ارسال به دیگران پرینت

چامیزو نه مسابقه داد،‌ نه با من تمرین کرد

حسین‌خانی: مبارزه با باروز سخت‌تر از دایک است

ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک می گوید برای کسب مدال در توکیو باید تا پای جان بجنگد.

حسین‌خانی: مبارزه با باروز سخت‌تر از دایک است

مصطفی حسین‌خانی که با قهرمانی در لهستان توانست دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در وزن 74 کیلوگرم را از آن خود کند، امروز با حضور در برنامه دایره طلایی در خصوص پروسه ای که برای کسب دوبنده تیم ملی طی کرد، اظهار داشت: ما از سال گذشته تاکنون 12 مرحله اردو را سپری کردیم، بحث انتخاب ملی پوشان برای المپیک پروسه سنگینی است و برای همه نفرات پراسترس بود. در همه اوزان رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بین دو سه نفر بود که قرار بود در انتخابی رودررو یا شرکت در تورنمنت هایی که کادرفنی در نظر گرفته بود، خودشان را نشان دهند. خوشحالم و خداراشکر می کنم که در این مدت زحمت زیادی کشیدم و به لطف خدا و دعای مردم صاحب دوبنده تیم ملی شدم. امیدوارم در المپیک هم جواب زحمات خودم، مربیانم و خانواده ام و همه کسانی که برایم از بچگی زحمت کشیدند، را بگیرم.

 


به خداحافظی فکر نمی کنم
وی در مورد اینکه چقدر احتمال دارد المپیک آخرین میدان او باشد، تصریح کرد: به چنین موضوعی فکر نمی کنم و تمام فکر و ذکرم المپیک است. سطح 74 کیلوی المپیک خیلی بالاست و اغلب مدعیان مدال دار هستند. ضمن اینکه واقعا شرایط المپیک ویژه هست و همه با آمادگی کامل شرکت می کنند.
این کشتی گیر مدعی تهرانی با تاکید براینکه تجربه المپیک های قبلی نشان داده نمی شود خیلی نتایج را پیش بینی کرد، ادامه داد: من هم به خودم خیلی امیدوار هستم. در همین یک سال گذشته یک سیر صعودی را در خودم دیدم و توانستم خودم را به رقبای طراز اول برسانم، خصوصا اینکه در همین لهستان 5-6 المپیکی شرکت کرده بودند.

جردن باروز را بهتر از کایل داک می دانم
حسین خانی در مورد دو کشتی گیر مدعی 74 کیلوی آمریکا (جردن باروز یا کایل دایک) که از بین آنها دایک روانه المپیک می شود، عنوان کرد: هر دو قهرمان جهان هستند. باروز در 74 کیلو و دایک در 79 کیلو دو سال پیاپی قهرمان جهان شده است. شرایط شان یکسان است ولی من از نظر فنی باروز را جلوتر از دایک می دانم. البته دایک هم کشتی گیری است که خودش را در این دو سال در 79 کیلو نشان داده و حریفان را با اختلاف زیاد شکست داده است. اینکه او از یک وزن بالاتر به 74 کیلو آمده طبیعتا باید وزن بیشتری کم کند و این نقطه مثبتی برای من هست که در کشتی با او از این شرایط استفاده کرده و او را در ابتدای کشتی تحت فشار قرار دهم و درادامه بهتر کشتی بگیرم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه