ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی طالبان: تعداد مناطق تحت کنترل ما ۱۶۹ منطقه است

طالبان اعلام کرد که بر ۱۶۹ منطقه از ۴۰۰ منطقه کشور افغانستان طی دو ماه گذشته و در پی خروج نیروهای آمریکایی مسلط شده است. این در حالی است که دولت کابل سکوت و موضع مبهمی را در پاسخ به ادعای گروه طالبان پیشه کرده است.


سخنگوی طالبان: تعداد مناطق تحت کنترل ما ۱۶۹ منطقه است

به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام کرد که بر ۱۶۹ منطقه از ۴۰۰ منطقه کشور افغانستان طی دو ماه گذشته و در پی خروج نیروهای آمریکایی مسلط شده است. این در حالی است که دولت کابل سکوت و موضع مبهمی را در پاسخ به ادعای گروه طالبان پیشه کرده است. 

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد: «تعداد مناطق تحت کنترل این گروه ۱۶۹ منطقه است و طی دو ماه گذشته عملا کنترل ۷۰ منطقه را به دست گرفته و ۹۹ منطقه را نیز بدون درگیری از سیطره نیروهای دولتی خارج کرده است.» 

وزارت کشور افغانستان به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره ادعای گروه طالبان پاسخ نداد. 

«اجمل شنواری» سخنگوی بخش امنیت و دفاع اعلام کرد که نیروهای مسلح افغانستان به صورت تاکتیکی از برخی مناطق خارج شدند اما با بازیابی نیروها مجددا حمله می‌کنند، همان طور که ۱۴ منطقه را باز پس گرفته‌اند. 

«دولت وزیری» سخنگوی پیشین وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که ادعاهای گروه طالبان مبنی بر تسلط بر ۸۵ درصد اراضی افغانستان از اساس صحت ندارد. 

همزمان «نقیب الله احمد زای» تحلیلگر سیاسی افغان تاکید کرد که طالبان حتی بر ۳۰ درصد اراضی کشور هم تسلط ندارد.

وی گفت: «اگر بپذیریم که طالبان چنانچه ادعایی می‌کند و بر بیشتر اراضی کشور تسلط دارد، این گروه چه مدرکی می‌تواند درباره خدمات ارائه شده به این مناطق ارائه دهد؟ این در حالی است که مقام‌های افغان در کنفرانس‌های مطبوعاتی اعلام کردند که از برخی مناطق عقب‌نشینی کرده‌اند اما خدماتی مانند آموزش و بهداشت، توانبخشی و سایر خدمات همچنان ادامه دارد.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه