ارسال به دیگران پرینت

عربستان سعودی: درباره رییسی با عملکردش قضاوت می کنیم

" فیصل بن فرحان": از دیدگاه ما سیاست خارجی ایران از سوی رهبر عالی ایران تعیین می شود بنابراین ما تعاملات و رویکرد خود را نسبت به ایران بر اساس واقعیات موجود بنا می کنیم.

عربستان سعودی: درباره رییسی با عملکردش قضاوت می کنیم

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد درباره سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری منتخب ایران با توجه به عملکرد او و واقعیات روی زمین قضاوت خواهد کرد.

 "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه سعودی دیروز (سه شنبه) در جریان یک نشست خبری در وین در پاسخ به سوالی درباره موضع کشورش در رابطه با نتیجه انتخابات اخیر ایران گفت:" از دیدگاه ما  سیاست خارجی ایران از سوی رهبر عالی ایران تعیین می شود بنابراین ما تعاملات و رویکرد خود را نسبت به ایران بر اساس واقعیات موجود بنا می کنیم و بر این اساس نیز دولت جدید این کشور را قضاوت خواهیم کرد."

سید ابراهیم رییسی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات ضمن استقبال از بازگشایی دوباره سفارت خانه های دو کشور از عربستان سعودی خواست تا هر چه زودتر به تجاوز نظامی خود به یمن خاتمه دهد.

وزیر خارجه سعودی همچنین در نشست خبری دیروز خود انتشار گزارش هایی درباره پیدا شدن ردِ اورانیوم در برخی مراکز ایران را نگران کننده دانست و گفت:" به گمان من این مساله مهمی است که حتی اگر مذاکرات احیای برجام در حال انجام است، این موارد برجسته مورد توجه و رسیدگی جدی قرار بگیرند و ما ایران را مسئول فعالیت های خود بدانیم و آن را به تعهدات خود در قبال معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و آژانس بین المللی انرژی هسته ای فرابخوانیم."

گفتنی است توافق موقت بین ایران و آژانس بر سر بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران در 24 ژوئن (3 تیر 1400) منقضی خواهد شد. آژانس اعلام کرده نگران اعمال نظارت بر برنامه هسته ای ایران پس از منقضی شدن این تاریخ است.

ایران بر اساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی همکاری های خود با آژانس را محدود کرده اما تاکنون و بر اساس یک توافق موقت 3 ماهه بین ایران و آژانس برای مهلت دادن به سرانجام رسیدن مذاکرات احیای برجام در وین، این همکاری های داوطلبانه همچنان ادامه یافته است.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یک مسلمان ارسالی در

      رئیسی برخلاف دوران روحانی به هرراهی وقیمتی جلوجنایات آل سعودراخواهدگرفت،بابدجلویکه تازی آل سعودکه دولتی مشروع نیست گرفته شود!!.دولتی مشروع است که ازآرای مردم انتخاب شود،آیاآل سعوددرطول عمردولتشان صندوق رای دیده اند؟.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه