ارسال به دیگران پرینت

روز های مهم برای دلار و طلا | آمارهای اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد

همه بازارها به دنبال اظهارات هفته سیاست پولی رئیس جمهور فدرال رزرو جروم پاول به کنگره هستند. به نظر می رسد روز چهارشنبه و جمعه برای دلار و طلا روزهای مهمی هستند.

 روز های مهم برای دلار و طلا  |  آمارهای اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد

در هفته گذشته بازدهی اوراق قرضه در آمریکا ریزش داشت و به پایین ترین حد در 5 ماه گذشته رسید دلیل این ریزش سیاست انبساطی چین عنوان شد. نهایتا در روز جمعه بازدهی اوراق کمی رشد داشت.

قیمت طلا با بازدهی اوراق قرضه رابطه معکوس دارد اما در هفته گذشته با وجود ریزش بازدهی  اوراق قرضه قیمت طلا هم نزولی کرد تحلیل گران اعتقاد دارند روند قیمت طلا با انتظارات تورمی همبستگی دارد. قیمت طلا به دلیل آنکه انتظارات تورمی فعلا افزایشی نیست با چشم انداز افزایش قیمت روبرو نیست.

در هفته پیش رو نگاه به سمت اوراق قرضه 10 ساله است و رسیدن بازدهی این اوراق به بالای عدد 1.4 است. در کنار این متغیر در هفته جاری به نظر می رسد آمارهای اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد و بازارها توجه زیادی به آمارهای هفته خواهند داشت.

در روز سه شنبه مهم ترین داده منتشر شده نرخ تورم در آمریکا است نرخ تورم آمریکا در ماه گذشته 5 درصد و تورم هسته در این کشور سه درصد بود. در روز چهارشنبه نرخ تورم تولید کننده نیز در این کشور منتشر خواهد شد. در روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا نشست خواهد داشت که احتمال با تغییر سیاست ها دلار کانادا تقویت شود.

در روز چهارشنبه جروم پاول طبق سنت گذشته که دو بار به کنگره برای گزارش می رود در چهارشنبه این هفته نیز این سنت را تکرار می کند تا درباره سیاست های پولی صحبت کند. همه بازارها به دنبال اظهارات هفته سیاست پولی رئیس جمهور فدرال رزرو جروم پاول به کنگره هستند. این صحبت ها از این جهت مهم است که می توان روشن کننده سیاست های بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره باشد. قیمت طلا و سایر بازارها احتمال دارد تحت تاثیر این صحبت ها قرار دارد.

 
 

این فلز گرانبها هفته گذشته را با رشد 1.4 درصدی به پایان رساند و معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) در حدود سطح 1880 دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران ، آینده شهادت پاول در روز چهارشنبه رویدادی است که باید در هفته تماشا کرد ، که بازارها انتظار دارند در رییس فدرال درباره زمان بندی تصمیمات کاهش نرخ های بهره صحبت کند.

جیمز نایتلی ، اقتصاددان ارشد بین الملل ING ، گفت: "با توجه به فشارهای طرف عرضه در اقتصاد ، زمان احتمالی سیاستگذاری در حال پیشبرد است و [پاول] ممکن است نکات واضح تری مبنی بر شروع کاهش روند خرید دارایی های QE در سال جاری را ارائه دهد" .

تقویم

هفته برای دلار و طلا:

ارقام تورم اوایل هفته در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با طولانی شدن نگرانی های بازار در مورد سیاست پولی FED ، انتظار داشته باشید که قیمت ها تحت تأثیر قرار بگیرند.

روز پنجشنبه ، ادعاهای بیکاری و تعداد تولید Philly FED توجهات را جلب می کند.

در آخر رقم خرده فروشی و میزان تمایل به مصرف کننده در روز جمعه بازار راتحت تاثیر خواهند گذشت. آمار فروش خرده فروشی برای بازار ها مهم است. در هیمن روز گزارش دانشگاه میشیگان درباره انتظارات تورمی در آمریکا نیز دو رویداد مهم هستند.

هفته برای یورو:

در جبهه داده های اقتصادی یک هفته نسبتاً شلوغ است.

آمار تولید صنعتی منطقه یورو در روز چهارشنبه و اطلاعات تجاری در روز جمعه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به دنبال قیمت های ناامید کننده در هفته گذشته ، می توان انتظار افزایش حساسیت به ارقام منطقه یورو را داشت. در طول هفته ، آمار نهایی تورم برای کشورهای عضو و منطقه یورو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با این حال ، با توجه به بازنگری بانک مرکزی اروپا در هدف تورم ، حساسیت ها باید محدود به روند صعودی باشد.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      تورم آمریکا نیم درصد ما صد درصد بعد آمریکا در حال افول هست ما در حال سعود جک سال

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه