ارسال به دیگران پرینت

روحانی: زندگی مردم در این چند سال خیلی سخت شد؛ می دانم

رییس‌جمهور گفت: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد.


روحانی: زندگی مردم در این چند سال خیلی سخت شد؛ می دانم

رییس‌جمهور گفت: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران از نظر قیمت کالاها فشار زیادی به مردم وارد کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» با بیان اینکه  می فهمم که زندگی مردم در این چند سال خیلی سخت شد گفت: اصل، داخل است اما بدون نگاه به خارج هم نمی شود. 

روحانی روز پنج شنبه همزمان به روز صنعت ومعدن و در هفتاد و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید بعد از افتتاح طرح‌های ملی بخش صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف کشور، اظهار داشت: در بخش فولاد و برخی از دیگر زمینه‌های معدنی در گذشته وارد کننده بودیم، اما امروز نیازمندی‌ها در داخل را تامین می‌کنیم و صادر کننده هم هستیم.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در این دولت در راستای تکمیل زنجیره فولاد در کشور، گفت: با انجام این کار ارزشمند درحوزه فولاد، از خام فروشی این محصول ارزشمند جلوگیری شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت معادن در اشتغال جوانان، گفت: معادن کشور سال‌ها معطل و در اختیار کسانی بود که استفاده درستی از آن نمی‌شد، اما در این دولت معادن آزاد شد و در اختیار کسانی قرار گرفته که می‌توانند به سرعت و به نحو مطلوب از آن برای توسعه کشور، افزایش تولید و اشتغال جوانان استفاده کنند.

روحانی همچنین به موفقیت‌ها در بخش پتروشیمی و افزایش تولید محصولات در این حوزه اشاره کرد و گفت: در پتروشیمی شاهد یک جهش عظیم و بی سابقه در تاریخ کشور هستیم به طوری که در یکسال (۹۹) ۱۷ طرح ملی پتروشیمی افتتاح شده است و با صادرات محصولات پتروشیمی ارز مورد نیاز کشور در دوران جنگ اقتصادی تامین شد.

رئیس جمهور با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد قحطی و جنگ خیابانی در کشور با تحریم و جنگ اقتصادی، اظهار داشت: دشمنان پیش‌بینی کرده بودند که با قطع درآمد‌های نفت می‌توانند درآمد‌های ارزی کشور را از بین ببرند و به این وسیله کشورمان نتواند مواد اولیه، تجهیزات و کالا‌های اساسی مورد نیاز و ضروری کشور را وارد کند و با ایجاد کمبود و قحطی در بازار، جنگ خیابانی به راه افتاده و بتوانند نظام را ساقط کنند، اما در مقابل این توطئه، مردم، دولت و بخش خصوصی در کنار هم به میدان آمدند و محصولات دیگری را جایگزین فروش نفت کرده و تامین ارز مورد نیاز کشور توطئه دشمنان را با شکست مواجه کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: البته جنگ اقتصادی که ترامپ تحمیل کرده بود، فشار زیادی را از لحاظ قیمت و تورم به مردم تحمیل کرد، اما در ایجاد قحطی و کمبود کالا در بازار ناموفق بودند.

رئیس جمهور گفت: در مقابل توطئه دشمن برای تحریم نفت، توانستیم محصولاتی مانند، گاز و فرآورده‌های نفتی مانند بنزین، برق، پتروشیمی، صنعت و معدن را جایگزین کنیم. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان هم به صحنه آمدند و با تأمین نیازمندی‌های داخل در شکست توطئه دشمنان نقش بسزایی داشتند.

روحانی ادامه داد: با تلاش و اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم کیت‌های تشخیص کرونا را در طول ۲ ماه در داخل کشور تولید کنیم و تعداد آزمایشگاه‌های تشخیصی را از ۲ آزمایشگاه به ۴۰۰ آزمایشگاه افزایش دهیم و به واسطه تلاش این دانشمندان به ترامپ که پیام داده بود حاضر است ۴ ونتیلاتور در اختیار کشورمان قرار دهد پاسخ دادیم که اگر نیاز داشته باشید حاضریم ۴۰ دستگاه ونتیلاتور برایت بفرستیم.

رئیس جمهور افزود: در بخش صنعت و معدن نیز توانستیم اقدامات بسیار بزرگی انجام دهیم و در ۳ ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد صنعتی را شاهد هستیم و در سال گذشته نیز در مجموع ۷.۱ درصد رشد صنعتی داشتیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشور‌ها دارای رشد منفی بودند و به طور متوسط ۳ درصد رشد منفی داشتند ما در کشور مثبت ۳.۶ دهم رشد داشتیم و امروز دولت را با رشد مثبت و درحالی تحویل می‌دهیم که تخت‌های آی‌سی‌یو ۲ برابر شده و در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: در ۸ سال گذشته حقوق کارمندان بیش از ۵ برابر و بازنشسته‌ها را ۷ برابر افزایش دادیم، اما معتقدم باز هم کافی نیست، زیرا زندگی مردم در ۳.۵ سال گذشته بخاطر تحریم و کرونا در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.

روحانی با اشاره به میزان صادرات و واردات در ۳ ماهه اول امسال، اظهار داشت: در این مدت ۱۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار واردات داشتیم و در مقابل ۱۰ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار صادرات انجام دادیم و تراز صادرات، مثبت ۴۷۶ میلیون دلار است، ضمن اینکه در صادرات، ۳ ماهه اول امسال نسبت به ۳ ماهه پارسال ۶۹.۲ درصد افزایش داشته است و این آمار برای ملت ایران افتخارآمیز و ضربه بسیار سنگینی به دشمنان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه تحریم کنندگان امروز در وین پای میز مذاکره آمده اند بخاطر این است که فهمیده‌اند ایران شکست نمی‌خورد و در مقابل سختی‌ها ایستادگی و تلاش می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه