ارسال به دیگران پرینت

مقام‌های بلاروس دسترسی به چند رسانه را مسدود کردند

مقامات بلاروس دسترسی به چندین رسانه مخالف دولت را مسدود و چند خبرنگار را بازداشت کردند.


مقام‌های بلاروس دسترسی به چند رسانه را مسدود کردند

وبسایت موسوم به "ناشا نیوا" روز پنجشنبه در سراسر اروپا از دسترس خارج شد.

وزارت اطلاعات بلاروس پس از اینکه دادستانی این کشور این وبسایت را "به انتشار اطلاعات غیرقانونی نامشخص" متهم کرد تصمیم گرفت تا دسترسی به این وبسایت را محدود کند.

کانال تلگرامی این وبسایت نوشت: دسترسی به برخی از تحریریه ها از جمله ارتباط با سردبیر اهور مارتسینوویچ کاملا قطع شده است. به ادعای کانال تلگرامی ناشا نیوا: "سردبیر در بازداشت نیروهای امنیتی است." آداریا گوشتین، همسر مارتسینوویچ نیزبازداشت وی را در صفحه فیسبوکش تایید کرد.

به گزارش یورونیوز، انجمن روزنامه نگاران بلاروس همچنین خبر از بازداشت سردبیر وب سایت خبری مستقل orsha.eu می‌دهند. همزمان دسترسی به وب سایت فناوریهای پیشرفته dev.by هم مسدود شده است.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت و مستقل بدلیل فشار و سرکوب دولت تعطیل شده‌اند.

ماه مه گذشته دسترسی به وبسایت خبری TUT.BY توسط وزارت اطلاعات این کشور محدود شد.

انتخاب مجدد آلکساندر لوکاشنکو به ریاست جمهوری در ماه اوت، بسیاری از مخالفان دولت بلاروس را به خیابان‌ها کشاند. مقامات بلاروس از آن زمان تا امروز بیش از ۳۵ هزار نفر را بازداشت کرده‌اند.

اواخر ماه مه دولت بلاروس پس از به زمین نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت رایان ایر، رومان پروتاسویچ، خبرنگار مشهور مخالف را بازداشت کرد. این بازداشت تبعاتی برای دولت لوکاشنکو نظیر تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا را در پی داشت.

به گزارش یورونیوز، پنجشنبه، رهبر اصلی مخالفان دولت و رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات ماه اوت، نسبت به بازداشت‌های اخیر واکنش نشان داد.

سوتلانا تسیخانوسکایا که مدتی است به لیتوانی مهاجرت کرده در صفحه توییتر خود اعلام کرد که بیش از ۲۰ رسانه مهم در بلاروس توسط مقامات مورد حمله قرار گرفته‌اند.

او در ویدئویی که در توییتر منتشر شد با انتقادات شدید از لوکاشنکو، گفت که دستگاه‌های حکومتی روزنامه نگاران و رسانه‌ها را تحت شدیدترین سرکوب‌ها قرار داده‌اند.

وی گفت: "از جامعه جهانی می‌خواهم که از رسانه‌های آزاد و روزنامه نگاران مستقل پشتیبانی کند."

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه