ارسال به دیگران پرینت

مزایای استفاده از سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی چیست؟

یکی از عواملی که در مطب یا بیمارستان ها به آن توجه می شود، نوبت مراجعه کنندگان است؛ در واقع، منتظر ماندن افراد برای دیدن پزشکان، جزء کار هایی است که باید انجام شود؛ اما این انتظار، نباید طولانی باشد زیرا نتیجه آن ناراحتی مراجعه کننده خواهد بود که برای پزشکان و مجموعه پزشکی خوشایند نیست.

مزایای استفاده از سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی چیست؟

یکی از عواملی که در مطب یا بیمارستان ها به آن توجه می شود، نوبت مراجعه کنندگان است؛ در واقع، منتظر ماندن افراد برای دیدن پزشکان، جزء کار هایی است که باید انجام شود؛ اما این انتظار، نباید طولانی باشد زیرا نتیجه آن ناراحتی مراجعه کننده خواهد بود که برای پزشکان و مجموعه پزشکی خوشایند نیست.

از آن جایی که جلب رضایت بیماران و مراجعه کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد، باید از سیستمی استفاده شود که نوبت دهی به صورت مرتب و منظم صورت بپذیرد؛ سیستم های نوبت دهی پزشکی همان سیستمی است که کاربرد زیادی دارد و باعث می شود که نوبت دهی بسیار دقیق انجام شود.

آشنایی با سیستم های نوبت دهی پزشکی

سیستم های نوبت دهی انواع مختلفی دارند؛ اما توجه داشته باشید که یک سیستم نوبت دهی خوب، حتما باید از تمام روش های نوبت دهی مانند نوبت دهی آنلاین، تلفنی، نرم افزاری و حتی کیوسکی پشتیبانی کند. اگر اینگونه نباشد، بدون شک منشی ها با مشکل مواجه می شوند و قطعا نظم نوبت ها از بین می رود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که سیستم های نوبت دهی پزشکی باید داشته باشند، امکان تعریف و دادن چند نوع نوبت است؛ برای مثال، افرادی که نیاز به عمل جراحی دارند یا باید فورا به وضعیت آن ها رسیدگی شود، طبیعتا باید زود تر نوبت بگیرد؛ در این شرایط، پزشک می تواند از ویژگی این سیستم استفاده کند و به آن شخص نوبت جراحی بدهد. ( از دیگر نوبت ها می توان به نوبت ویزیت، نوبت سونوگرافی و ... اشاره کرد )

اما اگر این سیستم امکان ایجاد چند نوع نوبت را نداشته باشد، تمام نوبت های داده شده به صورت یکسان خواهند بود و دیگر نمی توانید متوجه بیماری که فورا نیاز به عمل جراحی دارد، شوید؛ پس پشتیبانی سیستم از این ویژگی، جزء الزامات خواهد بود.

حتی این سیستم ها باید برای افرادی که خارج از نوبت به بیمارستان یا پزشک مورد نظرشان مراجعه می کنند هم نوبت دهد؛ برای مثال، بیماران اورژانسی دیگر فرصت گرفتن نوبت را ندارند اما برای بر هم نخوردن نظم بیمارستان، باید نوبت بگیرند و اگر سیستم نوبت دهی پزشکی که آن بیمارستان استفاده می کند این ویژگی را نداشته باشد، موجب نارضایتی بیماران خواهد شد.

از این رو اگر نیاز به استفاده از خدمات و سیستم های نوبت دهی پزشکی دارید می توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید.

البته نکته قابل توجه ای که در سایت پذیرش 24 وجود دارد، این است که شما می توانید به متنوع ترین لیست پزشکان دسترسی داشته باشید! لیست پزشکان این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید براساس نوع تخصص، جنسیت و.... پزشک معالج خود را انتخاب کنید و از خدمات مشاوره و یا دریافت نوبت حضوری آن ها بهره مند شوید.

1-2

نحوه کار سیستم های نوبت دهی پزشکی

برای دریافت نوبت از این سیستم ها، باید از اینترنت استفاده کنید؛ وقتی که زمان و مطب مورد نظر مشخص شد، نوبت به شما داده می شود که در آن، تعداد بیماران جلو تر از شما، زمان تقریبی برای فرارسیدن نوبتتان، آدرس مطب و اطلاعات تماس آن ارسال خواهد شد.

شما می توانید در اکثر این سیستم های نوبت دهی، به صورت شبانه روزی نوبت دریافت کنید؛ حتی به گوشی شما نیز پیامکی به عنوان یادآوری ارسال می شود که به خاطر داشته باشید از بیمارستان و پزشک مورد نظر نوبت دریافت کردید تا سر ساعت به بیمارستان یا مطب مراجعه کنید.

بررسی مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره و نوبت دهی آنلاین

استفاده از خدمات غیرحضوری همواره جذابیت های خاص خود را به همراه دارد چراکه شما در هر مکان و هر زمانی می توانید بدون کمترین زحمتی نیاز های خود را به صورت غیرحضوری برطرف کنید و این خود موضوع بسیار مهمی در جوامع مختلف است. چه بهتر که بتوانیم در این روزهای کرونایی با استفاده از اپلیکیشن ها اقدام به دریافت مشاوره و نوبت دهی پزشکی به صورت آنلاین کنیم و از حاشیه ها و شلوغی های خدمات حضوری و مطب ها دوری کنیم.

این سیستم ها مزایای نسبتا زیادی دارند؛ برای مثال، دریافت نوبت در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیت، یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای سیستم های نوبت دهی پزشکی است.

ارسال پیامک برای یادآوری نیز یکی دیگر از مزایای سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی است؛ برای مثال، ممکن است فراموش کنید که در روز چهارشنبه، از پزشک نوبت گرفتید؛ این سیستم ساعاتی قبل از فرا رسیدن نوبت، به شما پیامک می دهد تا به یادتان بیوفتد که نوبت دارید.

شما می توانید با استفاده از این سیستم ها، در هر زمان که بخواهید بدون هیچ ضرری نوبت را کنسل کنید؛ از آن جایی که هیچ هزینه ای برای دریافت و رزرو نوبت پرداخت نکرده اید، ضرری نخواهید کرد و ضرر اصلی مربوط به پزشک است که می توانست در ساعت اختصاص یافته برای شما، فرد دیگری را ویزیت کند.

اما بدون شک اصلی ترین مزیت استفاده از سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی جلوگیری از ازدحام جمعیت است؛ زیرا اگر قرار باشد به صورت حضوری نوبت دریافت شود، تعداد مراجعه کنندگان بالا می رود و در نتیجه ازدحام جمعیت و شلوغی را به همراه خواهد داشت؛ اکنون که کرونا گسترش زیادی پیدا کرده است، مزیت های استفاده از سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی بیشتر به چشم می آید و کاملا قابل لمس است.

1-3

حتی شما می توانید با استفاده از این سیستم ها، بعد از دریافت نوبت، زمان آن را تغییر دهید؛ در صورتی که برای انجام این کار به صورت حضوری، حتما باید دو الی سه مرتبه به مطب یا بیمارستان رفت و آمد می کردید تا بتوانید زمان نوبت را تغییر دهید.

استفاده از سیستم های اینترنتی نوبت دهی پزشکی موجب صرفه جویی در زمان نیز می شود؛ مراجعه به صورت حضوری علاوه بر زمانی که برای رفت و آمد تلف می کند، ایستادن در صف و منتظر ماندن برای دریافت نوبت را نیز به همراه خواهد داشت؛ در حالی که می توان بدون مراجعه حضوری و با استفاده از اینترنت، در وقت و زمان صرفه جویی کرد و بدون معطلی، نوبت را گرفت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • aloopezeshk ارسالی در


      الو پزشک معتبرترین سایت پزشکی در ایران

      بهترین پزشک
      بهترین دکتر
      بهترین کلینیک

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه