ارسال به دیگران پرینت

فرصت طلایی اکسپو 2020 دبی برای ایران| مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای درخشش ایران در اکسپو 20202 استفاده کنند

فرصت طلایی اکسپو 2020 دبی برای ایران باید مورد توجه قرار گیرد. مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای درخشش ایران در اکسپو 20202 استفاده کنند.بدون شک اکسپو 2020 نقش مهمی در صنعت گردشگری کشورمان دارد.

فرصت طلایی اکسپو 2020 دبی برای ایران| مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای درخشش ایران در اکسپو 20202 استفاده کنند

اکسپوی 2020 دبی در زمان انتقال دولت به دولت آینده برگزار می‌شود و به نوعی بزرگترین پروژه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود. حضور فعال و گسترده ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی و تلاش برای درخشش کشورمان در اکسپو 2020 دبی می تواند تاثیرات زیادی در اقتصاد ایران در زمینه های گوناگون به ویژه در زمینه صنعت گردشگری داشته باشد. اکسپو 2020 از 9 مهر 1400 آغاز و تا 11 فروردین 1401 به مدت شش ماه در شهر دبی کشور امارات با حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش‌بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده برگزار می‌شود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در متراژ ۲۰۱۴ مترمربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» در موقعیت مکانی مطلوبی در این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در ۶۰ مترمربع به صورت مستقیم و در ۳۸۲ متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را عهده‌دار خواهد بود.   

حسن زمانی مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی با اشاره به برگزاری اکسپوی 2020 دبی، بر این باور است که ظرفیت‌های بسیار زیادی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و معادن کشور وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از فرصت برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی، بخش اقتصادی پاویون ایران را به یکی از فعالترین بخش ها این نمایشگاه بدل کرد.

وی معتقد است، این برای اولین بار است که شاهد برگزاری اکسپو در خاورمیانه هستیم و باید در طول زمان شش ماهه برگزاری آن از فرصتهای موجود در این رویداد بهره ببریم.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه شعار اکسپوی 2020 دبی پیوند اندیشه‌ها است اظهار کرد: حدود 200 کشور در برگزاری این رویداد حضور فعال خواهند داشت وپیش‌بینی می‌شود 25 میلیون بازدیدکننده از اکسپوی 2020 دبی بازدید کنند که حدود 75 درصد بازدیدکنندگان از خارج از منطقه وارد اکسپو خواهند شد.

وی معتقد است، صنعت گردشگری آسیب جدی از بیماری کرونا دیده است به طوری که برآوردها نشان می دهد این صنعت حدود 1200 میلیارد دلار از شیوع بیماری زیان مالی دیده و فرصتی برای آن است که کشورها به معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری خود بپردازند و ایران نیز که از نظر جاذبه تاریخی در رتبه دهم و جاذبه های طبیعی در رتبه پنجم جهان است باید بتواند حداکثر بهره‌برداری را در معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی داشته باشد.

همچنین ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز خبرداد: همزمان با نهایی شدن پروتکل‌های بهداشتی ورود گردشگران به کشور و احتمال بازگشایی مرزها در ماه آینده، حضور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بیشمار نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی، فرصتی طلایی برای کلیه فعالان صنعت گردشگری کشور فراهم آورده است.

وی بر این باور است که، برگزاری نمایشگاه اکسپو پس از جام‌جهانی فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی جهان به شمار می‌آید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه موضوع در حال برنامه‌ریزی هستیم؛ همچنین حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش‌بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو سال جاری در کنار وضعیت مطلوب متراژ ۲۰۱۴ مترمربع غرفه جمهوری اسلامی ایران و نیز مکان‌یابی مطلوب آن شامل قرار گرفتن جوار غرفه‌های کشورهایی از جمله فرانسه، مکزیک و پرو بستری ویژه فراهم آورده است تا ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در نمایشگاه مذکور بتوانیم همزمان با بازگشایی مرزها و فراهم آوردن شرایط ایمن حضور گردشگران، بر فاصله زمانی اندک میان دبی و شهرهای ایران به ویژه مناطق آزاد کشور همانند کیش و قشم در راستای جذب بازدیدکنندگان بی‌شمار این رویداد و فراهم آوردن امکان سفر آنها به کشور تمرکز و اقدام نماییم.

بنا بر این گزارش، به واسطه طولانی بودن بازه زمانی برگزاری نمایشگاه از یک سوی و نزدیکی بسیار محل برگزاری آن به استان‌های مختلف کشور، امکان برگزاری تورهای گردشگری برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بیش از ۱۹۲ کشور در صورت برنامه ریزی صحیح در اکسپو 2020 دبی وجود دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه