ارسال به دیگران پرینت

دلخوری نازنین ملایی از اظهارات هم تیمی‌اش پس از کسب سهمیه المپیک

قایقران زن ایران: نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد!

ملایی نماینده قایقرانی روئینگ ایران در المپیک 2020 توکیو به خاطر اظهارات بهمن نصیری بعد از کناره‌گیری از بازی دلخور شد و در این‌باره گفت: او کار بزرگی کرد اما نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد چرا که هیچ کدام از ما برتری بر دیگری نداشت.

قایقران زن ایران: نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد!

مریم روحی: در ماه های اخیر یکی از اتفاقات جالب در رشته های المپیکی مربوط به انتخاب نماینده قایقرانی روئینگ ایران در توکیو بود. بهمن نصیری و نازنین ملایی هردو در رقابت های کسب سهمیه موفق به کسب مدال نقره شدند و همین سبب شد تا فقط یکی از آن ها بتوانند در بازی های شرکت کنند. در حالی که همه منتظر نحوه انتخاب میان این دو قایقران بودند نصیری انصراف خود را اعلام کرد تا ملایی نماینده قایقرانی زنان ایران در المپیک باشد.

نازنین ملایی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره شرایطش برای حضور در المپیک و البته حاشیه پیش آمده برای انتخاب نماینده ایران درتوکیو صحبت کرد.

*وضعیت اردوهای تیم ملی قبل از بازی های المپیک چگونه است؟

در حال حاضر در تهران هستیم و اردوهایمان را ایران برگزار می کنیم اما برای روئینگ این شرایط مساعد نیست چرا که ما نیاز به پیست 2 کیلومتر داریم. به همین دلیل باید سریع جابه جا شویم و مسئولان درنظر دارند در روزهای آینده اردوی برون مرزی برای تیم برگزار کنند.

قایقران زن ایران: نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد!

*در ابتدا که کرونا شیوع پیدا کرد وضعیت تمرینات انفرادی شما چطور بود؟

اوایل که کرونا گسترش پیدا کرد استرس زیادی داشتیم چرا که نمی دانستیم چه اتفاقی رخ می دهد اما وقتی المپیک به تعویق افتاد متوجه شدیم شرایط برای همه یکسان است و از نگرانی ما کم شد. با این حال از شرایط حریفان و آمادگی آن ها هیچ اطلاعی نداشتیم چون نه مسابقه بود و نه کمپ مشترکی داشتیم. در شرایط بحرانی که کرونا ایجاد کرده بود ما فقط در خانه یک سری تمرینات را انجام می دادیم و این حدود 5-6 ماه طول کشید. اگر امکانات لازم را داشتیم می توانستیم به جای دو نقره دو طلا کسب کنیم.

*درباره رقابت های کسب سهمیه المپیک بگویید. تاریخ آن بارها جابه جا شد اما در نهایت برگزار و وضعیت ایران مشخص شد.

من و بهمن نصیری هردو در این رقابت ها دو نقره گرفتیم و آن مدت زمان طولانی دوری از پاروزدن بسیار در این مدال ها تاثیرگذار بود. اگر می توانستیم مثل ژاپن تمرین کنیم حتما رکورد بهتری برجای می گذاشتیم و دو طلا می گرفتیم و اجباری برای اعزام یکی از ما دو نفر نبود.

قایقران زن ایران: نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد!

* درخصوص تصمیم گیری برای اعزام یک از نقره ای های قایقرانی قانون مشخصی وجود دارد؟

فدراسیون از قبل پیش بینی کرده بود و برهمین اساس مصوب کرد که اگر چنین اتفاقی رخ داد هرکسی فاصله بیشتری با نفر بعدی خودش داشته باشد سهمیه المپیک را می گیرد. در کل اصلا در این شرایط نمی توان تصمیم خاصی گرفت و کاری کرد؛ شاید می توانستیم شیر یا خط یا به شکل بازی یک نفر را انتخاب کرد!  به هرحال فدراسیون مجبور به انتخاب بود چرا که هیچ کسی برتری بردیگری نداشت، من نفر اول زنان شدم و پیمان نصیری هم نفر اول مردان. در نهایت هم آقای نصیری با یک کار بزرگ کناره گیری کرد.

*بعد از اعلام کناره گیری بهمن نصیری شما به خاطر اظهارات او دلخور شدید؟

من از این بابت ناراحت شدم که وقتی کار هر دوی ما مساوی است و هیچ کدام برتری بر دیگری ندارد نباید اینطور صحبت می کردند و می گفتند من برتر بودم. این اصلا واقعیت ندارد و نمی دانم چرا آن را بیان کردند. من کار او را زیر سوال نمی برم و او هم نباید این کار را می کرد. اگر ما سرخط با هم مسابقه می دادیم و او برنده می شد این ادعا درست بود اما نمی توان گفت کار یکی ضعیف بوده و کار دیگری قوی. من او را زیر سوال نبردم و توقع داشتم او هم این کار را انجام ندهد. ما می توانستیم شیریاخط بیندازیم یا قرعه کشی کنیم چون قانونی در این باره وجود ندارد.

قایقران زن ایران: نباید عملکرد من را زیر سوال می‌برد!

* پیش بینی همه مسابقات ورزشی سخت است و المپیک هم مثل آن ها با این حال چه دیدگاهی نسبت به این بازی ها و عملکردت داری؟

المپیک هم به مانند رقابت های کسب سهمیه یک رقابت سربسته است که ما نمی دانیم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد. با توجه به شرایط فعلی و آن چه که در رقابت های انتخابی دیدیم متوجه شدیم که حریفان واقعا دراین مدت کار کردند و اینگونه نبوده که به خاطر کرونا جا بمانند. همان طور که حریفان آسیایی پیشرفت کردند قطعای دیگر کشورها هم تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتند و در شرایط خوبی قرار دارند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه