ارسال به دیگران پرینت

نبرد واقعی بین پول فیات ورمز ارزها

پول‌های فیات پشتوانه فیزیکی مانند طلا ندارند و توسط دولت‌ها پشتیبانی می‌شوند، ایلان ماسک نیز مدعی شد که در مقابل از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد.

نبرد واقعی بین پول فیات ورمز ارزها

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 38 هزار و 831 دلار و کمترین قیمت آن 34 هزار و 33 دلار گزارش شده است. سرمایه بازار بیت کوین در حال حاضر 640 میلیارد دلار است. سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به حدود یک تریلیون و 388 میلیارد دلار کاهش کاهش پیدا کرده است. بازار ارزهای دیجیتال در طول هفت روز بیش از یک تریلیون از ارزش خود را از دست داده است.

نوسان‌‌های نزولی ارزهای دیجیتال و موضع‌ ایلان ماسک

نوسان‌های نزولی اخیر قیمت بیت کوین که باعث خروج مقدار قابل توجهی سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال شد، در مرحله اول به واسطه توئیت ایلان ماسک مبنی بر اینکه شرکت تسلا پذیرفتن بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت را تعلیق کرد و در مرحله دوم به واسطه محدودیت‌هایی که دولت چین در زمینه انجام مبادله با ارزهای دیجیتال وضع کرد اتفاق افتاد، اما ایلان ماسک همچنان موضع مثبت خود در مورد ارزهای دیجیتال را حفظ کرده است.

ایلان ماسک در پاسخ به کاربر توئیتری که از وی پرسید در مورد افرادی که به خاطر ضرری که در بازار ارزهای دیجیتال متحمل شدند از دست وی عصبانی هستند چه فکر می‌کند، گفت:" نبرد واقعی بین پول فیات و ارزهای دیجیتال است و من برای برقراری تعادل از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهم کرد"

اظهارت مدیر شرکت تسلا مبنی بر این بود که، پول فیات که توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد پشتوانه فیزیکی مانند طلا ندارد. اما سکه و اسکناس توسط دولتی که آن‌ها را منتشر می‌کند حمایت می‌شوند، دلار، یورو ین نیز پول فیات محسوب می‌شود.

قیمت بیت کوین به دنبال توئیت ایلان ماسک در روز گذشته رشد کرد و تا 38 هزار دلار بالا رفت، اما دوباره نزولی شد.

در حالی که نوسان شدید قیمتی ارزهای دیجیتال و تاثیرپذیری آن از اظهار نظر تعدادی معدودی از افراد ویژگی منفی آن محسوب می‌شود، ایلان ماسک خود را در مقابل دولت‌هایی که پول‌های فیات را پشتیبانی می‌کنند قرار داده و  مدعی است می‌تواند از این دارایی‌ها پشتیبانی کند.

ایلان ماسک علاوه بر این در روز پنج‌شنبه توئیت کرد که به هیچ وچه دوج کوین‌های خود را نفروخته و بعد از این هم نخواهد فروخت. قیمت دوج کوین به دنبال این توئیت 15 درصد رشد کرد. سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر فردی تنها با یک توئیت بتواند قیمت این دارایی‌ها را به صورت مکرر بالا و پایین کند، چه بهره‌ای از این توانایی خود خواهد گرفت و بازار ارزهای دیجیتال در این شرایط تا چه حد قابل اطمینان هستند؟

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه