ارسال به دیگران پرینت

روحانی:‌ تحریم‌ها بزودی رفع خواهد شد | مردم به آینده اقتصاد امیدوارند

رئیس‌جمهور گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ علیرغم مشکلات و جنگ اقتصادی، بیشتر شده است و این یعنی مردم به آینده اقتصادی امیدوار هستند.

روحانی:‌ تحریم‌ها بزودی رفع خواهد شد | مردم به آینده اقتصاد امیدوارند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین افتتاح طرح‌های ملی و در حاشیه افتتاح از طرح‌های سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، پس از ارائه گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: فعال شدن بورس بین الملل و همچنین بانک اختصاصی و آفشور می‌تواند سه طرح مهم برای تحول در مناطق آزاد باشد و دولت هم برای به ثمر نشستن زودتر این طرح‌ها کمک خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به طرح‌های افتتاح شده منطقه ارس گفت: سال ۹۸، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۶ هزار میلیارد تومان برای منطقه ارس سرمایه‌گذاری شده است و این نمونه بارز شکست آمریکا در جنگ اقتصادی است. هر کجا سر بزنیم می‌بینیم سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به‌رغم کرونا و جنگ اقتصادی بیشتر شده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و ایسنا بخوانید؛

* مردم به آینده اقتصاد، کشور، تولید و صادرات ۱۰۰ درصد امیدوار هستند، این بخش خصوصی است که برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. شاید بگویند دولت اراده کرده و تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری کند اما وقتی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند به معنای این است که جامعه و ملت ما به آینده کشورشان امیدوار هستند.

* اگر مردم به آینده خود و سود سرمایه‌گذاری امید نداشته باشند که چنین میزان از سرمایه‌گذاری را انجام نمی‌دهند. همین ایستادگی مردم برخلاف رنج و سختی که در این سه سال و نیم کشیدند که در تاریخ بی‌سابقه بوده، نشان از جایگاه والای مردم ما است.

* اینکه چند روز پیش خود آمریکایی‌ها اعلام کردند حاضریم تحریم را از روی واکسن کرونا علیه ایران برداریم نشان می‌دهد که خود این تروریست‌ها به چنین اقدامی اعتراف می‌کنند و حالا دولت جدید که معتقد است راه دولت قبلی درست نبوده، گفته‌اند که اگر در مسائل بانکی موضوع در زمینه ماسک و واکسن باشد مشکلی نداریم.

* تازه آنهم زمانی که فهمیدند ما در تولید ماسک خودکفا شدیم و صادرات می‌کنیم و در واکسن هم به سمت تولید رفتیم.

* مردم بینی ترامپ را به خاک مالیدند، الان بازار ما پر از جنس است، هرچند گرانی به دلیل جنگ اقتصادی وجود دارد اما اقتصاد ما از پس این جنگ نابود نشد و یک نشان آن همین افتتاح طرح‌های ملی بود که تودهنی به آمریکا محسوب می‌شد.

* ما تا روز آخر دولت افتتاح طرح‌های ملی در دوشنبه و پنجشنبه را انجام می‌دهیم، ما طرح‌های زیادی در مناطق مختلف افتتاح کردیم که با آنچه سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی شد ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت. من از اینکه مناطق آزاد ایران از مناطق واردکننده بدل به صادرکننده در این دولت شدند سپاسگزارم.

* ان شاءالله به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود و امیدوارم که در دولت سیزدهم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و مردم بتوانند از نفع و سود آن بهره‌مند شوند.

* مطمئن هستم بعد از برداشتن تحریم ها، روابط ما با آذربایجان گسترده می‌شود. تصمیمات مهمی با رییس جمهوری آذربایجان اتخاذ کرده ایم و همه این تصمیمات به دلیل تحریم کمی با کندی مواجه شده بود که همه اینها اجرایی و عملیاتی می‌شود و مردم شاهد تحول بسیار مثبتی در مناطق مرزی شمال غرب کشور خواهند بود.

*{ پس از گزارش مدیرعامل منطقه آزاد کیش با گرامیداشت یاد مرحوم اکبر ترکان و یادآوری زحمات وی بویژه در مناطق آزاد}: هر روز شاهد افتتاح بسیار بزرگ در مناطق آزاد هستیم. کیش جزو مناطقی است که سرمایه‌های بسیار بزرگی در آنجا انجام شده است و باز هم استعداد بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری بیشتر دارد و می‌تواند منطقه بسیار مهمی برای جذب سرمایه خارجی باشد.

* مطمئنم دولت سیزدهم همانند دولت یازدهم و دوازدهم به مناطق آزاد برای توسعه ایران عزیز کمک خواهد کرد.

*{ در ادامه قشم را جزیره ای آباد توصیف کرد}: خوشحالم در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در این منطقه انجام شده است و امیدوارم روز به روز شاهد آبادانی بیشتر این جزیره باشیم. افتتاح ۱۵ طرح زیربنایی در این جزیره زیبا موجب خوشحالی همه ما است چون این جزیره استعداد بسیار زیادی هم برای تولید و هم در بخش دریایی و بهره‌برداری از دریا و همچنین گردشگری دارد.

* در سفر اسفند ۹۷ به عتبات عالیات و بغداد، یکی از توافقات مهم با نخست وزیر وقت عادل عبدالمهدی مسئله لایروبی اروندرود بود که در بیانیه مشترک تصریح شد و هر دو رییس جمهور ایران و نخست وزیر عراق در مصاحبه رسمی این را مطرح کردیم که از جهات مخاتلف و همچنین برای آبادانی منطقه حائز اهمیت است.

* همچنین طرح راه‌آهن بصره به شلمچه که ایران را به عراق و در نهایت به دریای مدیترانه متصل می‌کند بسیار مهم است و این هم جزو مصوبات ما با نخست وزیر وقت عراق بود. چند بار درباره این مصوبه با آقای الکاظمی صحبت کردیم که موانع برطرف و فعالیت آغاز شد و امیدواریم راه‌آهن هر چه زودتر به نتیجه برسد و سالهای آینده که شرایط کرونا هم نخواهد بود این مسیر بسیار خوبی برای زیارت اربعین خواهد بود تا زوار راحت بتوانند با ریل به کربلا برسند.

* این منطقه بسیار حساس است و هشت سال در جنگ بود و بعد از آن همه برای آبادانی منطقه کوشیده‌اند با این همه هنوز سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که این دولت توان خود را به کار برده است اما مطمئنم دولت بعدی هم روند توسعه منطقه را ادامه خواهد داد.

ادامه دارد ...

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه