ارسال به دیگران پرینت

هر دم از این باغ بری می رسد؛ احتمال قطعی آب در تهران!| قطعی آب را کجای دلمان بگذاریم؟

هر دم از این باغ بری می رسد؛ احتمال قطعی آب در تهران! قطعی آب را کجای دلمان بگذاریم؟ واقعا مردم پس از قطعی برق چگونه با قطعی آب کنار بیایند، پس دولتمردان چه می کنند؟

هر دم از این باغ بری می رسد؛ احتمال قطعی آب در تهران!| قطعی آب را کجای دلمان بگذاریم؟

چند روزی است که آب در استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و این قطع آب گاهی ساعت‌ها ادامه دارد. وزارت نیرو می‌گوید این مشکل به دلیل قطعی برق به وجود آمده است.

یک هفته‌ای است که آب برخی مناطق استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و مشترکان نسبت به قطع بدون برنامه آب در این استان اعتراض دارند.

این در حالی است که مشترکان در این استان از سهمیه‌بندی آب در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده بودند و عده‌ای از آن‌ها گفته بودند که قطع آب گاهی به ده ساعت در شبانه روز هم می‌رسد.

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در تمام تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ آب با برق انجام می‌شود و آب به کمک برق تصفیه و پمپاژ می‌شود و احتمالا قطع آب در این استان به دلیل ناتمام ماندن فرآیند تصفیه و پمپاژ اتفاق افتاده است.

بحران آب امسال جدی‌تر از سال‌های پیش است و تصاویر مرگ دسته‌جمعی گونه‌های حیات وحش برخی مناطق ایران بر اثر خشکسالی خبرساز شده است.

حالا در برخی از استان‌ها وضعیت آب، به حدی بحرانی شده که هفته قبل، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، از شروع طرح نذر آب و آب‌رسانی، در چهار استان سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی خبر داده بود.

فهمی وضعیت آب در تهران را هم بحرانی می‌خواند و می‌گوید: تهران قطعا با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود.

او دلیل این مساله را کاهش نزولات جوی می‌داند و توضیح می‌دهد: امسال بارش‌ها نسبت به ماه مشابه سال پیش، حدود ۳۷ درصد کاهش داشته و سدهای تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش حجم داشته‌اند و ممکن است وضعیت تهران در چند روز آینده از این هم بدتر شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه