ارسال به دیگران پرینت

کدام اپراتور بیشترین سطح خدمات اینترنت پهن باند را ارائه می دهد؟ | همراه اول، پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال

همراه اول با بیش از ۷۰ میلیون مشترک در سراسر کشور، عنوان شرکت پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال را به خود اختصاص داد. این اپراتور که در مقایسه با سایر اپراتورهای سیار و ثابت بیشترین سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را در دو دهه اخیر انجام داده، به‌عنوان بازیگر اصلی صنعت ارتباطات کشورمان شناخته می‌شود.

کدام اپراتور بیشترین سطح خدمات اینترنت پهن باند را ارائه می دهد؟ | همراه اول، پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال

 جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد ۹۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۸۷ نفر در سراسر کشور مشترک اینترنت پهن باند هستند. از این تعداد ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰ نفر مشترک اینترنت پهن باند ثابت هستند و ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ نفر نیز از خدمات اینترنت پهن باند سیار استفاده می‌کنند.

همراه اول، پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال - موبنا

این آمار نشان می‌دهد بخش اصلی خدمات اینترنت پهن باند را اپراتورهای تلفن همراه تأمین می‌کنند، به‌طوری‌که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ۱۰۰.۲ درصد، اما ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت فقط ۱۲.۶ درصد است.

نکته قابل‌توجه از این آمار نقش اصلی همراه اول در ارائه اینترنت پهن باند سیار است، به‌طوری‌که بیش از ۴۳ میلیون نفر از کل افرادی که از خدمات اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، مشترک اپراتور اول است.

توسعه زیرساخت‌های اپراتور همراه اول بخش عمده‌ای از نیاز اینترنت پرسرعت کشور را تأمین کرده، به‌طوری‌که هم در نسل سه و هم‌نسل چهار، با اختلاف قابل‌توجهی خدمات گسترده‌تری نسبت به دو اپراتور رایتل و ام.تی.ان-ایرانسل دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار مشترک نسل سوم و ۳۳ میلیون نفر نیز مشترک نسل چهارم دارد. این در حالی است که ام.تی.ان-ایرانسل هفت میلیون مشترک نسل سه و ۲۹ میلیون مشترک نسل چهارم دارد و رایتل نیز که توسعه بسیاری کمی داشته، صرفاً ۸۴۶ هزار نفر مشترک نسل سه و نزدیک به سه میلیون مشترک نسل چهارم دارد.

آمار فوق کاملاً واضح نشان می‌دهد که همراه اول نه‌تنها پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال است، بلکه با سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت ارتباطات کشورمان، بیشترین سطح خدمات در حوزه اینترنت پرسرعت را به مشترکان ارائه می‌دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه