ارسال به دیگران پرینت

شهر بندری کیاشهر و دیدنی‌هایش

برای بیشتر کسانی که اهل سفر هستند، پیش آمدن اتفاقات ناخواسته‌، زیاد هم دور از انتظار نیست.

شهر بندری کیاشهر و دیدنی‌هایش

تصورش را بکنید که در راه سفر به شهر رشت هستید، اما به شهری می‌رسید که در یک ساعتی رشت قرار داشته و از زیبایی‌های خیره‌کننده چیزی کم ندارد. کیاشهر چنین ویژگی‌هایی دارد. طبیعتا هیچ گردشگر و مسافری نمی‌خواهد چنین شهری را از دست بدهد. بندر کیاشهر زیبایی‌های بصری و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. به گونه‌ای که این شهر مناظر دیدنی مخصوص به خودی دارد که کمتر شبیه آن دیده می‌شود. اگر نام کیاشهر برایتان آشنا نیست، با این مقاله همراه باشید.

کیاشهر؛ شهری توریستی

کیاشهر از قدیم شهری مهمان‌پذیر و توریستی محسوب می‌شود. این شهر بندری از بخش‌های آستانه اشرفیه است. البته فاصلهٔ کیاشهر تا رشت تقریبا ۵۰ کیلومتر تخمین زده شده که با یک ساعت رانندگی می‌توان به آن رسید. کیاشهر از جنوب به آستانه اشرفیه،‌ از غرب به بندر انزلی و از شرق به چمخاله منتهی می‌شود. از این رو بسیاری از توریست‌ها و گردشگران علاوه بر بازدید از شهرهای شمالی به کیاشهر نیز سفر می‌کنند. سفیدرود که به عنوان بزرگترین رود شمال کشور محسوب می‌شود،‌ این شهر را به دو قسمت شمالی و غربی تقسیم کرده است. اینکه رودی از وسط یک شهر بندری گذر کند،‌ به خودی خود جذاب و دیدنی به حساب می‌آید. از طرف دیگر، مردمان این شهر به کشت و زراعت و صید ماهی مشغول هستند. از این رو زمین‌های شالیزار بسیاری در این شهر بندری دیده می‌شوند. از آنجایی که کیاشهر دارای خاویار مرغوبی است،‌ بازار ماهی‌فروشی در آن بسیار رونق دارد. به طوری که بسیاری از مردم از گوشه کنار کشور برای خرید ماهی و خاویار با کیفیت به این شهر سفر می‌کنند. از طرفی به دلیل موقعیت جغرافیایی کیاشهر، می‌توان از طریق شهرهای لاهیجان، بندر انزلی و چمخاله وارد این شهر شد. برای افرادی که می‌خواهند از تهران به بندر کیاشهر سفر کنند،‌ پس از گذر از کمربندی لاهیجان و گذر از شهرهای کوچصفهان، سنگر و آستانه اشرفیه به این شهر خواهند رسید.

aaaaaaa

مناظر چشم‌نواز کیاشهر 

بندر کیاشهر ترکیبی از رنگ‌های زیبای طبیعی است. چرا که یک طرف آن دریای خزر و طرف دیگر پارک‌های ملی بوجاق و جنگل کیاشهر قرار دارد. پارک ملی بوجاق تلفیقی از خشکی و دریا است. به طوری که این پارک ۳۲۶۰ هکتار وسعت دارد. حدود ۱۶۰۰ هکتار آن به صورت دریایی و مابقی آن تالاب و خشکی است. این پارک چشم‌انداز بسیار خیره‌کننده و جذابی دارد. اما آنچه این منظره را مسحور کننده‌تر می‌کند،‌ پل چوبی کیاشهر است. پلی که دریا و بوجاق پارک را به هم متصل می کند. بسیاری از گردشگران تنها برای گذر از پل چوبی و تماشای مناظر و پرندگان مهاجر به بندر کیاشهر سفر یا مهاجرت می‌کنند. کیاشهر شهر بزرگی به نظر نمی‌آید، اما در هر نقطه از این شهر سرسبزی و درختان توسکا به وفور دیده می‌شود. از طرف دیگر، ساحل ماسه‌ای بندر کیاشهر آرامشی عمیق را به جان مردم می‌اندازد. شور و اشتیاق مردم محلی در ساحل کیاشهر نشان از آن دارد که زیبایی‌های این شهر هیچ‌وقت عادی و روزمره نمی‌شود. بسیاری از جوانان برای گذراندن اوقات فراغت و تخلیه هیجانات خود به پیست موتورسواری که در ساحل بندر کیاشهر ساخته شده، می‌روند. 

aaaaaaa

سخن پایانی

کیاشهر شهری ساحلی محسوب می‌شود. این شهر جزو توابع آستانه اشرفیه است؛ اما فاصلهٔ کمی با شهر رشت دارد. مسیرهای دسترسی بالای این شهر سبب شده که بسیاری از گردشگران هر ساله به این شهر سفر کنند. بندر کیاشهر را می‌توان شهری توریستی دانست. چرا که مناظر طبیعی با چشم‌‌انداز‌های بی نظیری در آن وجود دارد. پارک ملی بوجاق در این شهر قرار گرفته است. تالابی بودن بوجاق پارک و اتصال آن به دریا از طریق پل چوبی برای هر بیننده‌ای بسیار جذاب خواهد بود. علاوه بر طبیعت زیبای این شهر،‌ محصولات زراعی و دریایی با کیفیتی در بندر کیاشهر یافت می‌شود. پیشنهاد می‌شود که سفر و تماشای این شهر را از دست ندهید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه