ارسال به دیگران پرینت

شرکت بیمه روسی | رئیس‌جمهور سابق فرانسه متهم شد

تیم تحقیقات مبارزه با فساد فرانسه به دنبال کشف این حقیقت هستند که آیا رئیس‌جمهور سابق برای لابی با یک شرکت روسی استخدام شده یا خیر!

 شرکت بیمه روسی  | رئیس‌جمهور سابق فرانسه متهم شد

"نیکلاس سارکوزی" رئیس‌جمهور سابق فرانسه در رابطه با امضای یک قرارداد 3 میلیون یورویی با یک شرکت بیمه روسی تحت پیگرد اولیه مقامات فرانسه قرار گرفت.

گفته می‌شود این سیاست‌مدار راست‌گرای فرانسه در سال گذشته و پس از استخدام در سمت "مشاور ویژه" شرکت "رسو- گارانتیا"  اولین 500 هزار یورو خود را دریافت کرده است.

این شرکت متعلق به دو برادر میلیارد روسی- ارمنی است.

 

گارآگاهان و تیم تحقیقات ضد فساد فرانسه در حا آگاهی از این موضوع هستند که آیا سارکوزی به عنوان مشاور استخدام شده یا مسئول لابی کردن از سوی این کمپانی است. لابی کردن برای کمپانی بیمه با هدف سوء استفاده از موقعیت برای تاثیرگذاری یا سرپوش گذاشتن درر برخی از قواعد، منجر به جرم خواهد شد.

تحقیقات شرکت بیمه جدیدترین سری از مشکلات قانونی سارکوزی محسوب می‌شود. دادستان‌های فرانسوی در دادگاه سال گذشته از قضات این کشور خواستند تا  وی را به ۴ سال حبس محکوم کنند. احتمالا او در اواسط اسفند در دادگاه حاضر خواهد شد.

انتظار می‌رود سارکوزی در سال جاری در رابطه با  ادعای هزینه‌های بیش از حد و غیرقانونی در کمپین‌های ناموفق انتخاباتی سال 2012 خود به دادگاه برود.

براساس اعلام دادستانی، رئیس جمهور سابق فرانسه برای انتخاب دوباره خود در انتخابات سال 2012 حدود 43 میلیون یورو هزینه کرده است. این میزان تقریبا دو برابر میزان قانونیو  22.5 میلیون یورویی است که احتمالا با فاکتورهای جعلی پوشش داده شدند.

از طرف دیگر دادستان‌ها در مورد ادعاهای "معمر قذافی" درباره ارسال میلیون‌ها دلار با چمدان برای کمک به کارزار انتخاباتی سال 2007 سارکوزی تحقیق می‌کنند. رئیس جمهور سابق تا کنون تمامی  این ادعا را نیز رد کرده است.

یکی از طرفداران سارکوزی به گاردین گفت که سارکوزی در روند تحقیقات جدید "کاملا آرام" بود و "فعالیت‌های مشاوره‌ای وی در شرکت روسی باموارد قانونی و اخلاقی مطابقت کامل دارد".

این تحقیقات درست چند ساعت پس از ادعای روزنامه فکاهی " Le Canard enchainé" برای پرداخت ماهانه 3100 یورو به "سیسیلیا آتیاس" همسر سابق سارکوزی به عنوان مشاور پارلمانی نیمه وقت در سال 2002 منتشر شد.

سارکوزی بارها گفته است که مرتکب تخلف نشده و اتهامات پی‌درپی علیه او تلاشی برای لکه‌دار کردن وجهه سیاسی او محسوب می‌شود.

براساس وبسایت "مدیاپارت"، واحد مبارزه ملی با فساد در فرانسه نگرانی خود را در باره نقش سارکوزی در شرکت "رسو- گارنتیا" و قرارداد 3 میلیون دلاری‌اش اعلام کرده است. "سرگئی و نیکولا سارکیسوف" روسای شرکت بیمه "روسو- گارنتیا" به  "مدیاپارت" گفتند که آنها رئیس‌جمهور سال‌های 2007 تا 2012 فرانسه را به عنوان "مشاور ویژه" و رئیس شورای استراتژیک هئات مدیره شرکت خود انتخاب کرده‌اند.

"رسو- گارانتیا" در سال 1991 تاسیس شد و با 11 میلیون مشتری بزرگترین شرکت بیمه روسیه و متخصص بیمه خودرو محسوب می‌شود. در سال 2007 شرکت فرانسوی "آکسا" 36.7 درصد از این شرکت را به دست آورد. آکسا مشتری اصلی شرکت حقوقی "ریلایز" است که در سال 1987 توسط سارکوزی تاسیس شد.

 

منبع : خبربان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه