ارسال به دیگران پرینت

عبدالله: بقای افغانستان به خطر افتاده است

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خواستار بسیج رهبران سیاسی برای دفاع از افغانستان شد و تصریح کرد با شرایط بوجود آمده بقای کشور در خطر است.


عبدالله: بقای افغانستان به خطر افتاده است

ایرنا: رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خواستار بسیج رهبران سیاسی برای دفاع از افغانستان شد و تصریح کرد با شرایط بوجود آمده بقای کشور در خطر است.

به گزارش شبکه خبری طلوع نیوز،عبدالله عبدالله که روز چهارشنبه در ششمین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی در ارگ ریاست‌جمهوری سخن می گفت ، تأکید کرد نیاز به اجماع سیاسی در افغانستان بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

وی افزود:افرادی که از نام مردم به جایگاهی رسیده اند اکنون باید برای نجات نظام بسیج شوند و تا جایی که قانون و شرایط اجازه می دهد برای بقای کشور تلاش کنند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با تاکید بر اولویت دولت به صلح خاطرنشان کرد، هیات مذاکره کننده افغانستان همچنان برای گفت وگوهای صلح در دوحه هستند و گروه تماس درحال بررسی میانجی گری قطر و سازمان ملل است.

سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور نیز گفت که کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، ضمن اعلام پشتیبانی قاطع خود از نظام سیاسی، بر وحدت تمام گروهها برای حمایت سیاسی و نظامی از کشور تاکید کرد.

وی در ادامه حمایت و مداخله برخی از کشورها در مسائل افغانستان را محکوم دانست.

هرچند در نشست شورای مصالحه در ارگ، بسیاری از چهره‌های اثرگذار سیاسی حضور داشتند، اما حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین در آن شرکت نداشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه