ارسال به دیگران پرینت

متخصص پوست و مو : عوارض ناشی از مراجعه به مراکز زیبایی غیرمجاز جبران‌ناپذیر است

امروزه تبلیغات خدمات پوست و مو در فضای مجازی و توسط افراد عادی نیز در حال گسترش است اما باید با این اقدامات خلاف قانون، از سوی نظام پزشکی، قوه قضاییه، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

 متخصص پوست و مو : عوارض ناشی از مراجعه به مراکز زیبایی غیرمجاز جبران‌ناپذیر است

یک متخصص پوست و مو در خرم‌آباد گفت: برخی عوارض ناشی از مراجعه به مراکز زیبایی غیرمجاز جبران‌ناپذیر است که توصیه می‌شود افراد، پزشکان متخصص در هر حوزه را برای درمان خود انتخاب کنند.

دکتر امیر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی افراد با گذراندن دوره‌های چند روزه می‌خواهند مسیری را که یک پزشک متخصص پوست پس از چند سال طی می کند بگذرانند بنابراین چند روز اخیر شاهد اعتراض برخی پزشکان تخصصی کشور هستیم که خواهان جلوگیری از دخالت مراکز غیر قانونی در حوزه پوست و زیبایی هستند.

وی ادامه داد: پیش نویس یک آیین نامه از سوی نظام پزشکی کل منتشر شده است که در آن سرفصل‌های رشته پوست را برای همکاران پزشک عمومی مجاز به تبلیغات می‌داند، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیچ مرجع قانونی این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد در حالیکه تنها این وزارتخانه می تواند صلاحیت ها را مشخص کند.

این پزشک متخصص گفت: برخی در سازمان نظام پزشکی کل برای اینکه رای این بدنه عظیم را نزدیک به انتخابات صنفی جذب کنند، این موضوع را گسترش داده اند.

جوانبخت با اشاره به ضرورت گذراندن دوره های آموزشی تخصصی مورد تایید وزارت بهداشت بیان کرد: در صورتیکه افراد دوره ها را طی نکنند این برگه پیش نویس ارزش قانونی ندارد و قابل استناد نیست.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست لازم را در رابطه با نظام ارجاع، اتخاذ نکرده و باعث شده است وضعیت شغلی بسیاری از همکاران پزشک عمومی نامشخص باقی بماند.

جوانبخت با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات به دلیل نامشخص بودن مسائل شغلی پزشکان عمومی است گفت: مطب داری از سوی پزشکان عمومی با توجه به تعرفه های پایین و غیر واقعی و هزینه های اضافی به صرفه نیست و برخی با گذراندن دوره های ۲ تا سه روزه غیرمجاز وارد فعالیت های زیبایی می شوند در حالیکه این اقدام نیاز به گذراندن زمان دارد و باید حداقل چهار سال آموزش تخصصی را طی کنند.

وی اضافه کرد: امروزه تبلیغات خدمات پوست و مو در فضای مجازی و توسط افراد عادی نیز در حال گسترش است اما باید با این اقدامات خلاف قانون، از سوی نظام پزشکی، قوه قضاییه، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

جوانبخت گفت: به دلیل عدم نظارت کافی حتی در سالن‌های آرایشی با فعالیت غیرمجاز اقدام به اعمال زیبایی پوست و لیزر می کنند که به دلیل آگاه نبودن از نحوه استفاده صحیح، عوارض آن ها در درازمدت نمایان می‌شود.

وی اظهار کرد: قوانین در خصوص برخورد با این افراد بازدارنده نیست و مراکز غیرقانونی حوزه پوست به فعالیت های غیرحرفه‌ای خود ادامه می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به وجود مافیای داروهای زیبایی و تجهیزات پزشکی گفت: به دلیل درآمد بالای تجارت این تجهیزات و با توجه به مشکلات ارزی موجود، این اقلام توسط عده‌ای سودجو وارد کشور می‌شود و برخی افراد فاقد صلاحیت که حتی نمی دانند تجهیزات باید توسط چه کسانی استفاده شود، موجب آسیب و ضرر به مردم می شوند.

جوانبخت بیان کرد: مردم باید توجه کنند که اگر مرکزی را برای اعمال و خدمات زیبایی انتخاب می کنند دارای مجوز باشد و افراد و پزشکان مورد نظر صلاحیت و تخصص کافی داشته باشند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه