ارسال به دیگران پرینت

علی لاریجانی : سلیقه من در کشور متفاوت است | علی لاریجانی ایرانی نیست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوی ۱۴۰۰ درباره محل تولدش گفت: در مسائل حقوقی خون ملاک است و ایرانی بودن به خون است نه به جغرافیا، من آنجا متولد شدم و شش سالگی به ایران برگشتم.

علی لاریجانی : سلیقه من در کشور متفاوت است   |  علی لاریجانی ایرانی نیست

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس، در پاسخ به سوال کیان عبداللهی که پرسیده بود تفاوت شما با آقای ظریف چیست؟ چرا در ۸ سال گذشته نقدهای امروزتان را به ایشان وارد نکردید؟ اگر به این دولت انتقاد دارید چرا هیچ اقدامی برای حل مشکلات اقتصادی مردم مطرح نکردید؟؛ بیان کرد: من آقای ظریف را فرد بسیار توانایی در بحث دیپلماسی می‌دانم و شاید جزو بهترین وزرایی بودند که در مذاکرات خوب عمل کردند. ایشان فرد توانایی هستند و برخی فحاشی‌ها به ایشان را واقعا قبول ندارم. اما بله در برجام اشکالاتی وجود داشته است، من خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم که از هفت موضوع تاکید شده نتوانستند دو الی سه تایش را رعایت کنند.

رئیس سابق مجلس گفت: من در اداره امور کشور نظر خودم را داشتم، یک جایی مثل برجام لازم می‌دانستم کمک کنم. البته اگر جایی در مذاکرات روند پیش می‌رفت که درست نبود به دوستان مذاکره کننده می‌گفتیم برگردند. درباره مکانیزم ماشه ما تئوری دیگری داشتیم، اما بالاخره نتوانستند این مسئله را حل کنند.

وی افزود: سلیقه من در کشور متفاوت است اما برای حل مشکلات به همکاری قوای سه گانه معتقد هستم.

همچنین در پاسخ به سوال سینا رحیم پور که پرسیده بود با برخی اعضای شورای شهر تماس گرفته شده که یا انصراف بدهند یا رد صلاحیت می‌شوند، به نظر شما به عنوان رئیس سابق مجلس این اقدام قانونی است؟؛ گفت: این کار غیرقانونی است. این کار قانونی نیست که هیئت اجرایی بگوید استعفا بدهید . من کاره ای نیستم اما در حد توانم پیگیری می‌کنم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه منتقدان محل تولد شما یعنی نجف را بهانه ای کردند که بگویند ایرانی نیستید، توضیح می‌دهید؟؛ بیان کرد: در مسائل حقوقی خون ملاک است و ایرانی بودن به خون است نه به جغرافیا، من آنجا متولد شدم و شش سالگی به ایران برگشتم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      تو خونتم ایرانی نیست

    • ارامی ارسالی در

      ما رای نمیدیم

    • رضا حسنی ارسالی در

      زاده نجف نور چشم ماست .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه