ارسال به دیگران پرینت

آیت‌الله مرتضی محامی در مشهد درگذشت

آیت‌الله شیخ مرتضی محامی، از علمای برجسته حوزه علمیه مشهد، شب گذشته در مشهد درگذشت.

آیت‌الله مرتضی محامی در مشهد درگذشت

او که از علمای برجسته مشهد بود و با درجات علمی بالا و تربیت شاگردان خدمات بسیار به حوزه علمیه کرده بود شب گذشته، جمعه ۷ خرداد ماه، در سن ۸۷ سالی در مشهد درگذشت.

آیت‌الله مرتضی محامی درگذشت

آیت‌الله شیخ مرتضی محامی در سال ۱۳۱۳ شمسی در مشهد در خانواده‌ای اهل علم و اجتهاد متولد شد. وی یکی از اساتید مهم خارج حوزه علمیه خراسان بود و سال‌ها به تربیت طلاب و فضلای بسیاری مشغول بود. پدر وی، آیت‌الله شیخ غلامحسین محامی بادکوبه‌ای، از علما و ارکان حوزه علمیه مشهد و از جمله شاگردان آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی بود.

آیت‌الله مرتضی محامی دروس حوزوی را نزد پدر آغاز کرد و پس از اتمام مقدمات و ادبیات شرح لمعه و قوانین را نزد آیت‌الله میرزا احمدمدرس یزدی آموخت. او سطوح عالیه را نزد آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی به پایان رساند. وی پس از آن برای استفاده از دیگر اساتید عازم حوزه علمیه قم شد و از درس خارج آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) استفاده کرد. آیت‌الله محانی سپس به حوزه علمیه نجف نزد آیت‌الله خویی رفت.

او پس از سه سال به مشهد باز گشت و وارد حوزه درسی آیت‌الله میلانی شد و مدت ۱۸ سال نیز در فقه و اصول از محضر این فقیه بزرگوار بهره جست و به مقام اجتهاد رسید. همزمان نیز در مشهد از دروس معقول و معارف آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی ستفاده می‌کرد.

آیت‌الله محامی علاوه بر تحصیل و تدریس به امور سیاسی نیز می‌پرداخت و همراه استاد خود، آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، وارد صحنه و مبارزات انقلابی شد.

بر اساس اعلام حوزه، این استاد حوزه سرانجام پس از عمری خدمت به اهل علم و طلاب و عموم مردم شب گذشته به دیار حق شتافت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه