ارسال به دیگران پرینت

اظهارات جدید ترامپ | درخواست ترامپ از بایدن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد، "تظاهرات بزرگ در کوبا و میامی در اعتراض به دولت کمونیست کوبا در حال بروز پیدا کردن است (اگرچه امروز تعداد معترضان در کوبا صفر بود – شما می‌دانید که معنی آن چیست)".

اظهارات جدید ترامپ  | درخواست ترامپ از بایدن

به گزارش روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ در اظهاراتی خواستار آن شد که جو بایدن در برابر دولت کوبا "بایستد" و باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا را از بابت شرکت در یک بازی بیسبال همراه با رائول کاسترو "در ضمن اینکه آنها مردم کوبا را زندانی می‌کردند، کتک می زدند و می‌کشتند" مورد تمسخر قرار داد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد، "تظاهرات بزرگ در کوبا و میامی در اعتراض به دولت کمونیست کوبا در حال بروز پیدا کردن است (اگرچه امروز تعداد معترضان در کوبا صفر بود – شما می‌دانید که معنی آن چیست)".

او ادامه داد: فراموش نکنید که بایدن و دموکراتها بر سر لغو موضع بسیار سرسختانه من در قبال کوبا تبلیغ کردند. به یاد بیاورید زمانی که اوباما با خانواده کاسترو در حالی که آنها مردم کوبا را زندانی می‌کردند، کتک می‌زدند و می‌کشتند در بازی‌های بیسبال حضور پیدا کرد.

ترامپ گفت که "۱۰۰ درصد" در کنار مردم کوبا ایستاده است و از بایدن خواست که وارد عمل شود.

او اظهار کرد: جو بایدن در برابر این حکومت کمونیست بایستد – در غیر این صورت تاریخ به خاطر خواهد سپرد. مردم کوبا شایسته آزادی و حقوق بشر هستند. آنها نگران نیستند.

باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری‌اش در آمریکا برای بازگشایی روابط با کوبا تلاش کرده و حتی در سال ۲۰۱۶ به این کشور سفر کرده و در جریان این سفر با کاسترو که در آن زمان رئیس جمهور کوبا بود در یک بازی بیسبال حضور پیدا کرد.

ترامپ سیاست مربوط به دوره اوباما را لغو کرده و بایدن متعهد شده مجددا به آن سیاست برگردد. بایدن با این حال تا کنون در این راستا اقدامی نکرده است.

بیانیه ترامپ بعد از آن مطرح شد که جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از پاسخ به پرسشها درباره توئیت یک مقام وزارت خارجه درباره این که اعتراضات کوبا ارتباط مستقیم با نگرانی‌ها درباره کووید-۱۹ داشته‌اند، طفره رفت. جولی چانگ،  دستیار موقت دفتر امور نیمکره غربی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی روز یکشنبه نوشت، "اعتراضات صلح آمیز در کوبا همچنان که مردم کوبا حق خود برای تجمع صلح آمیز را با هدف ابراز نگرانی درباره موارد فزاینده مرگ و ابتلا در اثر کووید و کمبود دارو به کار میگیرند، در حال رشد است". او اضافه کرد: ما تلاشهای متعدد مردم کوبا در بسیج کردن کمک‌های اهدایی برای کمک به همسایگان را تحسین می‌کنیم.

با این حال سناتور مارکو روبیو در توئیتی این توئیت این مقام وزارت خارجه آمریکا را "خنده‌دار" خواند و گفت: مردم در کوبا به ۶۲ سال سوسیالیسم، دروغ، استبداد و بدبختی اعتراض می‌کنند نه این که درباره موارد فزاینده ابتلا و مرگ در اثر کووید ابراز نگرانی کنند.

ساکی روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره این توئیت همانند کنفرانس مطبوعاتی اول اشاره کرد که اعتراضات "تنها دیروز رخ دادند." او ادامه داد: ما همچنان در حال ارزیابی این هستیم که همه این افرادی که به خیابانها آمدند چه انگیزه و محرکی داشتند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه