ارسال به دیگران پرینت

پریسا جهانفکریان: حضورم در المپیک آغاز یک راه بزرگ است

دختر المپیکی وزنه‌برداری زنان ایران با بیان اینکه کسب سهمیه وزنه‌برداری افتخار بزرگی در ورزش زنان است گفت: افتخارات کسب شده دختران ایرانی در سه سال گذشته مصداق بارز توانمندی این قشر در وزنه‌برداری است.

پریسا جهانفکریان: حضورم در المپیک آغاز یک راه بزرگ است

«پریسا جهانفکریان» با بیان اینکه حضور در المپیک برای زنان وزنه‌بردار ایرانی افتخار بزرگی به شمار می‌رود، اظهار داشت: نمی‌توانم حسم را از این موفقیت بزرگ توصیف کنم. افتخاری که کسب شده آغاز یک راه بزرگ است. هر ورزشکاری آرزو دارد روزی در آوردگاه المپیک حضور پیدا کند زیرا این بازی‌ها جایی برای قدرتنمایی بهترین‌ها به شمار می‌رود. خوشحالم که نماینده زنان وزنه‌بردار ایران در توکیو هستم.

دختر المپیکی وزنه‌برداری ایران با اشاره به مشکلات ناشی از مصدومیتش افزود: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا من دچار یک مصدومیت شدم که تمریناتم را با مشکل مواجه کرد. این تمرین میزان آمادگیم را کاهش داد و در نهایت نیز از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان بازماندم. بعد از آن بود که کسی تصور کسب سهمیه من را نداشت اما خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق تاریخی برای وزنه‌برداری زنان ایران و من رخ داد.

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان ایران این را هم گفت:‌ حضور من در المپیک توکیو شاید با نتیجه دلخواه همراه نباشد اما آغاز راهی است که نشان می‌دهد زنان ایرانی در رشته وزنه‌برداری توانایی حضور در میادین بزرگ و کسب افتخار را دارند. کسب مدال یکتا جمالی و کسب سهمیه المپیک نشان داد دختران ایرانی در وزنه‌برداری توانمند هستند و آینده این رشته می تواند درخشان باشد. این افتخارات در حالی کسب شد که کمتر از چهار سال از آغاز به کار وزنه‌برداری زنان ایران می‌گذرد. 

جهانفکریان با اشاره به میزان آمادگی خود برای رسیدن به المپیک عنوان کرد: مصدومیت من را از تمرینات دور کرده بود اما با تدبیر فدراسیون و تلاش کادر فنی در تلاش هستم تا بتوانم خود را به سطح مطلوبی از آمادگی برسم. البته در کنار کادرفنی و مسوولان فدراسیون، کادر پزشکی نیز تمام تلاش خود را برای رسیدن من به آمادگی انجام خواهم داد و امید دارم نماینده شایسته ای برای زنان ایران اسلامی باشم.

به گزارش ایرنا، پس از کسب مدال برنز «یکتا جمالی» در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در ازبکستان، دومین اتفاق مهم و تاریخی در وزنه‌برداری زنان ایران رخ داد و «پریسا جهانفکریان» به نخستین دختر ایرانی تبدیل شد که موفق به کسب سهمیه المپیک در رشته وزنه‌برداری می‌شود. با سهمیه جهانفکریان تعداد سهمیه زنان ایران در المپیک توکیو به عدد ۱۱ می‌رسد که  تعداد حضور زنان ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه