتد، "عملیات ترور آرام" است. هدف از این اقدام، نشان دادن این است که مرگ او طبیعی بوده و دستور مستقیم برای قتل وجود ندارد. اگر به این طریق بمیرد، این همان چیزی است که بن سلمان آرزوی آن را دارد. اگر هم نمیرد، بقیه عمرش ناتوان و عاجز از رسیدگی به امورات خود خواهد بود چه رسد به امورات کشوری».

هفته گذشته رسانه آمریکایی مذکور نوشت که بن نایف چنان مورد آزار و شکنجه جسمی قرار گرفته که قادر به راه رفتن نیست و مورد ضرب و جرح از ناحیه پا قرار گرفته است.

بن نایف سال 2017 از منصب ولایت عهدی و وزارت کشور کنار گذاشته شد. رسانه‌های غربی با توجه به عملکرد خوب او در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در زمان تصدی وزارت کشور او را رقیب جدی بن سلمان می‌دانند و حتی سازمان سیا در گزارش‌های خود، او را بهترین فرد برای روابط آمریکا و عربستان سعودی می‌‌داند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی از اعمال محدودیت و بازداشت خانگی علیه او و شاهزاده احمد، برادر پادشاه سعودی منتشر شده بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه