ارسال به دیگران پرینت

دیوارهای خانه را چه رنگی کنیم؟

تصور کنید قرار است به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کنید. خانه‌ای که تمام دیوارهایش به رنگ سفید ساده است. احتمالاً افراد مینیمالیست از خانه‌ای با دیوارهای کاملاً سفید لذت ببرند، اما برای بسیاری از افراد، زندگی در چنین فضایی بی‌روح و کسل‌کننده است.

دیوارهای خانه را چه رنگی کنیم؟

مترجم: مینا شهری

تصور کنید قرار است به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کنید. خانه‌ای که تمام دیوارهایش به رنگ سفید ساده است. احتمالاً افراد مینیمالیست از خانه‌ای با دیوارهای کاملاً سفید لذت ببرند، اما برای بسیاری از افراد، زندگی در چنین فضایی بی‌روح و کسل‌کننده است.

اما انتخاب رنگ برای تمام اتاق‌های خانه نیز ممکن است به این راحتی نباشد. شاید سردرگم شوید و ندانید که هر فضا به چه نوع رنگی نیاز دارد. روشن یا تیره؟ ساده یا رنگارنگ؟ شلوغ یا خنثی؟ اگر در آینده قصد فروش خانه‌ی خود را دارید، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که فروش خانه را با مشکل روبه‌رو نکند. نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، با مشورت تعدادی از مشاوران املاک تهیه شده، تا بدانید برای هر کدام از اتاق‌های خانه، چه رنگی مناسب‌تر است.

 

آشپزخانه

برای آشپزخانه بهتر است رنگ‌های شاد و انرژی‌زا استفاده کنید. به گفته‌ی یکی از مشاوران املاک، رنگ سرمه‌ای با فلزات طلایی از محبوبیت‌ خاصی برخوردار است. او می‌گوید: «رنگ سرمه‌ای باعث شیک و به روز شدن فضای آشپزخانه می‌شود. مخصوصاً اگر در کنار آن از دستگیره‌ها و فلزات طلایی استفاده شود.»

یکی دیگر از مشاوران املاک که او هم موافق افزودن رنگهای زنده به فضای آشپزخانه است، رنگ زرد را برای این فضا پیشنهاد می‌کند. به گفته‌ی او، در آشپزخانه‌ی هر خانه، روح زندگی بیش از همه جریان دارد، بنابراین رنگ آن باید مطابق با این فضا، شاد و زنده باشد.

اتاق نشیمن

بهتر است دیوارهای اتاق نشیمن، رنگی خنثی داشته باشند. اتاق نشیمن معمولاً فضای بزرگی است که در آن مبلمان و وسایل تزئینی و هنری وجود دارند. بنابراین، باید از یک رنگ پایه و خنثی برای دیوارها استفاده کنید، که بتوانید با وسایل به آن فضا رنگ اضافه کنید. اگر علاقه‌مند به رنگی‌تر شدن این فضا هستید، بهتر است از دیوار کانونی استفاده کنید (فقط یک دیوار یا قسمتی از یک دیوار را رنگ‌آمیزی یا کاغذدیواری کنید.) و یا با وسایل و چیدمان به این فضا رنگ بدهید.

سرویس‌های بهداشتی

بسیاری از سرویس‌های بهداشتی کاشی‌های سفید دارند و مطابق با آن وان و باقی قسمت‌ها نیز سفید انتخاب می‌شوند. در حالی که رنگ سفید، تمام لکه‌ها و کثیفی‌های این فضا را چندین برابر نشان می‌دهد. بهتر است برای این فضا از رنگ‌های تیره استفاده شود تا آلودگی‌ها کمتر به چشم بیایند.

اتاق خواب

بهتر است در اتاق خواب از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید. اتاق خواب یک فضای کاملاً شخصی است و رنگ دیوارهای آن باید این آرامش و شخصی بودن فضا را نشان بدهد.

به گفته‌ی یکی از مشاوران املاک: «در اتاق خواب که فضایی برای استراحت و آرامش است، باید از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنیم. برخی افراد ممکن است با رنگ‌های گرم آرامش بگیرند، و برخی با رنگ‌های سرد. رنگ‌هایی که طیف آبی دارند، اغلب آرامش‌بخش هستند. بنابراین آبی‌های سرد یا گرم هر دو مناسب اتاق خواب هستند. برخی از طیف‌های رنگ خاکستری، بنفش یا سبزآبی هم می‌توانند آرامش دلخواه را در فضا ایجاد کنند.»

یکی دیگر از مشاورین املاک، توصیه می‌کند که از رنگ خاکستری برای اتاق خواب استفاده شود. زیرا معتقد است خاکستری هم آرامش‌بخش است، هم زیاد تیره و دلگیر نیست.

ناهارخوری

برای فضای ناهارخوری بهتر است از قسمتهای پرنور خانه استفاده کنید. اگر خانه‌تان نورگیر است و نور طبیعی به اندازه‌ی کافی جریان دارد، بهتر است برای قسمت ناهارخوری از رنگ‌های شاد و  انرژی‌زا استفاده کنید. اما اگر نور طبیعی ندارید یا خانه‌تان کم‌نور است، از رنگی استفاده کنید که فضا را روشن‌تر نشان‌ دهد، برای مثال رنگ سفید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه