ارسال به دیگران پرینت

خالد مشعل: روابط حماس و ایران را «بسیار عالی» توصیف کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین گفت که حمله زمینی اسرائیل به غزه، دامی برای نظامیان این رژیم خواهد بود.

خالد مشعل: روابط حماس و ایران را «بسیار عالی» توصیف کرد

«خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج از سرزمین اشغالی در مصاحبه‌ای به اظهار نظر در خصوص جنگ غزه و روابط این جنبش با کشورهای مختلف پرداخت.

او به خبرگزاری روسیا الیوم گفت که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، انجام عملیات نظامی زمینی در غزه را آزموده و می‌داند که این عملیات چگونه علیه‌ نیروهایش خواهد شد و هرگونه عملیات زمینی، دامی برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

خالد مشعل تأکید کرد که مردم فلسطین به دنبال آزادی هستند و هیچ زمانی در راستای رسیدن به هدف خود توقفی نخواهند داشت و همچنین تصمیم برای مقاومت، تحت تأثیر دخالت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود.

این مقام ارشد حماس در خصوص سلاح مقاومت در غزه نیز گفت: «ساخت سلاح در غزه صورت می‌گیرد و از خارج غزه هیچ موشکی به حماس نمی‌رسد.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ورود حزب‌الله لبنان به جنگ وجود دارد یا نه، پاسخ داد: «این مسأله به طرفی که می‌خواهد در درگیری کنونی وارد شود، مربوط می‌شود. ما ارزیابی امور را به خودشان واگذار می‌کنیم. حماس و گروههای فلسطینی متوجه پیچیدگی اوضاع هستند و از کسی نمی‌خواهیم که وارد جنگ شود اما امیدواریم همگی در این معرکه ورود کنند.»

خالد مشعل در خصوص آتش‌بس نیز گفت کسی که تجاوز را آغاز کرده باید متوقف کند و رژیم صهیونیستی باید از مسجدالاقصی خارج شده و شهرک‌نشینان را بیرون کند و حملات به غزه را متوقف کرده و دست از اخراج اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس بردارد.

او در خصوص فضای سیاسی رژیم صهیونیستی نیز گفت که نتانیاهو غرق در بحران است و با این جنگ بیش از پیش در آن فرو می‌رود.

رئیس حماس در خارج از فلسطین در ادامه به موضوع سازش برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که عادی‌سازی روابط از سال‌ها پیش جریان داشته و این رویداد موجب تضعیف موضع عربی می‌رود و تأثیر چندانی بر فلسطینی‌ها ندارد، چرا که مردم فلسطین به خودشان اتکا کرده‌اند و منتظر احدی نیستند.

خالد مشعل به روابط حماس با سوریه نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر ارتباطی میان حماس و دولت دمشق وجود ندارد و پیش از آغاز بحران در این کشور، دوره طلایی روابط دو جانبه بود و پس از بحران شرایط اجازه ادامه آن مناسبات را نداد.

او افزود: «اما ما با کسی دشمنی نداریم و از اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد نگران و دردمند هستیم و امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند و ما در این بحران طرف کسی نیستیم و امیدواریم که به دور از قطب‌بندی‌های دینی و طائفی بتوانیم کنار یکدیگر بوده و مبارزه کنیم.»

این مقام حماس به عربستان سعودی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که ریاض در قبال فلسطین موضع خود را اصلاح و شخصیت‌های فلسطینی که بدون هیچ جرمی بازداشت شده‌اند را آزاد کند و در مقابل ظلم و ستم رژیم اسرائیل بایستد و بداند که اسرائیل اساس مشکل است و بخشی از راه‌حل نیست.

خالد مشعل در پایان به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط دو طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی به نتیجه برسد و دو طرف بتوانند در راستای منافع مشترک حرکت کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پول مفت از بيت المال مردم ايران بايد هم براتون خوش بياد ، عزيزان انقلابي خوب سفره انقلاب براتون باز كردن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه