ارسال به دیگران پرینت

جنجال رژه سربازان زن ارتش اوکراین با کفش پاشنه‌بلند + عکس

انتشار تصاویر تمرین رژه نظامی سربازان زن ارتش اوکراین با کفش‌های پاشنه‌بلند برخی از نمایندگان مجلس این کشور را خشمگین کرده و به جنجالی بزرگ دامن زده است.

جنجال رژه سربازان زن ارتش اوکراین با کفش پاشنه‌بلند + عکس

ای‌اف‌پی، اوکراین ماه آینده میلادی سی‌امین سالگرد استقلال خود را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی جشن می‌گیرد و رژه نیروهای مسلح این کشور هم بخشی از برنامه‌های جشن است. روز گذشته وزارت دفاع اوکراین تصاویری از تمرین رژه سربازان و درجه‌داران را منتشر کرد که چند تصویر آن مربوط به رژه سربازان زن بود.

تصاویر | جنجال رژه سربازان زن ارتش اوکراین با کفش پاشنه‌بلند

تصاویر | جنجال رژه سربازان زن ارتش اوکراین با کفش پاشنه‌بلند

نکته مهم در این میان، رژه رفتن و تمرین کردن زنان با کفش‌های پاشنه‌بلند بود. یکی از سربازان درباره تجربه رژه رفتن با کفش پاشنه‌بلند گفت: «امروز ما برای اولین بار با کفش‌های زنانه تمرین کردیم. هر چند رژه رفتن با پاشنه‌بلند کمی سخت‌تر از تمرین کردن با پوتین‌های نظامی است اما ما داریم تلاش خودمان را می‌کنیم.»

پس از انتشار گسترده تصاویر این رژه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، گروهی از زنان عضو پارلمان اوکراین چند جفت کفش پاشنه‌بلند با خودشان به صحن مجلس بردند و از وزیر دفاع این کشور خواستند او هم برای رژه رفتن کفش پاشنه‌بلند بپوشد. اینا سووسون با انتقاد از آنچه در تمرین رژه نیروهای مسلح رخ داده، گفت: «سربازان زن هم بسان مردان جان خود را به خطر می‌اندازند و نباید تحقیرشان کرد.»

تصاویر | جنجال رژه سربازان زن ارتش اوکراین با کفش پاشنه‌بلند

بیش از ۳۱۰۰۰ سرباز زن در ارتش اواکراین خدمت می‌کنند که حدود ۴۰۰۰ نفر آنها زن هستند. اوکراین سال‌هاست با جدایی‌طلبان وابسته به روسیه در مرزهای شرقی درگیر است و از سال ۲۰۱۴ دست‌کم ۱۳ هزار نفر در این درگیری‌های جان خود را از دست داده‌اند. یکی از سخنگویان پارلمان اوکراین با اشاره به حضور ۱۳۵۰۰ سرباز زن در جنگ‌های اخیر، خواستار عذرخواهی رسمی مقام‌های ارشد وزارت دفاع و ارتش اوکراین شده است.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه