ارسال به دیگران پرینت

نحوه ی برگزار کلاس‌ها برای دانش موزان | افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل بر این است که کلاس‌های سال تحصیلی آینده را حضوری برگزار کنیم زیرا مراحل رشد دانش آموزان در ارتباط حضوری, بهتر میسر خواهد شد.

نحوه ی برگزار کلاس‌ها برای دانش موزان | افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌های درسی

محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال به علت شیوع بیماری کرونا دشوار و متفاوت بود و مدارس تعطیل شد، افزود: اکنون وزارت آموزش و پرورش باید در فضای مجازی و به شکل دیگر، همه مأموریت‌ها و وظایف خود را انجام دهد.

او اضافه کرد: این کار هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان و هم خانواده‌ها ناشناخته بود و این فضا، چیزهای بسیاری را به ما آموخت و توانمندی‌های بسیاری را ایجاد کرد و نظام آموزشی را از یک آزمون بسیار مهم و تأثیرگذار، با موفقیت عبور داد.

حاجی میرزایی گفت: البته این به معنای آن نیست که آموزش در سال کرونا دقیقاً با همان کیفیت شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها، حاصل شده است، اما اجازه ندادیم آموزش تعطیل و این تشکیلات گسترده دچار آسیب شود و ارتباطات را برقرار و کار را گسترش دادیم.

وی افزود: سال‌ها بود که می‌خواستیم به سمت آموزش‌های الکترونیکی برویم، زیرا آینده، توسعه فعالیت‌های الکترونیکی و مبتنی بر فناوری‌های نوین است، اما توفیق زیادی کسب نشده بود و حادثه کرونا ما را وارد یک محیط جدید کرد و ترس از فناوری‌های نو و کار کردن با ابزارهای جدید را گرفت و به تدریج، افراد، توانمند شدند و معلمان یاد گرفتند چگونه در فضای مجازی تولید محتوا و با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و دانش آموزان یاد گرفتند در آموزش‌های خود سهم بیشتری را ایفا کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خانواده‌ها به شکل گسترده‌ای با نظام تعلیم و تربیت، مرتبط شدند، گفت: جزو آرزوهای دیرینه ما بود که پیوند خانه و مدرسه را برقرار کنیم؛ هر قدر که این پیوند، بهتر برقرار شود، اهداف تعلیم و تربیت، بهتر محقق می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: بسیاری از والدین به دستیار معلم تبدیل شدند و به همراه و راهنمایی معلم، کار آموزش دانش آموزان خود را برعهده داشتند.

اولویت برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل بر این است که کلاس‌های سال تحصیلی آینده را حضوری برگزار کنیم زیرا مراحل رشد دانش آموزان در ارتباط حضوری, بهتر میسر خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه برنامه «شاد» مولود یک سال و چند ماهه است، افزود: در طول این مدت, سه نسل رشد را از شاد ۱ تا شاد ۳ طی کرد که هر کدام در مقایسه با قبلی؛ قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی دارد و توسعه یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر خدمات آموزشی، صدها هزار کانال و گروه برای فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، تربیت بدنی، ارتباط انجمن اولیا و مربیان, فعال است.

حاجی میرزایی گفت: جمعیتی هم در مناطقی زندگی می‌کردند که به اینترنت دسترسی نداشتند و یا ابزار هوشمند از جمله گوشی مناسب در اختیار آنها نبود.

وی افزود: نبود دسترسی به اینترنت و موبایل به معنای محرومیت از آموزش نبود و بسیاری از این دانش آموزان به صورت حضوری یا از طریق دریافت درسنامه ها, آموزش دیدند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هیچکس را از گردونه آموزش خارج نکردیم، گفت: همه مخاطبان, تحت آموزش قرار گرفتند و شیوه‌های آموزش ما متفاوت شد.

حاجی میرزایی افزود: در سال کرونا، بازمانده‌های تحصیل در کشور ما تفاوت زیادی با سال‌های قبل نداشت زیرا مراقبت‌های جدی را اعمال کردیم.

وی اضافه کرد: با بررسی حدود ۶۰۰ هزار نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی، در نیمه‌های سال تحصیلی گذشته, از هر هزار نفر دانش آموز, سه نفر یعنی حدود سه دهم درصد ادامه تحصیل ندادند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۴۰ هزار نفر دانش آموز پایه اول داشتیم که ثبت نام نکردند, افزود: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز پایه اول, خانواده‌ها ترجیح دادند آن‌ها را نام نویسی نکنند.

وی اضافه کرد: با حدود ۸۰ هزار مدیر مدرسه از طریق شبکه «شاد» صحبت کردم و از آنها خواستم تا همه توجه خود را نسبت به دانش آموزان داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجازه ندادیم شرایط کرونا, بازماندگی از تحصیل گسترده را ایجاد شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز داریم, افزود: بر اساس بررسی‌های آماری ما، حدود ۱۴۰ هزار نفر, افرادی هستند که در سال‌های گذشته بازمانده از تحصیل هستند و در جهت شناسایی آنها گام برداشتیم و تقریباً دو درصد آنها کسانی هستند که در جایی زندگی می‌کنند که به علت ارائه نشدن آموزش, از تحصیل محروم هستند مثلاً در برخی روستاها یک یا دو نفر دانش آموز وجود دارد.

حاجی میرزایی افزود: اما بیشتر آن به علت بیماری یا معلولیت یا مشکلات اقتصادی, به رغم در دسترس بودن مدرسه, نام نویسی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اجتماعی از دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی سازمان‌های دیگر تشکیل دادیم تا این افراد را شناسایی، حمایت و برای آموزش آنها اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم با اُفت آموزشی روبرو هستیم که برای آن برنامه ریزی کردیم تا در شروع سال تحصیلی آینده این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

حاجی میرزایی از همه معلمان قدردانی کرد و گفت: آن‌ها در دوران کرونا بیشتر از زمان عادی برای آموزش دانش آموزان زحمت کشیدند و وقت گذاشتند زیرا مجبور بودند قابلیت‌ها و مهارت‌هایی را یاد بگیرند تا بتوانند در این فضا کار کنند و اوقات فراغت آنها خیلی کمتر شد.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون دانش آموز ورودی به کلاس اول ابتدایی داریم، افزود: پیش بینی شده است که با ۲۰ هزار نیرو و در بیش از ۲۵۰۰ پایگاه، سلامت جسمانی و اختلالات یادگیری آنها سنجیده شود و از نظر بینایی، شنوایی، پوست، مو و دندان معاینه می‌شوند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: آن‌ها از نظر تحرک و توانایی‌های جسمی و حرکتی آزمایش می‌شوند و اطلاعات با ارزشی درباره این دانش آموزان تولید می‌شود و امکان مداخلات به هنگام را میسر می‌کند.

وی گفت: در سال کرونا، ۹۸ و هشت دهم از دانش آموزان توسط خانواده‌هایشان به مدرسه آمدند و این آزمایشات را انجام دادند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال ۶۰۰ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی را هم اضافه کردیم زیرا معتقدیم هر چه زودتر این اختلالات شناسایی شود, امکان مداخله سریع, میسرتر است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امسال ثبت نام‌های دانش آموزان را از طریق الکترونیکی و سایت انجام می‌دهیم, گفت: مجموعه سامانه‌های آموزش و پرورش, یکپارچه شده است و یک سامانه مخصوص دانش آموز داریم و از سنجش تحصیلی که نام نویسی می‌شود تا زمان گرفتن دیپلم, همه فعالیت‌های دانش آموز بر روی این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد.

وی افزود: اصل بر این است که کلاس‌های سال تحصیلی آینده را حضوری برگزار کنیم زیرا مراحل رشد دانش آموزان در ارتباط حضوری میسر خواهد شد؛ یکی از پیش نیازهای آن, واکسیناسیون معلمان است که وزارت بهداشت به ما اطمینان داد که این کار در مرداد انجام شود.

حاجی میرزایی گفت: اگر در مهر ۱۴۰۰ با وضعیتی روبرو شویم که ایمنی جمعی ایجاد شده باشد و حضور دانش آموزان خطری نداشته باشد, کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم اما اگر مقام بهداشتی و مسئول بگویند حضوری باشد اما فاصله‌های اجتماعی رعایت شود و تعداد دانش آموزان کلاس و مدرسه محدود شود, برای آن چاره اندیشی کردیم که چگونه دانش آموزان را بین روزهای مختلف توزیع کنیم تا تعاملات و ارتباطات آن‌ها محدودتر شود.

وی تاکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اولویت است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم سلامت آنها به خطر بیفتد اما بررسی‌های بین المللی نشان می‌دهد که بازگشایی یا تعطیلی مدرسه, تأثیر تعیین کننده ای در شیوع یافتن یا نیافتن کرونا نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این خصوص از سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و مقامات وزارت بهداشت تبعیت می‌کنیم اما علاقه ما این است که به هر کیفیتی که می‌توانیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم حتی یک روز در هفته یا یک ساعت در روز تا پیوندها برقرار و جریان آموزش از استحکام بیشتری برخوردار شود.

حاجی میرزایی با قدردانی از تلویزیون به ویژه شبکه آموزش گفت: شبکه‌های مختلف تلویزیونی, بسیار به موقع و گسترده و با روحیه جهادی کمک کردند؛ تلویزیون این امکان را فراهم کرد در جاهایی که اینترنت و ابزارهای هوشمند وجود ندارد آموزش‌ها انجام شود.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئولان صدا و سیما، پوشش شبکه‌های آموزش تلویزیونی از نظر جغرافیایی, ۹۷ درصد بوده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: تلویزیون به عنوان مکمل آموزش برای همه دانش آموزان است و امکان ضبط این برنامه‌ها هم وجود دارد و به معلمان هم در افزایش توانمندی‌هایشان کمک کرد.

وی تأکید کرد: کمک‌های صدا و سیما بسیار تأثیرگذار بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد معلمان، کادر مدارس، مشاوران و مربیان تربیتی حدود ۹۲۰ هزار نفر است, گفت: طبق هماهنگی‌ها قرار است همه آن‌ها واکسینه شوند.

حاجی میرزایی افزود: در شرایط کنونی, وزارت بهداشت تا ۵۰۰ هزار دُز واکسن را در روز تزریق کرده است بنابراین اگر این وزارتخانه بخواهد از اول مرداد واکسیناسیون این افراد را انجام دهد به سرعت می‌تواند همه این افراد را واکسینه کند و بنابراین از این جهت نگرانی نداریم.

وی ادامه داد: سرویس مدارس هنوز شکل نگرفته است باید ثبت نام‌ها انجام شود و مسیرهای دانش آموزان مشخص شود؛ در مورد واکسیناسیون راننده‌های سرویس مدارس باید شهریور تصمیم گیری کنیم؛ البته قول واکسیناسیون آنها را از وزارت بهداشت گرفتیم و پیش از شروع سال تحصیلی, حتماً دُز اول واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: از چند سال پیش تا کنون برای دریافت کتاب‌های درسی, نام نویسی به صورت الکترونیکی انجام و کتاب‌ها از طریق مدارس توزیع می‌شود.

وی افزود: ۱۴۵ میلیون کتاب درسی را در سراسر کشور توزیع می‌کنیم و حتماً پیش از شروع سال تحصیلی، کتاب در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتاب‌ها به میزان کافی چاپ شده و در دسترس است, اضافه کرد: با کمک و حمایت دولت, ارز دولتی مورد نیاز کاغذ تأمین شد اما با توجه به افزایش هزینه‌های دیگر از جمله جوهر، کارگر و حمل و نقل, حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت کتاب داشته ایم.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در ادامه برنامه نگاه یک با بیان اینکه در چاپ کتاب‌های جدید قیمت کاغذ را محاسبه کرده ایم افزود: از محدود کالاهایی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن اختصاص می‌یابد کاغذ کتب درسی است اما قیمت کاغذ یک سهم از هزینه تمام شده کتاب هاست و باید قیمت چاپخانه، کارگر، جوهر و موارد دیگر را در نظر بگیریم.

وی گفت: اکنون نام نویسی برای کتب درسی در حال انجام و زمان آن تمدید شده است.

حاجی میرزایی درباره سند تحول آموزش و پرورش هم گفت: حدود ۳۰ درصد از مقدمات برای اجرای این سند انجام شده است.

وی گفت: در ابتدای مسئولیتم در آموزش و پرورش؛ به بنده گزارش دادند شش زیرنظام فرایند اجرایی شدن سند را تضمین می‌کند که این زیرنظام ها؛ تهیه، ابلاغ و در هر برنامه پنج ساله؛ برنامه‌های یک ساله تهیه شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اهداف سند بنیادی تحول آموزش و پرورش در دوره‌های سه ساله اول، دوم، سوم و چهارم نیز مشخص و ابلاغ شده است.

حاجی میرزایی گفت: کتاب‌های نونگاشت و افزوده‌های جدید در راستای سند تحول؛ تولید و در دسترس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رکن تحول؛ معلم است و هیچ تحول پایداری در کشور به جز از طریق آموزش و پرورش اتفاق نمی‌افتد، افزود: اکنون ۴۰ درصد کارکنان دولت در آموزش و پرورش هستند.

حاجی میرزایی با طرح این سوال که آیا معلمان امروز؛ توانمندتر از معلمان سال‌های گذشته هستند؟ گفت: پاسخ به این سوال به ما کمک می‌کند بدانیم سند تحول آموزش و پرورش چقدر اجرا شده است.

وی افزود: پیش از مسئولیت من در آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی یک نوبت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا شده بود و ما نیز یک نوبت حقوق معلمان را افزایش دادیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در اسفند ۹۸ امتیاز فصل هشت به همه کارمندان دولت اختصاص یافت؛ لایحه نظام رتبه بندی جدیدی را بر اساس صلاحیت‌ها با هدف افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت و توانمندی معلمان تهیه کردیم.

حاجی میرزایی افزود: ۲۱ درصد از کارکنان آموزش و پرورش از فوق العاده ویژه استفاده می‌کنند اما بیشتر کارمندان دولت از این فوق العاده استفاده نمی‌کنند زیرا افزایش ۵۰ درصدی آن نیازمند تأمین منابع است.

وی گفت: در لایحه نظام رتبه بندی جدید ممکن است معلمانی که مدرک تحصیلی یکسان داشته باشند دریافتی یکسانی نداشته باشند زیرا صلاحیت حرفه ای و توانمندی‌های بیشتر معلمان در این لایحه در نظر گرفته شده است و معلمانی که تحرک و پویایی علمی بیشتری دارند در مقایسه با بقیه معلمان امتیازات بیشتری دارند.

حاجی میرزایی افزود: لایحه رتبه بندی جدید پیش از سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که نمایندگان کلیات آن را تصویب کردند و بررسی آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات پایان یافته است و هر زمان تصویب شود تاریخ اجرای آن با توجه به پیش بینی منابع از ۱۴۰۰/۱/۱ است.

وی گفت: نظام پرداخت معلمان مدارس غیردولتی؛ تابع قاعده دیگری است که بر آن نظارت می‌کنیم و قراردادهای آنها باید در سامانه مدارس غیردولتی ثبت شود، البته دریافتی این معلمان نیز از لایحه رتبه بندی جدید متأثر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در قراردادهای معلمان مدارس غیردولتی؛ مؤسس مدرسه مبلغ قرارداد را تأمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش نیز باید مناسب سازی و نزدیک حقوق کارکنان شاغل شود که این نیز در لایحه نظام رتبه بندی جدید پیش بینی شده است.

حاجی میرزایی درباره مسکن معلمان نیز گفت: در ابتدای شروع به کارم در آموزش و پرورش فراخوانی برای همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته انجام دادیم که هر کس می‌خواهد خانه دار شود اگر تا کنون از زمین دولتی استفاده نکرده است در سامانه ثبت نام کند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر متقاضی مسکن شدند افزود: وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ۷۵ هزار معلم را تأیید کرد و ما اولویت را به معلمان سرپرست خانواده، زوجین معلم و بازنشستگان دادیم.

حاجی میرزایی گفت: از این ۷۵ هزار نفر؛ ۴۴ هزار نفر مبالغ مختلف واریز کرده اند و ۲۵ هزار نفر قرارداد بسته اند.

وی افزود: برای آورده نخست معلمان؛ حدود چهار هزار میلیارد تومان از بانک ملی تسهیلات کم بهره تأمین کردیم و یک وام نیز از طرف وزارت راه و شهرسازی به آنها اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چون این معلمان بهای زمین را پرداخت نمی‌کنند؛ کار ساخت مسکن برای آنها سریع‌تر انجام می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: سال گذشته برای تعیین تکلیف معلمانی که دغدغه استخدام داشتند ۱۰۲ ردیف استخدامی گرفتیم و در سه چهار نوبت حقوق معلمان را افزایش دادیم که اکنون حقوق معلمان با میانگین حقوق کارکنان دولت؛ هماهنگ است.

وی با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی حق ندارد خانواده‌ای را مجبور به پرداخت شهریه کند گفت: این عمل؛ تخلف است و اگر گزارش داده شود با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: البته سرانه مدارس دولتی رقم زیادی نیست و اولیا می‌توانند به صورت داوطلبانه به مدرسه کمک کنند.

وی درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: شهریه این مدارس را مصوب و مشخص می‌کنیم و بر اساس خدماتی که این مدارس ارائه می‌دهند میزان شهریه را به اطلاع خانواده‌ها می‌رسانیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته این مدارس برخی خدمات غیرمصوب می‌دهند که اگر خانواده‌ای خواست می‌تواند آن هزینه را بپردازد.

حاجی میرزایی گفت: در این زمینه به دلیل تخلف زمان ثبت نام یکی از معروف ترین مدارس تهران؛ ناظر مقیمی را در زمان نام نویسی در آن مدرسه قرار دادیم.

وی افزود: هر ماه موردی از تخلف مدارس غیردولتی گزارش می‌شود که به برگرداندن پول یا لغو امتیاز یا … محکوم می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: بر خلاف تصور؛ سهم مدارس غیردولتی در کنکور بر اساس نسبت دانش آموزان آنها از دانش آموزان کل کشور است و بیشتر از مدارس دولتی نیست.

وی افزود: اگر سهم مدارس غیردولتی از دانش آموزان کل کشور ۱۰ درصد است؛ میزان قبولی آنها در قبولی‌های کنکور ۱۰ درصد است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور؛ تحول بزرگی است زیرا سنجش از پذیرش؛ تفکیک شده است و دروس عمومی وارد کنکور نمی‌شود و سنجش فقط با آزمون‌های تخصصی منحصر شده است.

حاجی میرزایی گفت: برای قبولی در دانشگاه ۶۰ درصد به سابقه تحصیلی و امتحان‌های پایه دوازدهم است بستگی دارد و کنکور فقط ۴۰ درصد نقش دارد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه؛ نتایج کنکور تا دو سال برای انتخاب دانشگاه برای داوطلب معتبر است.

حاجی میرزایی گفت: با توجه به اینکه سهم کنکور در قبولی دانشگاه ۴۰ درصد و منحصر در دروس تخصصی شده است؛ کسانی که تا کنون تست زنی را به داوطلبان کنکور آموزش می‌دادند باید از این به بعد وارد حوزه یاد دادن شوند.

وی افزود: ۸۵ درصد رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها نیاز به کنکور ندارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر دروغ می گید خسته شدیم

    • هستی ارسالی در

      با این وضعیت واکسیناسیون و امواج پی در پی کرونا، بله حتما هم باید حضوری باشه مدارس.

    • مرضیه ارسالی در

      😂 من اصلا صلاح نمیدونم که بچه ها مدرسه بروند حضوری مشکلی پیش بیاد جواب گو هستین اصلا اتفاق واسه بچه ها بیفته همه عقب نشینی میکنن حداقل باشاددرس بخونن بهترازاینکه حضوری برن بچه ها هنوزناقل هستن متوجه نمیشن

    • ناشناس ارسالی در

      اقای به اصطلاح وزیر بزار یه چی بگم خیالت راحت بشه من شخصا بچم تا اخرعمر بی سواد باشه عمرا بذارم تواین اوضاع بیاد مدرسه حضوری

    • لاریسا ارسالی در

      واقعاً برای همچین دولتی متاسفم شما ها چی فکر کردین درباره ما؟ یعنی چی که باز شدن مدارس تاثیری توی وضعیت کرونا نداره
      شما مدارس رو باز کنید ما ام حتما میایم😏

    • ناشناس ارسالی در

      حاجی میرزایی شما از وقت بازنشستگی و استراحتتون گذشته خیلی خیلیییییییییی هم گذشته برو استراحت کن و بخواب

    • ناشناس ارسالی در

      من نمی گذارم بچه ام مدرسه برود...نمی گذارم..واکسن بیخودی است.هرکس واکسن بزنه کرونا میگیره

    • مادر ارسالی در

      ای خدا چرا اینو با حکیمیو عوض نمیکنید فقط اعصاب خراب میکنن افتاب لب بومی دست از این کارات بردار خجالت بکش من نه یک مهر زودتر میزارم بچم دریو شروع کنه نه حضوری هر کاری دلتون میخواد کنید اقای رئیسی ترو جان عزیزانت این وزیر و دار و دستشو عوض کنید خواهش میکنم هر چه زودتر عوضش کنید این فکر جیبشونن نه بچه های مملکت

    • دنبال کننده ارسالی در

      من نمی دونم وقتی داری می ری و یک وزیر دیگه میاد چرا اینقدر حرف می زنی و نظر میدی.به نظرت مدرسه باعث رشد میشه ویا بچه ها از رشد ساقط میشن وقتی کرونا بگیرند اون موقع هم می گی ربطی به مدرسه نداشته واز محیط بیرون و خانوادگی گرفتن

    • آنیا ارسالی در

      ت خیلی غلط میخوری ک جون‌بچه های مارا ب خطرمیندازی

    • شهریار ارسالی در

      سلام ، به جای اینهمه شعار ( مگه شما تا مهرماه هستین ؟) قبل از تموم شدن وزارتتون حق سنوات فرهنگیان بازنشسته ی سال ۹۹ رو پرداخت کنین و دعای خیر خانواده های زیادی رو برای خودتون داشته باشید.🌺🙏

    • سامان ارسالی در

      متاسفم
      همش تصمیات غلط
      اخه چرا نمیتونید درست مدیریت کنید
      من اجازه نمیدم بچه هام تو این وضعیت
      مدرسه برن
      تمام....

    • ناشناس ارسالی در

      وزیر برا خودش میبره میدوزه کدوم پدر مادری میاد همچین کاری بکنه در این وضع کرونا با این امکانات وگرونی تا وقتی که کرونا کامل از بین نرفته کسی بچش رو نمیفرسته مدرسه شما هم هی بیانیه صادر نکن اقای وزیر

    • ناشناس ارسالی در

      حضوری نتیجه بهتری داره اگه رعایت کنیم کرونا نمی‌گیرم ما پارسال با روش مجازی خیلی از درس زده شدیم و تصمیم گرفتیم اگه امسال هم مجازی باشه ترک تحصیل کنیم حضوری خیلی بهتره البته با واکسن و رعایت

    • ریحانه ارسالی در

      من هم به شخصه اجازه نمی دهم ببروندبه مدرسه مگه ازجون بچه ها مون سیر شدیم مدرسه ها تعطیل
      بود یک سال تازه موقع کارنامه کمک به مدرسه وبیمه می خواستند دانش آموز کلاس اولی که به مدرسه هم نرفته بود چه کمک به مدرسه چه بیمه

    • بنین ارسالی در

      اقای عزیز دیگه از مخ و فکرت خیلی در راه پرورش استعدادهای مردم بدبخت استفاده کردی کمال تشکر را داریم حالا برو استراحت کن ما راضی نیستیم از مخ بازنشسته خودت استفاده کنی و دهن مبارک و باز کنی.بفرما ....هرررررررریییی

    • ناشناس ارسالی در

      عزیز شما تا آغاز سال تحصیلی جدید وزیر نیستی پس برنامه نریز الکی (:

    • ناشناس ارسالی در

      من هم ازاینکه بخواهد مدارس بازشود مخالف هستم مجازی بهتراست

    • دانش آموز ارسالی در

      من دانش آموز واقعا دوست دارم حضوری به مدرسه بروم اما با کدام امنیت ؟
      چرا به فکر واکسینه کردن دانش آموزان نیستید ؟
      بیشتر دبیران مدرسه مطالب سایر کانال هارو برای ما بازنشر میکردند و حتی امکان ارسال پیام هم بسته بود تا سوال نپرسیم کدام تولید محتوا

    • Gh ارسالی در

      ببینید، ماهایی که نمونه ثبت نان کردیم، با به تعویق افتادنش هنوز بلاتکلیفیم
      مورد دومم اینه که اول واکسینه مون کنین، بعد این حرفا رو بزنید

    • ناشناس ارسالی در

      تو احمق خیلی غلط میکنی با جون بچه ها بازی کنی مردک بی وجود کلا یه ذره عقل تو مغزت نیست که بفهمی کورنا کوچیک و بزرگ نمیشناسه و تو هیچ غلطی نمیتونی بکنی

    • ناشناس ارسالی در

      درس خوندن با فضای مجازی مفت نمی ارزه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه