ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر: بازگشایی مدارس منوط به واکسینه کردن معلمان است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مهر امسال منوط به واکسینه کردن معلمان است.

معاون وزیر: بازگشایی مدارس منوط به واکسینه کردن معلمان است

قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در بازدید از حوزه‌های امتحانی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم سنندج، دائر بودن کلاس‌ها به صورت حضوری را بسیار مهم اعلام کرده و اظهار داشت: اگر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، میزان آسیب ها به حداقل خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود برای مهر جاری اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد واکسینه کردن معلمان تا قبل از مرداد را ارائه داده است، گفت: تمام توان و تلاش ما بر این است که همه معلمان تا پایان مرداد امسال واکسینه شوند تا کلاس‌ها را در اول مهر به صورت حضوری برگزار شده و دانش‌آموزان همانند گذشته به درس و تحصیل خود بپردازند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای معاونین وزارتخانه، مقرر شد که معاونین وزیر در بازدید از حوزه‌های آزمونی در استان‌ها، آخرین وضعیت امتحانات حضوری و نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم را رصد کنند.

وی عملکرد حوزه‌های آزمونی استان کردستان در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مسوولان آموزش و پرورش استان، حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

احمدی لاشکی حضور حداکثری دانش آموزان سر جلسه امتحان را قابل تقدیر دانست و گفت: این حضور حداکثری بیانگر این است که آموزش و پرورش توانسته اعتماد جامعه و خانواده‌ها را جلب کند.

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم پرداخت و گفت: امتحانات پایه نهم با شرکت تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۸ دانش‌آموز در مدارس محل تحصیل برگزار می‌شود و امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز با شرکت ۱۲ هزار و ۷۲۰ دانش آموز در ۱۲۰ حوزه آزمونی در حال برگزاری است.

معاون وزیر:بازگشایی مدارس منوط به واکسینه کردن معلمان است

رشید قربانی به ابلاغ دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات، تصحیح اوراق، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و اختصاص یک نفر مراقب سلامت به هر حوزه امتحانی اشاره کرد و افزود: در راستای عدم قطعی برق حوزه‌های امتحانی نیز با شرکت برق استان هماهنگی لازم انجام شده تا حوزه‌های امتحانی در زمان برگزاری آزمون دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش عمده‌ای از امتحانات بدون هیچگونه نگرانی برگزار شده است؛ اضافه کرد: در پایه نهم به تعداد مدارس حوزه آموزنی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ حوزه آزمون در پایه داوزدهم وجود داشت؛ اظهار داشت: امسال تعداد حوزه‌های آزمونی به ۱۲۰ حوزه افزایش یافت و تاجایی که مقدور بود امتحانات در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه