ارسال به دیگران پرینت

ارتش اسرائیل: ۱۵۰ جنگنده به ۱۶۰ هدف در غزه حمله کردند

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که از نیمه شب گذشته تا کنون، ۱۶۰ جنگنده از ۶ پایگاه هوایی با استفاده از ۴۵۰ موشک، ۱۵۰ هدف را در باریکه غزه مورد هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل: ۱۵۰ جنگنده به ۱۶۰ هدف در غزه حمله کردند

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از نیمه شب گذشته تا کنون، ۱۶۰ جنگنده از ۶ پایگاه هوایی با استفاده از ۴۵۰ موشک، ۱۵۰ هدف را در باریکه غزه مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل امروز (جمعه) گفت که هدف از این حملات، ضربه زدن به مواضع زیرزمینی حماس در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه بوده است.

این سخنان در حالی مطرح شده است که از زمان آغاز حمله گسترده و تجاوز هوایی صهیونیست ها در اوائل هفته به نوار غزه تاکنون ۱۱۹ غیر نظامی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شهید شده اند..

همچنین ۶۰۰ غیر نظامی در حملات صهونیست ها به مناطق مسکونی و جمعیتی غزه زخمی شده اند..

ادرعی افزود که تونل‌ها گنجی راهبردی برای حماس به شمار می رود و نتایج این حملات در ساعات آتی روشن خواهد شد، ما حملات قوی به کیلومترها تونل حماس در شمال غزه انجام دادیم.

در همین پیوند، شبکه المنار از موشک‌باران شهرک‌ها و شهرهای اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین و نیز روشن شدن آژیر خطر در اطراف نوار غزه خبر داد.

با احتساب شمار موشک ها و راکت‌های شلیک شده به اسرائیل در روز پنجشنبه، راکت‌هایی که فلسطینیان از دوشنبه شب به اسرائیل شلیک کرده‌اند، از ۱۶۰۰ فروند فراتر رفته است.

روز پنجشنبه به تلافی حملات صهیونیست ها درمناطق مسکونی غزه، شهرهای «سدیروت، عسقلان، اشدود، نتیووت، بئرشبع» و دیگر شهرک‌های صحرای «نقب» و همچنین «رمله و یاونه» هدف راکت قرار گرفت.

سحرگاه پنج‌شنبه نیز ده‌ها راکت از غزه به سوی تل‌آویو، جافا، ریشون لتصیون، مودیعین، پتح‎‌تیکوا، خولون، نس‌صیونا و نقاط دیگر شلیک شد؛ امری که باعث شد فعالیت‌های فرودگاه بن‌گوریون برای سومین روز متوقف شود.

رسانه‌های اسرائیل همچنین خبر داده‌اند که استفاده حماس از پهپادهای انتحاری حامل مواد منفجره در آسمان دو منطقه در جنوب اسرائیل، یک غافلگیری بوده است.

ارتش اسرائیل روز گذشته با فراخواندن هفت هزار تن دیگر از نیروی ذخیره خود، احتمالات برای روزهای آتی را بررسی کرده هر چند که رسانه‌های اسرائیل تاکید دارند که نشانی از یک برنامه منسجم برای وارد کردن نیروهای زمینی به درون غزه در دست نیست.

خبرنگاران نظامی اسرائیلی گفته‌اند که کابینه امنیتی در نشست‌های متعدد روزهای اخیر دست ارتش را در افزایش حملات هوایی به غزه باز گذاشته اما اهداف مشخص و دقیقی برای این عملیات دامنه‌دار تعیین نشده است.

سرتیپ «نیمرود الونی» فرمانده نظامیان اسرائیلی که در مرز غزه مستقر است، پنجشنبه شب به رسانه‌های عبری‌زبان گفت، خبر ندارد که دولت چه درخواستی از فرمانده کل ارتش مطرح کرده و «هدف نیروهای او در قبال غزه، فعلا ضربه زدن هر چه بیشتر به فعالان ترور (مقاومت) است».

وی تاکید کرد که «این عملیات ممکن است طولانی باشد.»

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، با وجود هدف قرار دادن شماری از فرماندهان حماس در این حملات، اسرائیل واقف است که در این عملیات تنها خواهد توانست برخی امکانات نظامی حماس را محدود کند و فلج کردن آن امکان‌پذیر نیست.

اسرائیل روز گذشته شمار کشته‌های حملات تلافی جویانه مقاومت را هفت تن و زخمی ها را ۱۵۰ نفر اعلام کرده است.

از سوی دیگر، اوضاع در قدس و محله فلسطینی‌نشین «شیخ جراح» در شرق بیت المقدس که سرآغاز کانون اصلی ناآرامی‌ها از هفته گذشته بود، در روز گذشته آرام گزارش شد.

ارتش اسرائیل تایید کرده که حوالی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب به وقت محلی سه فروند راکت نیز از جنوب لبنان به سوی اسرائیل نشانه‌گیری شد اما این راکت‌ها در آب‌های دریای مدیترانه فرود آمد.

رسانه‌های اسرائیل گفتند که ظاهرا گروه‌های فلسطینی در لبنان برای ابراز حمایت با فلسطینیان غزه و اعراب اسرائیل اقدام به شلیک راکت از لبنان کردند و ممکن است حزب‌الله در این تحول نقشی نداشته باشد.

هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه درخواست دوباره تونس و نروژ، دو عضو غیر دائم شورای امنیت را برای صدور بیانیه در خصوص بحران اسرائیلی- فلسطینی رد کرد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل هم اعلام کرد به رغم تشدید حملات، هنوز نیروی زمینی اسرائیل وارد غزه نشده است، بلکه حملات واحدهای توپخانه‌ای به غزه تشدید شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر گفته بود، آماده هستیم و خود را برای سناریوهای مختلف آماده خواهیم کرد.

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و پاسخ متقابل مقاومت فلسطین، تاکنون تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش بس نتیجه نداشته است.

در همین زمینه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پایان فوری درگیری‌ درغزه و اسرائیل شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه