ارسال به دیگران پرینت

دایی: رکوردم مال خودم نیست مال مردم است| واکنش جالب دایی به نامگذاری خیابانی به نامش

دایی گفت: رکوردم مال خودم نیست مال مردم است. واکنش جالب دایی به نامگذاری خیابانی به نامش را بخوانید. به گفته دایی: به ایران وابسته‌ام؛ دوست دارم آزاد زندگی کنم.

دایی: رکوردم مال خودم نیست مال مردم است| واکنش جالب دایی به نامگذاری خیابانی به نامش

اسطوره فوتبال ایران و آقای گل فوتبال جهان می‌گوید از چیزی ناراحت نیست، اما فعلا قصد ندارد به مربیگری در فوتبال ایران بپردازد.

علی دایی، برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان و اسطوره فوتبال ایران در گفت‌وگوی زنده در واکنش به اینکه خیلی‌ها ایران را رها کردند و برخی معتقدند علی دایی با این شرایط می‌تواند در خارج از کشور در شرایط بهتری زندگی کند، اظهار کرد: من به اینجا (ایران) وابسته هستم. به خانواده‌ام و دوستانم وابسته هستم. شلوغی اینجا را دوست دارم. من می‌توانم در بهترین شرایط به مسافرت برم اما یک هفته بعد، دلتنگ اینجا می‌شوم. شرایط خارج مثل اینجا که نیست؛ مزایا و آرامش بیشتری دارد اما من عاشق اینجا هستم. همه چیزم بستگی به اینجا دارد.

* رونالدو یک پهلوان واقعی است

آقای گل فوتبال جهان درباره پیامی که به رونالدو به خاطر برابر شدن گل‌های ملی‌شان داد و پاسخی که دریافت کرد، گفت: من رسالت ایرانی بودنم را با پیامی که دادم نشان دادم. من این پیام را از مدت‌ها پیش آماده کرده بودم. ما رسالت داریم که ایران را از جنبه مثبتش نشان دهیم. همین اتفاق هم که افتاد بعضی‌ها ناراحتند که چرا رونالدو که به کسی جواب نمی‌دهد، به من جواب داده است. ایشان به من لطف داشتند. در زمین فوتبال، رونالدو یک قهرمان واقعی است. بیرون زمین هم با کارهای خیرخواهانه‌ای که کرده، پهلوان است. پهلوان فقط کسی نیست که در زورخانه ورزش می‌کند. ما باید با کارهایمان پهلوانی را نشان دهیم.

* در حقم اجحاف نشد، خواست خدا بود

سرمربی سابق تیم ملی ایران در واکنش به اینکه آیا اعتقاد دارد در حق او اجحاف شده است، گفت: به هیچ وجه اینطور فکر نمی‌کنم. در حق من احجاف نشده است. خواست خدا بود که اینطور شد. اصلا و ابدا ناراحت نیستم.

دایی در واکنش به اینکه آیا قصد بازگشت به مربیگری در ایران را دارد اظهار کرد: تا الان تصمیم گرفته‌ام مربیگری نکنم. سال قبل چند تا تیم آمدند و مذاکره کردند اما دوست ندارم.

*‌ الان آرامش بیشتری دارم

او افزود: از فوتبال ایران ناراحت نشده‌ام. الان احساس بهتری در زندگی خصوصی‌ام به نسبت فوتبال دارم. الان آرامش بیشتری دارم. رو راست بگویم که بازی‌ها را به خصوص بازی‌های ملی را می‌بینم ولی به فکر مربی‌گری در ایران نیستم.

دایی درباره پیشنهاد اورتون گفت: من عادت به پشت میز نشینی ندارم. من اگر بخواهم در فوتبال کار کنم، دوست دارم در مستطیل سبز باشم. هرکسی را برای کاری ساخته‌اند و تاکنون در این ۲۵ سال پشت میز شرکتم ننشسته‌ام و به این موضوع عادت ندارم.

* من آزاد به دنیا آمدم و دوست دارم آزاد زندگی کنم

او در پاسخ به این سوال که چرا تجربه اقتصادی‌اش را به فوتبال وارد نمی‌کند، توضیح داد: شرایط فوتبال فرق می‌کند. من در کار اقتصادی خودم حرف آخر را می‌زنم. در فوتبال، متاسفانه باید به کسانی جواب بدهم که فوتبال نمی‌دانند. من آزاد به دنیا آمدم و دوست دارم آزاد زندگی کنم.

* دنبال تبریک این و آن نیستم

او درباره اینکه سال‌ها قبل گفته بود یک طیفی در چشم او نگاه می‌کردند و به او پا نمی‌دادند و بعد از ماجرای رسیدن رونالدو به رکورد او، این طیف به او تبریک نگفتند، اظهار کرد: من اصلا کاری به این افراد ندارم. این طیف در زندگی من وجود خارجی ندارند. طیفی وجود ندارد. من اینجا باید از تمام بچه‌هایی که مصاحبه کردند و پست‌های اینستاگرامی گذاشتند تشکر کنم. در حالی که همه آن‌ها در این موفقیت شریک بودند.

من هیچ موقع این رکورد را مال خودم ندانستم و مال ایران می دانستم. طرز تفکرات فرق می‌کند. من دنبال این نیستم که کسی به من تبریک بگوید. من زندگی خودم را دارم. دوست ندارم در زندگی کسی کنکاش کنم. کار خودم را می‌کنم و اگر بتوانم خودم را در مسیری می‌اندازم که حداقل ضررم به کسی نرسد و مثمر ثمر باشم و کاری که می‌کنم، درست و مفید باشد و این برای من بزرگترین چیز است.

علی دایی در واکنش به اینکه پیش بینی کرده رونالدو ۱۲۵ گل ملی بزند گفت: امثال رونالدو، مسی و پله کسانی هستند که خیلی زمان می‌برد تا مانندشان از مادری متولد شود اما کارهایی که در فوتبال بین الملی کردند قابل قیاس با این اعداد و ارقام نیست.

* احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد

وی درباره اینکه به شورای شهر تهران پیشنهاد شده خیابانی را به نام او نامگذاری کنند، گفت: من نشنیده‌ام. تنها چیزی که در این دوران انجام دادند، در شهر خودم اردبیل بود که یک خیابان در آن زمان به نام من کردند. من احتیاجی ندارم که خیابان به نامم باشد و به نام من تمبر بزنند. تا الان خدا بوده و بعد از این هم اصلا و ابدا چیزی نمی‌خواهم. دستشان درد نکند که به فکر من نبودند. اگر می‌خواستند کاری هم کنند، دستشان درد نکند.

* بزرگترین آرزو و هدف این است که در ورزش موفق شویم

او درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و نامزد شدن علی کریمی در این بخش که در نهایت او موفق نشد و عزیزی خادم به عنوان ریاست این فدراسیون انتخاب شد گفت: اول از همه برای فدراسیون جدید آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم باعث خوشحالی مردم شوند. الان به عنوان بیننده دوست دارم تیم‌های باشگاهی و ملی موفق شوند. برای من بزرگترین آرزو و هدف این است که در ورزش موفق شویم. می‌توانیم در ورزش کارهایی کنیم که با میلیاردها دلار به دست نمی‌آید. به نظر من تنها چیزی که الان می‌تواند مردم را شاد کند، صعود تیم‌ملی به جام جهانی است.

او درباره خبری مبنی بر برگزاری جلسه با عزیزی خادم، توضیح داد: ما به هیچ عنوان جلسه‌ای نداشتیم و هیچ ناهاری با آقای عزیزی خادم نخوردم. آقای عزیزی خادم از دوستان صمیمی و قدیمی من هستند. ایشان لطف کردند و به دفتر من آمدند ولی مربوط به دو ماه پیش است. من به هیچ عنوان قصد کار در فوتبال ندارم و این موضوع را به آقای خادم گفتم ولی اگر کمکی منهای مربی‌گری بخواهند، کمک خواهم کرد.

* درباره اسکوچیچ نظری نمی‌دهم

پیشکسوت فوتبال ایران درباره آینده تیم‌ملی گفت: ما کارمان در دور نهایی انتخابی جام جهانی خیلی سخت است. پرسپولیس دو بار پی در پی نایب قهرمان آسیا شد که بار دوم بدون بازیکن خارجی بود. شما نگاه کنید که چند بازیکن ایرانی در سطح بالای اروپا بازی می‌کنند و چه بازیکنان خوبی در ایران داریم. ما نباید به مرحله مقدماتی دل خوش کنیم و باید بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم. مرحله بعد دیگر بحرین و هنگ کنگ در کار نیست و باید با عربستان، ژاپن و استرالیا بازی کنیم. من به عنوان هوادار تیم‌ملی آرزوی موفقیت برای آن‌ها می‌کنم.

دایی در پاسخ به این سوال که نظر درباره همکاری با اسکوچیچ چیست، اظهار کرد: من هر صحبتی کنم، برداشت دیگری می‌شود. به همین دلیل راجع به این مساله نظر نمی‌دهم. تنها کاری که از من بر می‌آید آرزوی موفقیت است.

* آدم سیاسی نیستم

سرمربی اسبق تیم‌ملی درباره ماجرای اخراج شدن از تیم‌ملی پس از بازی با عربستان به خاطر راه ندادن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت ایران به رختکن تیم‌ملی توضیح داد: من نمی‌خواستم به گذشته فلش‌بک بزنم ولی چنین اتفاقی افتاد. وسط بازی به آن مهمی تمرکز ما به هم خورد و بازی یک هیچ برده را باختیم. من همان شب اخراج شدم و صبحش که هنوز رسما اخراج نشده بودم، دوستانی داشتم که این مساله را به من گفتند. من از بازیکنان تیم‌ملی در اردوی تیم‌ملی خداحافظی کردم و به خانه رفتم.

چطور می‌گویند چنین اتفاقی نیفتاده است؟ تازه بعد از آن آقای کفاشیان به من زنگ زد که شما اخراج نشدید ولی من گفتم شما خبر ندارید. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند. خدا را شکر که چنین اتفاقی افتاد. من به این چیزها در زندگی‌ام اهمیت نمی‌دهم. تاکنون با احمدی‌نژاد صحبت نکرده‌ام و در آن زمان هم علی‌آبادی به من چیزی نگفت. من شخصیت سیاسی ندارم و شخصیت ورزشی دارم. اگر مردم هم قبول کنند، شخصیت اجتماعی دارم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه