ارسال به دیگران پرینت

رحمانی فضلی: وقتی ستاد نیست، تجمع و میتینگ هم وجود ندارد

وزیر کشور گفت: متاسفانه نامزدهای انتخابات، طرفداران و احزاب این دوره حتی در خیلی استان‌ها ستاد تشکیل ندادند.

رحمانی فضلی: وقتی ستاد نیست، تجمع و میتینگ هم وجود ندارد

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز  در حاشیه نشست با استانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی نگرانی ها  بابت کاهش تبلیغات انتخاباتی، اظهار کرد: مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد تقریبا تعطیل است. متاسفانه نامزدهای انتخابات، طرفداران و احزاب این دوره حتی در خیلی استان‌ها ستاد تشکیل ندادند و وقتی ستاد نباشد، تجمعات و میتینگ نیست و همه اینها دست به دست هم داد تا در کنار یک رقابت تقریبا ضعیف ما مواجه با شرایطی هستیم که صدا و سیما، رسانه‌ها، استانداران و مردم در عمل جبران کنند.

وی با اشاره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات، ادامه داد: به استانداران تاکید داشتیم که در این دو سه روز آینده بتوانیم انتخابات قانونی و سالم داشته باشیم. استانداران از اقدامات خود برای افزایش حضور مردم در انتخابات گزارش دادند. به هرحال یکسری نگرانی ها و کاستی ها بابت تبلیغات وجود دارد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه انتخابات امر مهم انتقال قدرت و انتقال مسئولیت از فردی به فرد دیگر است، افزود: اما آثار سیاسی، بین‌المللی و اجتماعی داخلی و حتی آثار امنیتی به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد. رسانه‌های مختلف در دنیا، تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل، تصمیم و اقدام می‌کنند. با وجود همه این کاستی‌ها باید ثابت کنیم که مهیا و آماده هستیم و مشارکت را با یک نگاه ملی، فراجناحی و حتی فراشخصیتی انجام دهیم.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه درباره تدارکات و پشتیبانی انتخابات هم مشکلی نداشته ایم، بیان کرد: همه دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌ها ارسال شده است. همیشه این نگرانی را داشته ام که تعرفه به اندازه کافی وجود داشته باشد. در این هشت سال که ما انتخابات را اجرا کردیم، هیچ وقت در هیچ‌ شعبه ای کمبود تعرفه نداشته‌ایم. تعداد تعرفه های هر شعبه و میزان مصرف شدن تعرفه ها از طریق نرم افزاری کنترل می شود و اگر پنجاه درصد تعرفه ها مصرف شد، شعب تغذیه خواهند شد. آمادگی های لازم را نیروهای اجرایی دارند و با نیروهای نظارتی هم هماهنگی خوبی شکل گرفته است. امیدواریم انتخاباتی سالم، قانونی، امن و بهداشتی داشته باشیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه