ارسال به دیگران پرینت

ظریف:‌ جمهوری اسلامی ایران از هر تنشی در منطقه رنج می‌برد

وزیر امور خارجه قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران عنوان کرد و بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.


ظریف:‌ جمهوری اسلامی ایران از هر تنشی در منطقه رنج می‌برد

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ارمنستان در ایروان به سر می‌برد، صبح امروز با «آرا آیوازیان» کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی سفر به ایروان را فرصت مناسبی برای گفت‌وگو درباره شرایط ویژه منطقه توصیف کرد و با اشاره به سفر هفته جاری وزیر راه و شهرسازی ایران به ارمنستان، اظهار امیدواری کرد اجرای توافقات انجام شده در این سفر به گسترش روابط دو کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران دانست و با اشاره به سیاست اصولی ایران در قبال بحران قره‌باغ از دهه ۹۰ میلادی، بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.

ظریف به تلاش‌های ایران در ماه‌های اخیر برای کمک به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات اشاره کرد و با ابراز نگرانی کشورمان از تنش و تشنج اخیر، بر ضرورت خویشتنداری همه طرف‌ها و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تلاش برای حل اختلاف از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر تنشی در منطقه رنج می‌برد، بر تلاش برای کمک به نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور تاکید کرد و ضرورت احترام به مرزهای بین‌المللی، تمامیت ارضی کشورها و عدم تغییر مرزها به عنوان یک خط قرمز از سوی ایران را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد اختلافات در منطقه و بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به سمت کاهش تنش جریان یافته و کشورهای منطقه به سوی ثبات و افزایش ارتباطات مفید برای مردم منطقه حرکت کنند.

«آرا آیوازیان» کفیل وزارت امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به دستورکار همکاری‌های فیمابین، بر اهمیت گفت‌وگوهای منظم رهبران دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

وی با اشاره به اختلاف مرزی ارمنستان و آذربایجان در هفته‌های اخیر، این حوادث را با ثبات و آرامش منطقه ناهمخوان دانست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مردم ارسالی در

      عامل تنش در منطقه و دنیا،از تنش رنج میبرد!؟!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه