ارسال به دیگران پرینت

حال فعال ضد نژادپرستی در نتیجه تیراندازی در لندن وخیم است

«ساشا جانسون» کنشگر جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» و فعال مقابله با نژادپرستی در انگلیس، در لندن هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت زخمی شده است.

 حال فعال ضد نژادپرستی در نتیجه تیراندازی در لندن وخیم است

خانم ساشا جانسون که نقش فعالی در زمینه برپایی تظاهرات یک سال اخیر علیه نژادپرستی در انگلیس ایفا کرده بود، در نتیجه یک حمله مسلحانه در پایتخت این کشور به شدت زخمی شد.

بنا بر گزارش «دویچه وله»، حزب متبوع ساشا جانسون فعال جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» خبر داد که بعد از تهدیدهای جانی چندی قبل علیه این کنشگر،  روز یکشنبه (دیروز) در لندن هدف یک حمله مسلحانه قرار گرفت و حال او وخیم است.

جانسون ۲۷ ساله یکی از فعالان مقابله با نژادپرستی در انگلیس بوده و طی یک سال اخیر فعالیت زیادی در زمینه برگزاری تظاهرات جنبش جان سیاهان اهمیت دارد در این کشور داشته است.

حزب «ابتکار عمل را بدست بگیر» که ساشا جانسون عضو آن بوده است، پیش از این چند بار خبر داده بود که در نتیجه فعالیت های ضد نژادپرستی او، جانسون به دفعات به مرگ تهدید شده بود.

وخامت حال فعال ضد نژادپرستی در نتیجه تیراندازی در لندن

در بیانیه این حزب تازه تاسیس در انگلیس آمده است: «ساشا همیشه به طور فعال برای مردم سیاه پوست و بی عدالتی های موجود علیه جامعه سیاه پوستان مبارزه کرده است».

پلیس متروپلیتن لندن درباره حمله مسلحانه به این فعال ضد نژادپرستی در انگلیس بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد که تاکنون مدرکی دال بر اینکه ساشا جانسون مورد یک حمله هدفمند قرار گرفته باشد، پیدا نشده است.

در بیانیه پلیس پایتخت انگلیس آمده است: «یک زن 27 ساله بعد از شلیک بامداد امروز به او در ساوتوارک در وضعیتی وخیم قرار دارد. تا این لحظه، هیچ نشانه ای که نشان دهد او مورد یک حمله هدفمند قرار گرفته باشد، وجود ندارد».

جنبش ضد نژادپرستی در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای غربی طی یک سال اخیر به دنبال قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» توسط مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا، جان تازه ای گرفته است.

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه