ارسال به دیگران پرینت

روحانی: به شهید بهشتی اتهام می زدند که غرب‌گراست؛ به این دلیل که او یک چهره دنیا دیده بود | این تبلیغات در جامعه بی‌تاثیر نبود و ایجاد نفرت کرده بود

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش، گفت: قوه قضاییه بار سنگین مسوولیت تامین امنیت، عدالت و آرامش مردم را بر عهده دارد.

روحانی: به شهید بهشتی اتهام می زدند که غرب‌گراست؛ به این دلیل که او یک چهره دنیا دیده بود | این تبلیغات در جامعه بی‌تاثیر نبود و ایجاد نفرت کرده بود

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش، گفت: قوه قضاییه بار سنگین مسوولیت تامین امنیت، عدالت و آرامش مردم را بر عهده دارد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ اظهار کرد: روز هفتم تیر شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و همچنین روز قبل از آن سوء قصد به مقام معظم رهبری روز بسیار سختی برای مردم بود. در سال ۱۳۶۰ در چنین ایامی شرایط و روزهای بسیار سختی بر مردم گذشت.

رییس‌جمهوری از شهید بهشتی به عنوان یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: اتهامات بسیار ناروایی بر آن بزرگوار روا داشتند؛ او را غرب‌گرا و لیبرال لقب دادند و به عنوان روشن‌فکری که اعمال و رفتارش و ویژگی‌هایش با موازین دینی فاصله دارد معرفی کردند.

روحانی اضافه کرد: حرف‌های ناصحیح و ناروایی که در آن ایام نسبت به آن عزیز و بزرگوار گفته شد، عمدتا توسط آدم‌های التقاطی و منافقین و گروه‌های منحرف آن زمان شایع شده بود و البته این تبلیغات در جامعه و اجتماع هم بی‌تاثیر نبود و با اتهامات فراوان نسبت به این چهره ایجاد نفرت کرده بودند.

وی گفت: هم دشمنان خارجی و هم داخلی‌هایی که حالت نفاق داشتند و به زبان با انقلاب بودند، آنها هم نسبت به شهید بهشتی به دلیل توانمندی‌ها و مدیریت و عقلانیت و تشکیلاتی بودنش کینه داشتند. به دلیل این که شهید بهشتی یک چهره کاملا دنیا دیده بود. جهان و منطقه و غرب و شرق را می‌شناخت و به مکاتب فکری به خوبی واقف بود.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: شهید بهشتی نسبت به آینده کشور و جهان کاملا آینده‌نگری دقیق داشت و مجموع اینها باعث شده بود با شهید بهشتی به عنوان یک ستون و امید به آینده او را مورد حمله قرار دهند. این مسائل تا روز شهادت ایشان به نحوی ادامه پیدا کرد. اما شهادت ایشان شرایط را عوض کرد و بسیاری از مردم به ویژگی‌های این شخصیت به نام واقف شدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش در هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بار سنگین مسوولیت امنیت کشور و عدالت و آرامش مردم را بر عهده دارد.

شاهد موج جدید شیوع کرونا در همسایگان غربی و شرقی هستیم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روند کرونا این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش است، گفت: البته چند استان حالت ویژه‌ای دارند و یک مقدار استثنا هستند. استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان شرایط‌شان مقداری متفاوت است اما در بقیه استان‌ها روند نزولی بوده است.

روحانی با بیان اینکه امروز هم شاهد خیز جدیدی نیستیم، گفت: البته نباید کاملاً نسبت به این مسئله مطمئن باشیم، باید مراعات‌ها را انجام دهیم. امروز در کشورهای مختلف جهان، در اروپا، روسیه، شرق آسیا موج جدیدی را شاهد هستیم.در اطراف خودمان در همسایگان شرقی و همسایگان غربی هم تا حدودی شاهد خیز و موج جدید هستیم به همین دلیل ما کاملاً باید مراعات کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم نسبت به آینده با قاطعیت بگوییم که با خیز جدید دیگری مواجه نیستیم بنابراین باید احتیاط‌های لازم را در این زمینه انجام ‌دهیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مجموع کشور ما بعد از این ۱۶ ماه گرفتاری و ابتلای شدیدی که از پایان بهمن سال ۹۸ تا امروز با آن مواجه بوده، هم در مدیریت خود کرونا و این ویروس که عمدتاً بار بر دوش وزارت بهداشت، درمان و مدافعین سلامت در سراسر کشور بود و نیروهای مسلح، هلال احمر و دیگران تلاش کردند آثار و تبعات کرونا را در جامعه کاهش بدهند.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در کرونا، در اقتصاد، کسب و کار، اشتغال، فرهنگ، آموزش، گردشگری آثار بسیار شدیدی گذاشت. به طور طبیعی کشور ما هم با این آثار مواجه بوده است.

روحانی افزود: در سه ماهه اول امسال، نسبت به سه ماهه اول سال گذشته از نظر صادرات غیرنفتی، ۶۹ درصد افزایش داشته است، بخش بزرگ این ۶۹ درصد افزایش، مربوط به بحث کرونا می‌شود. یعنی در سال ۹۹ به‌دلیل کرونا تقریبا صادرات ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود الان این مشکلات کمتر شده، البته نه اینکه به صفر رسیده اما بسیار کمتر شده است.

صادرات غیر نفتی ۱۰ میلیارد ۷۰۰ میلیون دلار در سه ماهه نخست سال

وی ادامه داد: اینکه ما در سه ماهه اول توانستیم ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم رقم بسیار خوبی است و نشان می‌دهد اجازه ندادیم دوگانگی که بعضی‌ها دنبال آن بودند به وجود بیاورند.

رییس جمهوری گفت: دوگانه سلامت و اقتصاد حرفی است که ما از روز اول هم با آن مخالف بودیم و می‌گفتیم این، دوگانگی دقیق و درست نیست. البته سلامت برای ما مهم‌تر و اول است اما در عین حال در کنار مراعات پروتکل‌ها می‌توان فعالیت‌های اقتصادی را هم انجام داد.

روحانی عنوان کرد: ما در مقاطعی ناچار شدیم کسب و کار را برای یکی دو هفته و حتی گاهی بیشتر، تعطیل کنیم اما در عین حال به طور کلی فعالیت‌های اصلی اقتصادی ما ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: فروردین سال ۹۹ عده‌ای می‌گفتند همه کسب و کارها را برای یکی دو ماه به طور کامل قرنطینه و تعطیل کنیم. هیچ‌کس هم فکر نمی‌کرد که اگر تعطیل کامل کنیم، غذای مردم چه می‌شود.

 
 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه