ارسال به دیگران پرینت

علی لاریجانی رقیب اصلی جریان اصولگراست | بازنده اصلی کلاب هاوس ؟

فواد صادقی: علی لاریجانی در کلاب هاوس همانطور بود که پیش بینی می شد؛ باهوش، محافظه کار، حاضرجواب و مسلط. اما پرسش اصلی اینجاست که آیا او نظر دو گروه اصلی واجدین رای یعنی خاکستری ها و کسانی که تصمیم به رای دادن ندارند ‌و کسانی که بصورت طبیعی رای می دهند را نسبت به خود تغییر داد؟


 علی لاریجانی رقیب اصلی جریان اصولگراست  | بازنده اصلی کلاب هاوس ؟

فواد صادقی: علی لاریجانی در کلاب هاوس همانطور بود که پیش بینی می شد؛ باهوش، محافظه کار، حاضرجواب و مسلط. پرسش اصلی اما اینجاست که آیا او نظر دو گروه اصلی واجدین رای یعنی خاکستری ها و کسانی که تصمیم به رای دادن ندارند ‌و حامیان رای سنتی حاکمیت که بصورت طبیعی رای می دهند را نسبت به خود تغییر داد؟

پاسخ براساس بازخورد از توییت ها و واکنش های پرسشگران پس از کلاب و همچنین ذهنیت جامعه مثبت نیست.

تغییر نظر گروه نخست نیاز به شفافیت و مرزبندی لاریجانی با جریان قدرت و ایجاد دو قطبی با رییسی دارد که لاریجانی فعلا تصمیمی در مورد آن نداشت و حتی بخشی از فاصله خود با جریان قدرت را در روز ثبت نام کاهش داد.

جذب گروه دوم نیز نیاز به حمایت جریانات مهم قدرت دارد که فعلا جز تخریب شدید واکنشی به ثبت نام لاریجانی نداشته اند.

اصولا جذب گروهی که در دوگانه عقلانیت و ارزش ها ، ارزش ها را در برابر عقلانیت انتخاب کرده اند با ابزار منطق و گفتگو دشوار است.

از امروز ۴ هفته تا انتخابات باقی است و شاید لاریجانی بخواهد این مسیر را بعد از تایید صلاحیت طی کند اما باید توجه داشت که تغییر تصویری که دهه ها در افکار عمومی شکل گرفته است در هفته ها دشوار است.

در این میان بازنده اصلی کلاب دیشب اصلاح طلبان بودند، که کمپین خود در ۱۴۰۰ را بصورت دوپاره طراحی کردند، یک پاره با ادبیات رویایی در آسمان و بخش دیگر با لحن محافظه کارانه و خائف سایر کاندیداهای امیدوار به تایید صلاحیت روی زمین، این کمپین فضایی- زمینی پس از تایید صلاحیتها از هم گسیخته خواهد شد و بخش زمینی آن با افسردگی و سرخوردگی باقی خواهد ماند.

پزشکیان عصر دیروز و با حضور ۶۰۰ نفر در برابر ۳۶ هزار شنونده لاریجانی در کلاب حضور یافت و تسلط و جذابیتش نیز یکدهم لاریجانی نبود.

فعلا علی لاریجانی رقیب اصلی جریان اصولگراست؛ باید دید او می تواند فاصله آرا خود را جبران کند؟

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه