ارسال به دیگران پرینت

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف

مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف موفق به تمدید گواهینامه، ارتقاء و تطبیق آن با نسخه ISO-IEC ۱۷۰۲۵ ۲۰۱۷ برای ۹۴ دامنه آزمون و ۴ دامنه کالیبراسیون در سال ۱۴۰۰ شد.


تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف

 پژوهش، رشد علمی و صنعتی و در نهایت پیشرفت بدون نتایج دقیق و قابل اعتماد آزمایشگاهی میسر نمی‌گردند. استانداردهای مدیریتی از یک سو و استانداردهای فنی از سوی دیگر موجب ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه‌ها شده‌اند. سازمان جهانی استاندارد ISO درسال ۱۹۹۹ با این هدف استاندارد ISO-IEC ۱۷۰۲۵ احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون که قبلاً با نام GUIDE ۲۵ مورد استفاده آزمایشگاه‌ها بود منتشرکرد. این استاندارد بعداً توسط اتحادیه جهانی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها ILAC به عنوان معیار ارزیابی آزمایشگاه‌ها پذیرفته شد تا آزمایشگاه‌ها با کسب این گواهینامه و احراز صلاحیت بتوانند در خارج از مرزها و در سراسر جهان از نتایج خود استفاده نمایند.

دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۴ با هدف ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه‌ها کسب این استاندارد را در برنامه کاری خود قرارداد. مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ گواهینامه ISO-IEC ۱۷۰۲۵ ۲۰۰۵ و درسال ۱۴۰۰ موفق به ارتقاء و تطبیق آن با نسخه ISO-IEC ۱۷۰۲۵ ۲۰۱۷ برای ۹۴ دامنه آزمون و ۴ دامنه کالیبراسیون برای آزمایشگاه‌های میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدانی، طیف‌سنج تفرق اشعه ایکس، میکروسکوپ نیروی اتمی، خواص مکانیکی مواد، طیف‌سنجی پلاسمای جفت‌شده القایی، پراکندگی نور دینامیکی، میکروسکوپ الکترونی عبوری، آزمایشگاه مخابرات سیار(آزمایشگاه معتمد سازمان مقررات رادیویی)، آزمایشگاه آب و فاضلاب (آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست) و آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون گازها (آزمایشگاه معتمد شرکت کنترل کیفیت هوای تهران) شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مرکز خدمات آزمایشگاهی برطبق خط مشی خود تلاش می‌کند با گسترش فرهنگ استاندارد در سطح دانشگاه صنعتی شریف هرسال بر تعداد آزمایشگاه‌های منطبق با این استاندارد و سایر استانداردهای مدیریتی، فنی، ایمنی، محیط زیست و .. افزوده و موجب ارتقاء کیفیت خدمات و خصوصاً خدمات آزمایشگاهی در سطح دانشگاه گردد و از این طریق موجب ارائه نتایج دقیق‌تر و قابل اعتمادتر به مراجع علمی و صنعتی کشور گردد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه