ارسال به دیگران پرینت

هند برای تولید ۳۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا توافق‌نامه امضا کرد

هند با شرکت بیولوژیکال-ای برای تولید ۳۰۰ میلیون دز از یک واکسن کرونا که هنوز در مرحله آزمایش است، توافق‌نامه امضا کرد.


هند برای تولید ۳۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا توافق‌نامه امضا کرد

دولت هند توافق‌نامه‌ای با تولیدکننده واکسن داخلی بیولوژیکال-ای برای تولید ۳۰۰ میلیون دز از واکسن ویروس کرونا (کووید-۱۹) که هنوز آزمایشات بالینی مرحله سوم آن ادامه دارد، امضا کرد.

در بیانیه ارائه شده توسط وزارت بهداشت هند، آمده است که پیشنهاد این شرکت برای تحویل در ماه های اوت - دسامبر ۲۰۲۱ با تصویب گروه متخصص ملی مدیریت واکسن پذیرفته شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه توافق‌نامه‌ای برای دریافت ۳۰۰ میلیون دز واکسن کووید-۱۹ با شرکت بیولوژیکال-ای (Biological-E) امضا شده که هنوز تایید نشده و آزمایشات بالینی مرحله سوم آن ادامه دارد، آمده است که ۱۵ میلیارد روپیه (تقریبا ۲۰۵ میلیون دلار) بابت واکسن‌ها به شرکت پرداخت می‌شود.

واکسن مبتنی بر پروتئین که توسط بیولوژیکال-ای با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه بیلور در تگزاس، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و هدف آن ایجاد تحریک در ایمنی از طریق تولید مصنوعی پروتئین متصل به گیرنده است که باعث اتصال ویروس به سلول‌های انسانی می‌شود.

بنابر گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، در هند مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ تهیه شده توسط دانشگاه آکسفورد با شرکت دارویی آسترازنکا، واکسن داخلی که به طور مشترک توسط شرکت بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند توسعه یافته و نیز به واکسن "اسپوتنیک وی"، ساخت روسیه داده شده است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه