ارسال به دیگران پرینت

انتقال ارز توسط افغان‌ها به ایران | قیمت دلار منتظر روز پنج‌شنبه

مهاجران افغان عرضه کنندگان جدید دلار در بازار هستند.

انتقال ارز توسط افغان‌ها به ایران | قیمت دلار منتظر روز پنج‌شنبه

 مهاجران افغان عرضه کنندگان جدید دلار در بازار هستند.

مچ‌اندازی بازارساز با بازار در حوزه یورو ادامه دارد اما در بخش دلار عقب‌نشینی اتفاق افتاد. دلیل عقب‌نشینی نیز به فضای حاکم در بازار برمی‌گردد. امروز قیمت دلار سلیمانیه عقب نشست و شکاف آن با بازار ارز تهران تقریبا از بین رفت این کاهش شکاف موجب کاهش تقاضای خرید دلار در بازار ارز شد.
در سمت عرضه نیز بواسطه کاهش تقاضای خرید، قیمت‌ها در کف بازار از کانال‌های تلگرامی پایین‌تر بود و همین مسئله موجب شد تا ارزهای خانگی که قصد فروش در بازار را داشتند منصرف شوند، چون فروشندگان تصور می‌کردند که معامله‌گران، ارز آن‌ها را ارزان می‌خرند، اصطلاحا می‌گفتند معامله‌گران بزخری می کنند. به همین دلیل از فروش دلار خودداری می کردند این اتفاق موجب شد که حجم معاملات در بازار ارز کم تر از روزهای قبل باشد. اما در بازار ارز رقابت بازار ساز با بازار کماکان ادامه دارد نرخ یورو در تابلو صرافی ملی برابر با بازار و ۲۹۶۰۰ تومان بود. این تاکیتک بازار ساز موجب شده قیمت یورو در بازار نوسان بالایی نداشته باشد.

انتقال ارز توسط افغان‌ها به ایران/ قیمت دلار منتظر روز پنج‌شنبه

در بازار سکه چه خبر بود؟

قیمت سکه نیز بخاطر افزایش نرخ انس جهانی و نوسان صعودی اندک دلار توانست به بالای سطح ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برود. به گفته معامله‌گران، سکه‌بازان در حال تلاش برای حفظ این کانال هستند.
چشم‌انداز معامله‌گران ارز
به گفته معامله‌گران، بازار ترس دارد و معامله‌گران دست به عصا خرید و فروش می‌کنند. همچنین بازار به شدت دنبال‌کننده خبری است که در روز پنجشنبه نشست وجود دارد و دوباره تکلیف بازار آخر هفته مشخص می‌شود. معامله گران در بازار تصور می کنند ۵ شنبه از برجام خبرهای جدیدی قرار است برسد به همین دلیل این خبرها می تواند روند و جهت بازار را تعیین کند.

فروش ارز توسط افغان ها در بازار 

در بازار ارز دیروز نکاتی که به چشم می خورد که در روزهای قبل برجسته نبود. اولین اتفاق به بازگشت صف های سهمیه ای در بازار برمی گشت و دیگر به حضور همسایگان افغان برای فروش ارز در بازار بود.

نکته اول:در اولین روز برگشت صف های سهمیه ای به دلیل شکاف قیمت دلار در صرافی ملی و بازار برخی معامله گران از یک کلاهبرداری جدید در بازار سخن می گفتند. معامله‌گری که می‌خواست از کارت ملی فرد ناشناسی برای خرید دلار سهمیه‌ای استفاده کند، با واریز وجه ۶۰ میلیون به حساب این فرد، در همان لحظه پول از حساب برداشت شد و سر معامله‌گر کلاه رفت.
نکته دوم:بازار ارز در روزهای نیمه تعطیل شاهد یک گروه عرضه کننده جدید است. حضور مهاجران افغان در بازار و عرضه ارز کمی از رکود بازار کاسته است. پرس و جو از معامله گران درباره پررنگ شدن این حضور با دو  گمانه همراه است. اول جنگ افغانستان و پیشروی طالبان باعث شده تا مهاجرت مهاجران افغانستانی به ایران زیاد شود آنها برای نیازهای روزانه خود نیاز دارند دلار را تبدیل به ریال کنند. اما گروهی دیگر اشاره می کنند که ارز تبادل از سوی اکثر مهاجران کرون سوئد است و این مسئله می‌تواند بخاطر تعطیلی سوئد در روزهای کنونی باشد از این رو برخی مهاجران که از سوئد به ایران برای دیدن اقوامشان مهاجرت کرده اند در حال تبدیل این ارز به ریال هستند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه