ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور:

با حضور در پای صندوق‌ها فضای سرد انتخابات را جبران کنیم

رئیس جمهور گفت: با حضور در پای صندوق‌های رای فضای سرد انتخابات در هفته گذشته را جبران کنیم.

با حضور در پای صندوق‌ها فضای سرد انتخابات را جبران کنیم

رئیس جمهور گفت: با حضور در پای صندوق‌های رای فضای سرد انتخابات در هفته گذشته را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی حوزه بهداشت و درمان در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تاکید کرد: رئیس جمهور برای اینکه بتواند با قدرت و توان بیشتری در امور داخلی و بین المللی کار و تلاش کرده و به مردم خدمت کند به رای بیشتر مردم نیاز دارد و حضور و رای بیشتر مردم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

روحانی با بیان اینکه رفتن پای صندوق رای بسیار مهم است و کار ناقص یک جمع نمی تواند ما را از وظیفه ملی خودمان بازدارد، گفت: گله و شکایت ها را برای فردا مد نظر قرار ندهیم و با حضور در پای صندوق به کسی که نزدیکتر به فرد مورد نظرمان است رای دهیم .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر هفته گذشته فضای انتخابات سرد بوده است، مردم خودشان می توانند فردا با حضور در پای صندوق جبران کنند، گفت: مردم امشب را شب قدر خود قرار دهند و تصمیم بگیرند و فردا با حضور در پای صندوق رای فضا را گرم کنند.

روحانی اظهار داشت: خیلی از دشمنان و بدخواهان ما می خواهند فردا صف های رای خلوت باشد، برگ زرین دیگری در اوراق تاریخ کشور ثبت کنیم و نگذاریم خواسته آنها تحقق پیدا کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب در بخش سلامت را از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: هیچ کسی حتی بی انصاف‌ترین فرد هم نمی‌تواند اقدامات چشمگیر دولت در بخشهای مختلف بهداشت و درمان را انکار کند و حرفهای بی معنا و پوچی در این زمینه مطرح شده است که برای مردم زجرآور بود.

روحانی گفت: موضوع سلامت از مسائل زیربنایی و بنیادین است و دولت اقدامات بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده است که افتخارآمیز است در این دوران، دولت و شرکتهای دانش بنیان در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار گرفتند و با اقدامات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی، ۱۵۰ دستگاه سی تی اسکن، ۴۷۲ دستگاه  اکسیژن ساز به امکانات بیمارستانی اضافه شد و دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی به ۴۰۰ آزمایشگاه افزایش یافته است و همچنین تخت‌های ویژه و آی سی یو به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می‌شود و در یک سال گذشته ۱۴هزار تخت به تخت های بیمارستانی اضافه شده است که در تاریخ کشور بی نظیر است.

روحانی در ادامه به طرح‌های افتتاح شده در بخش مترو اشاره کرد و مترو را در حوزه حمل و نقل سریع، ایمن و سالم حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از اقدامات دولت کمک به بخش مترو بوده است و مردم منصف کاملا به اقدامات انجام شده دولت در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا اشراف دارند.

رئیس جمهور افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳.۶ بوده است و این افتخار بزرگی است که همه سِحرها را باطل کرد و همه حرفهای نادرست و غلط را از بین برد. این رشد اقتصادی نشان می‌دهد که همه بخشها در خدمت مردم بوده است و حتی اگر این رشد یک درصد هم بود افتخارآمیز بود.

متن کامل سخنان روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خوشحالم که امروز هفتاد و سومین افتتاح پنجشنبه‌ها را شاهد بودیم. بخش اعظم افتتاح امروز به بخش سلامت و بخش دیگر به حمل و نقل عمومی در تهران مربوط می شد.

در آغاز می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار ایران عرض کنم که فردا روز بیست و هشتم خرداد روز بسیار با اهمیتی در تاریخ ما است. باز هم از مردم عزیز خواهش می‌کنم به خاطر تجربه هشت ساله‌ای که خودِ من در موقف و جایگاه ریاست جمهوری ایران داشتم ،عرض می‌کنم که رئیس جمهور برای اینکه بتواند برای حل معضلات و مشکلات داخلی و همچنین مسائل بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر کار و تلاش و خدمت کند، آرا و حضور مردم بسیار تاثیرگذار است لذا سیار مهم است که ما فردا همه به وظیفه خودمان عمل کنیم و پای صندوق آرا برویم.

ممکن است گله‌هایی در ذهن باشد فعلا برای فردا نباید آن گله‌ها را موردنظر قرار دهیم بگوییم فلان کس مورد نظر ما بود و الان در لیست نیست، ولی به هر حال کسی که نزدیک‌تر به فرد مورد نظر ما بود را باید در همین لیستی که فردا جلوی صندوق‌ها نصب می‌شود، بین آنها یکی را انتخاب کنیم و رای دهیم و  پای صندوق آرا برویم، این امرِ مهمی است .

کارِ ناقص یک جمع یا یک نهاد نباید ما را از یک وظیفه بسیار عظیم و بزرگ ملی و قانونی‌مان بازدارد و همه باید جبران کنیم. اگر در هفته‌های پیش، فضای انتخابات کمی سرد بود و شرایطی که بود نتوانست به هر حال یک فضای گرمی را به وجود بیاورد ، مردم خودشان می‌توانند جبران کنند. از مردم عزیز می‌خواهم که تصمیم بگیرند و انشاءالله امشب را شب قدر خود قرار دهند و فردا پای صندوق آرا بروند و ما در سراسر کشور ببینیم که جمعیت زیادی پای صندوق آرا هستند و من از مردم می‌خواهم فضا را فردا گرم کنیم.

خیلی از دشمنان ما در سراسر دنیا و بدخواهان ما دلشان می‌خواهد که فردا صف‌های رای ما خلوت باشد، نگذاریم آرزوی آنها تحقق پیدا کند انشاءالله بتوانیم یک انتخابات شکوهمندی را برگزار کنیم. 28 خرداد با زیبایی به عنوان یک ورق زرین دیگر در تاریخ انقلاب  و  در اوراق تاریخی ما ثبت شود انشاءالله و ما هم به وظیفه خودمان عمل کنیم.

من در اینجا دو نکته می‌خواهم بگویم. نکته اول اینکه دولت یازدهم و دوازدهم یکی از افتخارات بزرگش انقلاب در سلامت است، هیچ کس حتی بی انصاف‌ترین آدم هم نمی‌تواند نمی تواند این واقعیت را منکر شود . این همه بیمارستان، این همه تخت‌های بیمارستانی، این همه تجهیزات، این همه پزشک و پرستار، این همه دستگاههای تشخیص در سراسر کشور قابل چشم پوشی نیست اینکه کسی چشم خود را ببندد و نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است این حرف از آن حرفهای بی معنا و پوچ و از آن حرفهایی است که برای مردم ما زجرآور است. گوشی که این حرف را بشنود حتما در روحیه او یک تنفر و زجری از بداخلاقی‌ها در جامعه ایجاد می‌کند.

طرح تحول سلامت از سال 93 شروع شد و تا امروز ادامه دارد تا روز آخر این دولت هم ادامه خواهد داشت و حتما هم امیدوارم دولت سیزدهم همین مسیر و راه را ادامه دهد.

 مساله سلامت از مسائل زیربنایی است . مساله سلامت بخشهای مختلفی دارد. امروز بیشتر در بخش بیمارستانی بود البته بخش اولیه آن نیروی انسانی بسیار مهم و فداکار و متبحری است که بحمدالله در کشور داریم و به وجود آنها افتخار می‌کنیم به وجود آنهایی که در دوران کرونا از سلامت مردم نه با ابزار و تشخیص خود حتی با جان خودشان دفاع و ایستادگی کردند.

 در این روزها می‌بایست از مدافعین سلامت خیلی تشکر می‌شد و خیلی کم به این مساله توجه شد واقعا در این 16 ماه شبانه روز این عزیزان تلاش کردند و دولت و شرکتهای دانش بنیان هم در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار بردند.

آماری که آقای دکتر نمکی در ابتدای این جلسه بیان کردند بسیار حائز اهمیت بود. در این مدت 5هزار و 500 دستگاه کمک تنفسی به امکانات بیمارستان اضافه شده، 185 سی‌تی‌اسکن اضافه شده، 472 دستگاه اکسیژن ساز اضافه شده، اول کرونا دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی داشتیم این دو آزمایشگاه امروز 400 تا شده یعنی 200 برابر افزایش پیدا کرده است و همانطور که مردم شاهد هستند حتی در تختهای ویژه و آی‌سی‌یو، این تخت‌ها در این مدت به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

 کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام شده، من از همه کادر سلامت تشکر و سپاسگزاری می‌کنم، در برابر عظمت کار آنها خم می‌شوم و تواضع می‌کنم .

 امروز هم بسیار خوشحالم که بیش از 1200 تخت بیمارستانی در یک روز در کشور افتتاح می‌شود و همانطور که آقای دکتر نمکی اعلام کردند در یک سال 14 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی ما اضافه شده که این در تاریخ کشور ما بی نظیر بوده، در تاریخ کشورهای دنیا هم نمونه‌های فراوان و زیادی ندارد که این همه تجهیزات و امکانات در اختیار قرار بگیرد.

یک بخش از سلامت بخش بیمارستان است البته بخش آموزش، بخش نیروی انسانی هم از بخشهای بسیار مهم و اصلی هستند اما بیمارستان یک مجموعه‌ای است که برای بهداشت مردم، برای سلامت مردم، درمان مردم و حتی برای آموزش، نیاز هست .

بنابراین بخش بیمارستان یک مجموعه بسیار مهم در بهداشت و درمان و در آموزش است و بحمدالله در این بخش کار بسیار بزرگی در این مدت انجام گرفته و خیلی مهم است که این مجموعه را چطور بسازیم، با استاندارد کافی بسازیم، دقیق بسازیم، مهندسی این ساختمانها مهم است حتی رنگ آمیزی و تجهیزات آن مهم است، حتی نورگیر بودن و آفتابگیر بودن این فضا بسیار مهم است، چشم انداز بسیار مهم است، بیمار وقتی می‌خواهد درمان شود فقط تجهیزات پزشکی و دارو و درمان و عمل و اینها نیست اینها هم باید در کنار آن اضافه شود. یک فضای خوب، یک پزشک خوش اخلاق، یک پرستار خوش اخلاق اینها همه به روحیه بیمار کمک می‌کند که زودتر این شفایی که می‌گوییم خداوند می‌دهد ، حاصل شود .از آشپزی که در بیمارستان کار می‌کند، از نوع غذایی که به بیمار می‌دهد تا لبخندی که پزشک و پرستار عزیز روبروی بیمار دارد تا رنگ آمیزی بیمارستان و نوع ساختمان، همه دست به دست هم می‌دهد تا حال بیمار مساعد شود. الحمدالله بیمارستانهای بسیار خوبی در این مدت افتتاح شده است و امیدواریم در این یک ماه باقیمانده باز هم شاهد افتتاح تخت‌های بیمارستانی دیگری برای سراسر کشور باشیم این جزو وظایف بزرگ ما هست.

و نکته آخر راجع به مترو، مترو برای حمل و نقل بسیار اهمیت دارد . فضای زمین و خیابان به تنهایی کافی نیست چون تردد زیاد است، چون جمعیت زیاد است بنابراین یا ناچار می‌شویم به فضای بالا برویم و از قطارهایی در فضای بالا استفاده کنیم یا زیر زمین برویم و آنجا از قطارها استفاده کنیم که علی‌الظاهر بهترین آن زیر زمین است.

البته مترو خواص و فواید دیگری هم دارد ولی اساس آن حمل و نقل است و در حمل و نقل سرعتی که مترو می‌تواند انجام بدهد غیر مترو نمی‌تواند انجام دهد. شما از این طرف شهر به آن طرف شهر ممکن است با نیم ساعت بروید در حالی که اگر با وسیله نقلیه دیگر بخواهید بروید ممکن است یک یا دو ساعت در راه باشید سلامت و ایمنی هم وجود دارد و همچنین مساله محیط زیستی که وجود دارد به جای صدها اتوبوس و خودرو و تاکسی یک مترو بدون آلودگی هوا این مسیر را طی می‌کند. یکی از خدمات بزرگی که این دولت انجام داد کمک در بخش مترو بود.

انشاءالله امیدوارم که همه این خدمات مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد و البته مردم منصف ما کاملا می‌دانند که ما در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و کرونا این کارها را انجام دادیم .دیروز آمار را اعلام کردم اینکه کشور ایران درسال  99 نسبت به سال 98 دارای رشد اقتصادی 3.6 است، یک افتخار بزرگ است که همه سِحرها را باطل کرد این آمار بانک مرکزی تمام حرفهای نادرست و غلط را شست و از بین برد و ذهن مردم را تمیز کرد.

دولتی که در کرونا و تحریم و جنگ و خشکسالی و مشکلات دارای رشد مثبت اقتصادی است حتی اگر این رشد یک درصد هم بود، افتخار داشت، 3.6 رشد اقتصادی کشور در سال 99 نشان می‌دهد که همه بخش ها ،خدمت کردند. من از خدمت همه این عزیزانی که کشور را و زندگی مردم و سلامت مردم و رشد اقتصادی را تامین کردند ، تشکر می‌کنم و باز هم از مردم می‌خواهم که انشاءالله فردا با حضور گرم خودشان پای صندوق آرا یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ کشورمان باقی بگذارند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

 

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه