ارسال به دیگران پرینت

مدارس برای ثبت‌نام اجازه برگزاری آزمون ورودی ندارند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس دولتی یا غیردولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اجازه برگزاری آزمون ورودی ندارند.

مدارس برای ثبت‌نام اجازه برگزاری آزمون ورودی ندارند

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم‌زاده، درباره ثبت‌نام مدارس و دغدغه‌های والدین، اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که در ۲۲ اردیبهشت امسال به مدارس ابلاغ شد، برای حفظ سلامتی والدین و دانش‌آموزان، ثبت‌نام مدارس به‌طور« غیرحضوری» انجام می‌شود.

وی در گفت‌وگویی افزود: دانش‌آموزان پایه‌ اول به دلیل ضرورت حضور در سنجش اولیه باید ثبت‌نام حضوری داشته باشند؛ البته متقاضیان این پایه‌ تحصیلی می‌توانند مرحله‌ پیش ثبت‌نام را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

حکیم‌زاده با بیان این که تغییر مدرسه یا پایه‌ تحصیلی به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است، ادامه داد: دانش‌آموزان با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pada.medu.ir می‌توانند فرآیند ثبت‌نام را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که محل سکونت خود را تغییر داده‌اند، با بارگذاری آخرین مدارک مرتبط با محل سکونت فعلی، می‌توانند ثبت‌نام غیرحضوری را انجام دهند و هیچ‌گونه مراجعه حضوری به مدارس در این خصوص ضروری یا الزامی نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این که انتخاب مدرسه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است، عنوان کرد: امیدوارم «سیاست کاهش تنوع مدارس» در کشور بیش ‌از پیش موردتوجه قرار بگیرد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خانواده ها است.

وی با یادآوری این که تمام معلمان مدارس دولتی باتجربه و حرفه‌ای هستند، افزود: فاصله‌ جغرافیایی کم بین منزل تا مدرسه به دانش‌آموز آرامش خیال می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که تمام مدارس سطح کشور باید ضوابط ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش را رعایت کنند، اظهار کرد: هیچ‌یک از مدارس کشور نمی‌توانند در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کاری خارج از ضوابط انجام دهند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه