ارسال به دیگران پرینت

پای کلاهبرداران به انتخابات کشیده شد

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: با توجه به نزدیک شدن انتخابات، کلاهبرداران زیادی از طریق فضای مجازی اقدام به سوء استفاده از حامیان نامزد‌ها می‌کنند.

پای کلاهبرداران به انتخابات کشیده شد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه اهدای جایزه نقدی در قبال افزایش کاربران در گروه‌ها و کانال‌های منتسب به نامزد‌ها یکی از ترفند‌های کلاهبرداران سایبری برای سرقت وجه از حساب کاربران است، گفت: توصیه می‌شود به کانال‌ها و گروه‌های غیر رسمی ایجاد شده در فضای مجازی اعتماد نکرده و مخاطبان خود را به این گروه‌ها دعوت نکنند.

وی افزود: کلاهبرداران در این روش پس از اضافه کردن اعضا با ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و جایزه خود را درخواست می‌کنند که این شیادان سایبری با ارسال یک اپلیکیشن اعلام می‌کنند که برای دریافت جایزه ابتدا باید برنامه را نصب و برای ثبت شماره کارت و فعال سازی آن باید مبلغی را واریز کنید.

رئیس پلیس فتای استان یزد ادامه داد: این اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب، اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر دریافت و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های فیشینگ در هنگام واریز وجه فعال سازی برنامه، مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر سرقت می‌کنند.

ابوطالبی اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از این کلاهبرداران از هرگونه نصب برنامه‌های تبلیغاتی مشکوک در مورد انتخابات خودداری کرده و در زمان اتصال به درگاه‌های بانکی به هیچ عنوان از فیلتر شکن استفاده نکنند.

وی خاطرنشان ساخت: با بررسی‌های صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های غیر معتبر، متأسفانه در روز‌های گذشته شاهد انتشار بدافزار‌ها و آسیب‌پذیری‌های متعدد بوده‌ایم، به نحوی که بیش از سه هزار بدافزار به صورت ناخواسته توسط کاربران بر روی گوشی‌ها نصب شده و کاربرانی که دستگاهشان آلوده بوده، به طور متوسط بین ۳ تا ۴ بدافزار داشته‌اند.

وی گفت: از جمله مواردی که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کنند تحریک افراد به دانلود و نصب برخی نرم افزار‌ها با عنوان اخبار انتخابات و ... است که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم افزار‌های جعلی و مخرب شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه