ارسال به دیگران پرینت

علی‌نژاد: هیچ تصمیمی برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال گرفته نشده‌ است

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم از طرف فدراسیون فوتبال هیچ صحبتی در خصوص تصمیم برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش صورت نگرفته است.

علی‌نژاد: هیچ تصمیمی برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال گرفته نشده‌ است

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم از طرف فدراسیون فوتبال هیچ صحبتی در خصوص تصمیم برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای مجمع عمومی فدراسیون‌های  ورزشی که خرداد و تیرماه برگزار می شود، امروز (شنبه) مجمع تیراندازی با کمان برگزار شد. بازرس و خزانه دار و حسابرس فدراسیون گزارش‌هایشان را ارائه دادند و برنامه و تقویم ۱۴۰۰ ارایه شد که به تصویب رسید.

«مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش روز شنبه در مجمع سالانه فدراسیون تیراندازی با کمان اظهار داشت: از رشته تیراندازی با کمان انتظار مدال آوری در بازیهای آسیایی هانگژو می‌رود و حتی مدال طلا، بنابراین باید طی یک سال باقیمانده تا زمان بازی ها و برنامه های ویژه برای این رشته داشته باشیم.

وی همچنین به داشتن یک نماینده از رشته تیراندازی با کمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده این کماندار هم از مدت‌ها پیش در اردو حضور دارد و تمرینات خود را دنبال می‌کند و ما امیدواریم که در المپیک نتیجه خوبی کسب کند.

علی‌نژاد در پاسخ به وضعیت اسکوچیچ و پرونده ویلموتس ادامه داد: اسکوچیچ در فوتبال ایران عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی هم کسب کرد، برخی نقد داشتم که چرا اسکوچیچ انتخاب شده است و حتی کارشناسان معتقد بودند فوتبال ایران با وی به مرحله بعد راه نخواهد یافت. اما خوشبختانه تصمیم خوبی بود که آن زمان در حالی که فدراسیون به صورت سرپرستی هدایت می‌شد، با کمک وزارت ورزش گرفته شد. 

او ادامه داد: در حال حاضر شرایط فدراسیون متفاوت است. رئیس فدراسیون مشخص است، رئیس مجمع و سایر ارکان های این فدراسیون بنابراین تصمیم گیری کاملاً با فدراسیون خواهد بود و تا همین لحظه که با شما صحبت می‌کنم از طرف فدراسیون فوتبال هیچ صحبتی در خصوص تصمیم برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش صورت نگرفته است.

علی‌نژاد در پاسخ به اینکه، گفته می شود در گذشته از بین سه گزینه ای که وزیر ورزش به فدراسیون معرفی کرد یکی از گزینه ها انتخاب شد و امروز آیا وزارتخانه گزینه‌ای ندارد یا نظری در مورد داخلی و خارجی بودن مربی ندارد یا اصلا برای وزارت تفاوتی ندارد که چه کسی باشد، گفت: در زمان ویلموتس، وزارت ورزش هیچ کسی را معرفی نکرد و انتخاب خود فدراسیون بود و نامه ای که شما به آن اشاره می کنید یک نامه اداری بود که به صورت خیلی معمول به فدراسیون ارجاع شده است. از این نامه ها زیاد اجرا می‌شود. چنین نامه‌هایی زیاد به وزارتخانه می‌آید و آنها را به فدراسیون‌ها ارجاع می‌دهیم زیرا آنها تصمیم گیرنده در این خصوص هستند.

معاون وزیر ورزش بیان داشت: وزارتخانه در زمانی که روسای فدراسیون مستقر هستند، دخالت مستقیم نمی‌کند. وزارت ورزش در حال حاضر هیچ دخالتی در این شرایط در فدراسیون فوتبال نخواهد کرد و انتخاب مربی در اختیار خود فدراسیون است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده ویلموتس به صورت وبینار تشکیل شد و وکلای طرفین گزارش‌های خود را ارائه کردند. شاهدان، شهادت دادند و از طرف ایران هم دوتن از متخصصان حقوقی و بزرگان ما نظرات خود را برای دفاع از وکلا ارایه کردند. هر سه داور بسیار خوب و منصفانه عمل کردند و نهایتاً حکم این پرونده تا اواسط مردادماه را اعلام خواهد شد. 

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه آثار نتایج ضعیفی که ویلموتس گرفته بود پاک شد اما در بخش حقوقی، کماکان این موضوع ادامه دارد و هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که نتیجه دادگاه چه خواهد بود. 

او بیان کرد: می توانم بگویم در این دوره با توجه به ورود وزارت ورزش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، تیم قدرتمند حقوقی تشکیل داده شد و آنچه که در توان حقوقی کشور بود در اختیار این پرونده قرار داده شد که بتوانیم از این مرحله یک دفاع خوب داشته باشیم. حالا باید صبر کنیم تا ببینیم داوران دادگاه کاس چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت.

وی در خصوص تست های مثبت دوپینگ برخی ورزشکاران و واکنش وزارت ورزش در این خصوص گفت: فردی که تست دوپینگش مثبت شده، جزو سهمیه کشور برای المپیک نبوده و فقط جزو قهرمانان ایران است. او بیماری داشته و نزد پزشک متخصص رفته و داروهایی که دریافت کرده از سوی پزشک متخصص تجویز شده است. این ورزشکار غفلت کرده که نزد پزشک تیم ملی نرفته و هماهنگی لازم را نداشته است.

علی نژاد با بیان اینکه متاسفانه تست وی مثبت شده است، اظهار داشت: فدراسیون کاراته در حال پیگیری این مسئله است. آنها اقدامات لازم را انجام می دهند تا بتوانند از این موضوع دفاع کنند. از دست دادن هر سهمیه که ما شانس مدال آوری در آن داریم، اتفاق ناگواری است. 

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه جهانی فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص به رسمیت شناختن رئیس این فدراسیون گفت: وزارتخانه نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده و تا زمانی که چنین نامه ای دریافت نکند در خصوص آن صحبت نخواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون‌های اسکیت تیراندازی و ژیمناستیک تصریح کرد: زمان ریاست فدراسیون اسکیت یازدهم تیرماه پایان خواهد یافت و زمان پایان دوره ریاست فدراسیون‌های ژیمناستیک و تیراندازی به ترتیب نوزدهم و بیستم تیرماه است. در زمان مقرر نام‌نویسی از کاندیداها را آغاز کرده‌ایم. متن برای تایید صلاحیت به مراجع تایید صلاحیت ارسال شده اما تاکنون اسامی به ما داده نشده است.

او بیان داشت: به طور طبیعی تا وقتی تایید صلاحیت ها به ما اعلام نشود، مجمع برگزار نمی‌شود و در صورت پایان دوره ریاست فدراسیون‌ها سرپرست برای آن انتخاب خواهد شد که هنوز تصمیمی در خصوص نفراتی که برای سرپرستی انتخاب خواهند شد، گرفته نشده است. در صورتی که تایید صلاحیت‌ها اعلام شود، ۱۵ روزه کاری نیاز است تا انتخابات برگزار شود .

علی نژاد گفت:‌ اگر ما نتوانیم انتخابات را تا اول مرداد برگزار کنیم، به دلیل برگزاری المپیک، انتخابات به بعد از برگزاری این بازی‌ها موکول خواهد شد و باز تاکید می‌کنم، برگزاری مجمع انتخاباتی نیاز به اسامی تایید صلاحیت شده دارد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه