ارسال به دیگران پرینت

مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، سفارت کشورش در خارطوم توضیحات سودان را در مورد تجدید نظر در احداث مرکز لجستیک دریایی روسیه در ساحل سودان دریافت کرد.

مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو وابسته نظامی و سفارت فعال دارد که توضیحاتی از جانب سودان درمورد احداث این مرکز دریایی در ساحل سودان دریافت کرده‌اند.

روسیه و سودان دسامبر ۲۰۲۰ توافقنامه احداث مرکز لجستیک دریایی روسیه در سودان را امضا کردند. براساس این توافقنامه روسیه حداکثر می‌تواند ۳۰۰ نیروی نظامی در نقطه دریایی در سودان مستقر کند و داخل مرکز حداکثر چهار کشتی داشته باشد.

در خصوص این موضوع، محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد کل ارتش سودان اول ماه ژوئن گفته بود، کشورش قصد دارد توافقنامه خود با روسیه درباره این مرکز دریایی را اصلاح کند.

وی افزود، هنوز پارلمان این توافقنامه را که در دوره نظام سابق به امضا رسیده، تصویب نکرده است زیرا نیازمند انجام اقداماتی در راستای مطابقت با معاهدات بین‌المللی است، به علاوه سودان این فرصت را دارد توافقنامه را با رعایت منافع کشور اصلاح و تغییر دهد.

عثمان الحسین گفت: به همین دلیل توافقنامه را اصلاح می‌کنیم تا منافع سودان در این توافقنامه مشخص شوند و این مساله مورد مذاکره اخیر میان ما و روسیه است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه