ارسال به دیگران پرینت

مردی که ۳۸ زن و ۱۲۵ فرزند داشت درگذشت + عکس

مردی که با ۳۸ زن، ۸۹ فرزند و ۳۶ نوه، صاحب پرشمارترین خانواده در جهان بود، روز یکشنبه ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

مردی که ۳۸ زن و ۱۲۵ فرزند داشت درگذشت + عکس

این مرد که زیونا چانا نام داشت و در ایالت میزورام هند فوت کرد، رئیس فرقه‌ای مذهبی بود که چند همسری را مجاز می‌داند. گفته می‌شود که چانا دچار دیابت و فشار خون بالا بود.

زورمتانگا، وزیر ارشد ایالت میزورام هند با اعلام این خبر در توئیتر، درگذشت این مرد را «با قلبی اندوهگین» تسلیت گفت.

این موضوع که چانا واقعا رئیس بزرگ‌ترین خانواده جهان بوده است، شاید دقیق نباشد، زیرا افراد دیگری نیز مدعی این عنوان هستند. همچنین تخمین اندازه دقیق خانواده چانا دشوار است. حداقل یک روایت دیگر وجود دارد که می‌گوید او ۳۹ همسر، ۹۴ فرزند، ۳۳ نوه و یک نتیجه دارد و بنابراین مجموع اعضای خانواده او به ۱۸۱ نفر می‌رسد.

در رسانه‌های محلی از این مرد به عنوان دارنده «رکورد جهانی» پرشمارترین خانواده یاد می‌کنند، اما دقیقا معلوم نیست که این یک رکورد جهانی ثبت شده باشد. به هر روی، با ثبت جهانی یا بدون آن، اهالی منطقه احساس ویژه‌ای به چانا و خانواده‌اش دارند و کنجکاوی درباره این خانواده همچنان پای گردشگران را به روستای محل زندگی آنها در شمال شرقی هند می‌کشاند.

Image

تمام افراد این خانواده عظیم با هم در یک مجتمع چهار طبقه با ۱۰۰ اتاق زندگی می‌کنند. به گزارش رسانه‌های محلی، همسران زیونا چانا در خوابگاهی نزدیک اتاق خواب شخصی چانا به صورت مشترک زندگی می‌کنند.

این مجتمع ساختمانی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این ایالت است که مردم از سراسر جهان برای مشاهده سبک زندگی این خانواده جذب آن می‌شوند.

چانا در سال ۱۹۴۵ متولد شد و در سن ۱۷ سالگی با پیرترین همسرش که سه سال از خودش بزرگتر بود، ازدواج کرد.

این خانواده به یک فرقه مسیحی به نام «چانا پاول» تعلق دارند که حدود ۲ هزار پیرو دارد. همه این افراد در اطراف خانه چانا در «باکتاونگ تلانگنوام» واقع در ۵۵ کیلومتری آیزول مرکز ایالت میزورام زندگی می‌کنند.

پدربزرگ چانا در سال ۱۹۴۲ این فرقه را تأسیس کرد.

 

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه