ارسال به دیگران پرینت

مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع

روحانی: ارتش ما آبدیده است

رییس جمهور گفت: نیروهای دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است.

روحانی: ارتش ما آبدیده است

رییس جمهور گفت: نیروهای دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز کار بسیار بزرگی را وزارت دفاع به پایان رساند، اظهار کرد: نیروی دریایی یک نیروی پرتوان از آغاز انقلاب تا الان بوده و مردم ما به یاد دارند که در جنگ ظرف ماه‌های اولیه نیروی دریایی ارتش به طور کلی نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و دیگر شناور عراقی در دریاها نمی‌دیدیم.

وی افزود: نیروی دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است و حدود ۳۳ سال است از آبهای سرزمینی ما محافظت می‌کند.

روحانی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی تعلق به خلیج فارس و دریای عمان ندارد، اظهار کرد: همه اقیانوسها محل فعالیت این نیرو در چارچوب مقررات بین‌المللی است. امروز این نیرو در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند و قادر است بدون نیاز به پهلو گرفتن در بندری، با خودکفایی کامل و لجستیک همراه، آبهای بین‌المللی را بپیماید.

رییس جمهوری یادآور شد: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمت ایران و نیروهای مسلح است. ما شاهدیم برخلاف جنگ اقتصادی سه ساله که هر کشوری بود به زانو درمی‌آمد، ملت و دولت ما ایستاده و مقاومت می‌کند و توانسته نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را تامین کند.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا و جنگ اقتصادی به طور توامان و با تمامی مشکلات این دولت قدرتمند دست از توسعه و توانمندی نیروهای مسلح برنداشت.

روحانی با بیان اینکه این دو ناو در دولت دوازدهم ساخته شده است، اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سواحل مکران و نیازمندیهای بندر جاسک را که تبدیل به بندر مهمی شده است و اینکه این دولت توانسته گاز را به استان‌های شرقی برساند و آب را شیرین کند و به کویرهای شرق کشور برساند و این توسعه که در این مناطق شاهدیم، و اینکه بندر جاسک به زودی بدل به بندر نفتی ما خواهد، همه این کارها از امور استراتژیک انجام شده توسط دولت فعلی است.

ادامه دارد ...

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه