ارسال به دیگران پرینت

جزئیات برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) اعلام شد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: همانند سال گذشته مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم ایشان برگزار نخواهد شد، اما در همه استان‌ها و شهرستان‌ها این مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) اعلام شد

نصرت الله لطفی در نشست خبری این شورا گفت: امروز سه مناسبت با رویکرد برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی بر اساس شیوه نامه شیوع کرونا با حضور نمایندگان نهاد‌های مختلف مرتبط بررسی می‌شود.

لطفی اضافه کرد: بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام راحل، ۱۵ خرداد سالگرد قیام ۱۵ خرداد و ۲۸ خرداد روز انتخابات ریاست جمهوری همچنین هفته حقوق بشر آمریکایی در ماه تیر براساس شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا برگزار می‌شود.

 نصرت الله لطفی در نشستی با حضور نمایندگان نهاد‌های مرتبط که به صورت مجازی با مسئولان استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در ارتباط بود گفت: مراسم ۱۴ خرداد امسال نیز همانند سال گذشته در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار نمی‌شود، اما در تمام شهر‌ها و شهرستان‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دیگر فعالیت‌های فرهنگی به منظور بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در تمام کشور برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم ۱۵ خرداد هر چند تاریخ انقلاب اسلامی است، اما محدود به سال ۴۲ شمسی (۸۳ قمری) نمی‌شود بلکه یک رویکرد آینده نگر تا ظهور منجی عالم است که براساس تمهیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری باید گرامی داشته شود.

لطفی افزود: رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ۱۵ خرداد، کلان و آینده نگر است هر چند هر منطقه می‌تواند با رویکرد اتفاقات ۱۵ خرداد در آن منطقه مراسم گرامیداشت این روز را با رویکرد کلان و آینده نگر برگزار کند.

وی گفت: این مراسم منحصر به ورامین نیست بلکه حوزه علمیه قم، بازار تهران، مشهد و شیراز و دیگر شهر‌ها نیز در کنار ورامین در این حادثه فعال و تأثیر گذار بودند.

لطفی اضافه کرد: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) که امسال مصادف با شانزدهم خرداد است سالگرد حمله وحشیانه رژیم پهلوی به حوزه علمیه قم است که امسال این سه روز به صورت پیاپی و مستمر گرامی داشته خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به این که ستاد بزرگداشت هفتم تیر از سه سال گذشته با نظر داهیانه مقام معظم رهبری به ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تغییر نام و عملکرد داشته است، گفت: ششم تا دوازدهم تیر هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است.

لطفی افزود: ششم تیر سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری است که به حمدالله ایشان برای نظام و انقلاب اسلامی با یاری خدا حفظ شد.

وی گفت‌: حادثه شهدای ۷۲ تن در هفتم تیر، سقوط هواپیمای ایرباس مسافربری به دست رژیم تروریست آمریکا و همچنین ترور شهید قدوسی از جمله اتفاقات این هفته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید به نسل جوان آموخت که برغم تبلیغات غول‌های رسانه‌ای و ادعای واهی حقوق بشری آمریکا در واقع این رژیم حامی تروریست و تروریست پرور است و تنها حقوق بشر یک ظاهر برای باطن تروریست آن است.

لطفی به تمام استان‌ها ابلاغ کرد که برای تدوین محتوا و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این هفته فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه