ارسال به دیگران پرینت

چرا باید پوست تخم مرغ بخوریم؟!

به این دلیل دیگه هیچوقت پوسته تخم مرغت رو دور ننداز !

چرا باید پوست تخم مرغ بخوریم؟!

به این دلیل دیگه هیچوقت پوسته تخم مرغت رو دور ننداز !

هنگام تهیه املت ، احتمالاً حداقل چهار پوسته تخم مرغ برای شما باقی مانده است. اکثر مردم بلافاصله آنها را به سطل آشغال می اندازند ، اما این کار یک هدر دادن واقعی است. پوسته تخم مرغ فوق العاده همه کاره است! آیا می دانید پوسته تخم مرغ از 90 درصد کلسیم خالص تشکیل شده است؟در هیچ ماده غذایی دیگری به اندازه آن کلسیم وجود ندارد. بدن انسان به مقدار زیادی کلسیم احتیاج دارد ، زیرا استخوانها و دندانها و همچنین اعصاب و عضلات به آن وابسته هستند واز آنجا که پوسته ی تخم مرغ حاوی کلسیم است ، باعث تقویت استخوان ها و تولید سلول های خونی سالم می شود. علاوه بر این ، به کاهش کلسترول و فشار خون نیز کمک می کند.

خوردن پوسته تخم مرغ

بحثهای زیادی درمورد اینکه آیا تخم مرغ برای ما همانطور که ادعا شده است مفید است یا خیر وجود دارد ، موسسه ملی بهداشت آمریکا تحقیقات زیادی در مورد پوسته تخم مرغ آسیاب شده انجام داده است. ظاهراً این پودر می تواند به خوبی توسط بدن انسان جذب شود و نتایج مثبتی نیز در پی دارد. نصف قاشق چای خوری پوسته تخم مرغ آسیاب شده حاوی 1000 تا 1500 میلی گرم کلسیم است که 90٪ نیاز روزانه ماست.

آیا این بدان معنی است که ما می خواهیم پوسته تخم مرغ را مستقیم بخوریم؟خیر .در صورتی که تخم مرغ شما پخته نشده است: پوسته تخم مرغ را به مدت ده دقیقه در دمای 180 درجه بپزید تا باکتری های مضر احتمالی را از بین ببرید،سپس بگذارید پوسته های تخم مرغ خنک شوند و آنها را در یک غذاساز ، آسیاب قهوه یا آسیاب نمک به صورت پودر ریز خرد کنید.پوسته های تخم مرغ را در یک ظرف که هوا وارد آن نمیشود نگه دارید.و در غذاهای خود از آن استفاده کنید.

نوشیدن

ساده ترین راه برای خوردن پوسته تخم مرغ افزودن نصف قاشق چای خوری از پودر آن به یک لیوان آب است اما احتمالا طعم و مزه خیلی خوبی ندارد. به همین دلیل است که می توانید کمی به اسموتی یا فرنی خود اضافه کرده و طعم آن را امتحان کنید.

قهوه

اگر آب و پوسته تخم مرغ به نظر شما اشتها آور نیست ، ممکن است بخواهید مقداری از این پودر را به قهوه خود اضافه کنید. علاوه بر اینکه کلسیم بیشتری مصرف خواهید کرد ، طعم قهوه شما را نیز بهتر می کند. پوسته تخم مرغ آسیاب شده باعث کاستن تلخی قهوه می شود.

فقط باز هم تاکید میکنیم اطمینان حاصل کنید که پوسته تخم مرغ شما جوشانده شده است تا تمام باکتری ها از بین بروند.

دیگر کاربرد پوسته تخم مرغ:

از بین بردن مواد غذایی سوخته از کف قابلمه

داشتن یک ظرف غذا با غذای سوخته و چسبیده به کف دیگر عذاب آور نخواهد بود،وقتی از این ترفند پوسته تخم مرغ مطلع شوید! مقداری از پوسته تخم مرغ را در ظرف مورد نظر خرد کنید. مقداری نمک و آب گرم اضافه کنید ، سپس با اسکاج آنرا بشوئید؛ خواهید دید ظرف شما مانند روز اول تمیز خواهد شد.

تیغه های مخلوط کن خود را تیز کنید

تیز کردن تیغه های مخلوط کن بعلت زاویه آن تقریباً غیرممکن است.اما خوشبختانه این مشکل به راحتی با پوسته تخم مرغ برطرف می شود. چند پوسته تخم مرغ را به مدت نیم ساعت درون فریزر قرار دهید و سپس آنها را در مخلوط کن خود بریزید. مقداری آب اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید. تیغه های مخلوط کن شما به خوبی یک تیغه جدید خواهد شد!

استفاده بعنوان کود

پوسته تخم مرغ پر از آهک است ، که برای گیاهان بسیار مفید است. پوسته ها را خشک کرده و تا حد امکان آنها را پودر یا آسیاب کنید.پوسته های پودر شده را با مقداری خاک گلدان مخلوط کنید.

 

 

 

منبع : طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه